Change 10 - Port Dickson Bahagian 2

588 20 1
                                    

“Seronok tak?” aku berbisik kepada gadis tersebut.

“Seronok? Takutlah…kalau kantoi macam mana?”

Tidak lama kemudian dia menyambung lagi, “tapi sedaplah…”

Dia kemudiannya malu-malu memegang tanganku sambil mukanya memandang ke arah lain. Aku pula tersenyum sahaja melihat gelagatnya serta membelai perlahan belakang tangannya dengan ibu jariku. Tidak lama kemudian, kami akhirnya tiba ke destinasi masing-masing. Aku sempat meraba punggungnya ketika sedang beratur untuk turun dari bas.

Gadis tersebut terkejut dengan perbuatanku, namun hanya mendiamkan diri sahaja. Di dalam diam tangannya juga bergerak ke belakang dan seterusnya mencubit isi cipapku. Lalu dia sempat melemparkan senyuman bersama jelingan manja. Sebaik menjejakkan kaki menjejaki lantai terminal bas, kami berdua berpisah dan membawa haluan masing-masing.

“Ermhhh…penatnya,” ucap Rika menggeliat sambil mengkedepankan dadanya. Perbuatannya secara tidak langsung telah menarik perhatian lelaki-lelaki buaya di terminal tersebut kerana kami masing-masing tidak memakai bra.

Setelah menolak pelawaan beberapa orang lelaki yang mahu mengajak Rika bersiar-siar bersama mereka, kami meneruskan perjalanan dengan menaiki bas ke Teluk Kemang. Ketika ini masih tidak begitu ramai lagi yang telah mendirikan khemah di tepi pantai. Mujur juga kami bertolak awal pagi, rezeki pun dapat di dalam bas tadi. Hahaha.

“Wah…bagus mbak pandai mendirikan tenda,” puji salah seorang rakan serumahku.

Aku memaparkan wajah bangga di hadapan rakan-rakan serumah. Perkara mendirikan khemah merupakan perkara yang kecil bagiku kerana sudah biasa mengikuti aktiviti perkhemahan sejak dari zaman sekolah lagi. Tambahan pula khemah sekarang jauh lebih mudah dipasang jika dibandingkan dengan khemah-khemah dahulu. Cumanya daya ketahanannya sahaja, mudah dan senang dipasang tetapi tidak setahan bahan khemah dahulu.

“Apa lagi guys? Bulih nggak kita mulai mandi sekarang?” ucap Rika teruja membuka seluar jeans.

“Masakan bisa dipanggil guys? Sedangkan kita semua girls,” tegur salah seorang gadis yang sedang menukar leggings di dalam khemah.

Perbuatannya membuatkan lelaki di dalam khemah sebelah terbeliak biji mata kerana jendela di kiri dan kanan khemah telah dibuka bagi memberikan angin keluar masuk dengan lebih baik. Tambah tarik perhatian lagi apabila terdapat di kalangan rakan serumahku yang turut juga menukar baju t-shirt dengan buah dada yang terdedah.

“Bang, jom balik,” lelaki tersebut terkejut mendengar suara wanita yang tiba-tiba sahaja mengajaknya pulang.

“Eh, kenapa pulak nak ba…” kali ini muka lelaki itu terkejut serta pucat melihat isterinya berdiri menyilangkan tangan.

Mahu tidak mahu terpaksalah lelaki tersebut akur mengemas khemah untuk pulang. Salahnya juga yang gatal pergi mengintai khemah di sebelah tanpa melihat kanan dan kiri. Sayu sahaja matanya melihat kami seronok bermain air di pantai dengan buah dada yang boleh dilihat jelas pada permukaan t-shirt sebaik sahaja dibasahi air laut.

Tidak lama kemudian, tempat lelaki tadi telah diambil alih oleh beberapa orang gadis muda yang juga merupakan pelajar salah sebuah kolej swasta di Kuala Lumpur.

Kelihatan mereka seperti dengan sengaja membiarkan salah seorang rakan mereka untuk mendirikan khemah sementara yang lain pula berlari dan berendam di dalam air laut. Oleh kerana kedudukan gadis-gadis tersebut berada tidak begitu jauh dari kami, mereka menyedari bahawa kami masing-masing tidak memakai bra ketika mandi dan salah seorang daripada rakan serumahku dengan begitu berani memakai t-shirt putih.

“Weh…korang perasaan tak?”

“Perasan apa?”

Group belakang kita tu…”

Aku mendengar bisikan mereka kerana berada tidak jauh dariku. Dengan bersahaja aku meninggikan badan sehingga buah dadaku terkeluar dari ditenggelami paras air. Sekaligus membuatkan mata gadis-gadis itu terbeliak serta terkejut.

“Eh, gilalah…selamba gila tak pakai bra?”

“Shhh…nanti diorang dengar.”

“Aku dengar diorang bersembang tadi macam orang Indonesia.”

“Tapi yang dekat kita ni nampak macam Melayu, doh!”

“Weh…tengok yang sana tu. Bapak besar, saiz apa tu gila!”

“Korang nak mandi laut ke nak tengok tetek? Kalau nak tengok tetek, kita pun ada.”

“Apa kata lepas ni kita buat betting mandi laut tak pakai bra instead of pasang khemah macam kawan kita yang kalah tu? Haha.”

“Bengong kau ni…”

Mendengar perbualan mereka, aku akhirnya mengerti mengapa mereka sengaja membiarkan rakan mereka terkial-kial memasang khemah seorang diri. Lantas aku membuat keputusan untuk berenang ke tepi pantai.

“Mau ke mana, mbak?” tanya salah seorang rakan serumahku.

“Lapar…nak masak megi.”

“Keren…masakkan untuk kami sekali ya, mbak? Hahaha.”

Aku hanya tersenyum mendengar mereka berenam ketawa terbahak-bahak sebelum kembali bermain air. Ketika ini boleh dikatakan sudah agak ramai yang telah memasangkan khemah masing-masing di tepi pantai. Mudah untuk menukar pakaian dan juga untuk berehat.

“Hai, nak saya tolong ke?” tanyaku kepada gadis tersebut yang dilihat masih lagi tidak tahu bahagian besi yang mana patut disambung dan ditegakkannya.

Matanya terbeliak melihat buah dadaku dahulu sebelum mengalihkan pandangan matanya dan menjawab, “boleh juga. Awak tahu ke pasang khemah ni?”

Aku menjawab, “nak cakap tahu sangat tu tak juga. Tapi khemah sebelah ni, saya juga yang pasangkan.”

Dia mengintai ke arah khemah sebelah sebelum matanya sekali lagi memandang ke arah buah dadaku. Lalu dia segera mengalihkan pandangan serta menggelengkan kepalanya. Aku tersenyum melihat gelagatnya. Dia nampak seperti seorang gadis nerd dengan kaca mata dan rambut yang ditocang dua.

Sekejap sahaja aku menyambungkan bahagian-bahagian besi khemah, lalu mendirikannya. Serentak gadis tersebut bersorak gembira dan berterima kasih kepadaku.

“Terima kasihlah awak…kalau awak tak ada tadi, silap-silap saya dah kena denda lagi,” ucap gadis tersebut yang mengenalkan dirinya sebagai Wani.

‘Eh? Wani lagi? Tadi dalam bas dah nama Wani dah? Adakah ini hanya sekadar satu kebetulan ataupun dengan sengaja mahu mengelirukan pembaca? Hihihi.’

“Sekarang ni tinggal satu lagi masalah…” ucap Wani memandang ke arah alat pemanggang barbeku.

“Hmm…sekejap,” aku berkata kepadanya.

Seterusnya aku dengan bersahaja membuka t-shirt sebelum memerahnya di hadapan khemah pelajar-pelajar tersebut. Sekaligus membuatkan Wani cemas serta memandang ke kiri dan ke kanan dengan gelabah kerana takut dilihat pengunjung-pengunjung yang lain. Tetapi bagiku pula, lokasi tersebut begitu strategik kerana terdapat pokok besar di sebelahnya dan sebelah lagi pula dihadang oleh khemah rakan-rakan serumahku.

Tidak mungkin pandangan mata pengunjung-pengunjung yang sedang berenang di laut begitu baik sekali sehingga boleh melihat aku menanggalkan baju. Ini kerana paras air laut sudah mulai surut dan kini telah berada lebih jauh dari pantai. Membuatkan rakan-rakan serumahku dan juga rakan-rakan gadis ini perlu berjalan jauh untuk kembali ke khemah semula.

“Waduh…jauh sekali berjalan. Waduh mbak, mana mi segeranya? Mengapa pula dibantu nyalain api di tenda sebelah pula?” tanya rakan serumahku.

“Minta maaf ya, kakak-kakak semua. Dia tolong saya tadi,” ucap Wani sebelum menghulurkan sekeping pinggan kertas yang mengandungi beberapa ketul ayam bakar dan juga sosej.

Salah seorang rakan serumahku berkata, “wah…lumayan sekali. Bisa makan mi segera sama ayam bakar.”

Rika pula berkata, “ayo, tunggu apa lagi? Cepat masak mi segeranya. Aku sudah lapar bener ni…”

Change!Where stories live. Discover now