Change 20 - Konfrontasi

246 9 3
                                    

Menyesal pula aku menghubungi Shah. Tetapi sekiranya aku pergi kepada pesaing, mereka hanya boleh mengeluarkan kad dan sijil tanpa berada di dalam sistem. Lagipun, minta tolong apa? Aku bayar puluh ribu pula tu, bukannya free.

“Ada apa lagi, Shah?” aku bertanya kepadanya.

“Oh, terus straight to the point, ya? Tak ada nak ajak lepak ke apa.”

“Aku sibuk ni...kalau tak ada apa-apa…”

“Okey, kau berlagak dengan aku sekarang. Aku telefon nak beritahu Kay hilang.”

“Kay?”

“Kamilah…satu rumah anak yatim dengan kita dulu. Takkan kau dah lupa? Kau dah dapat apa yang kau nak, hari tu sempat toron dia…lepas tu buat-buat tak ingat?”

“Hei, bila masa aku toron dia?”

“Hahaha…aku gurau! Anyway, kalau kau tak nak aku cari awek yang kau buat identiti palsu dia tu. Kau tolong aku cari Kay, semua rahsia perniagaan aku ada dalam laptop dia.”

Aku meraup muka. Sudah aku agak sejak awal-awal lagi. Apa yang pasti, permintaan Shah tidak akan berakhir di sini. Dia akan memintaku untuk melakukan kerja-kerja terkutuk seperti mengedarkan dadah ataupun membuat scam pelacuran dengan memperdayakan mangsa.

Shit!” kataku mematikan panggilan telefon.

Lalu terdengar suara perempuan berkata, “eh, aku macam dengar suara lelakilah. Kau pergi panggil guard aku tunggu luar sini. Takutlah nak tunggu dalam.”

Alamak!

Perlahan-lahan aku membukakan kunci, lalu melihat sama ada mereka boleh melihatku ataupun tidak. Seterusnya, cukup dengan hanya dapat melihat wajahku di cermin dari jarak jauh sahaja.

Sebaik melihat rupaku sudah mula berubah, segera aku bersembunyi dan membetulkan kembali pakaianku.

“Sini, sini…yang hujung sekali,” kata suara perempuan tadi.

Kedengaran bunyi tapak kasut datang menghampiri pintu tandas. Lalu kedengaran bunyi ketukan dari luar pintu.

Tok! Tok! Tok!

“Incik, incik keluar sekarang…kita bincang sebelum panggil polis,” arah pengawal keselamatan di luar.

“Bincang…nak bincang…apa lagi? Panggil je…polis, biar…biar padan muka…dia,” kata gadis yang baru sahaja berlari memanggil pengawal keselamatan tadi dengan nafas tercungap-cungap.

Sudahlah pergi berlari kerana risaukan kawannya seorang diri menjaga pintu masuk tandas perempuan. Lebih merisaukan lagi sekiranya kawannya terpaksa berhadapan dengan lelaki gatal di dalam kubikel. Untuk balik semula ke tandas tadi, gadis itu juga terpaksa berlari mengikut di belakang pengawal keselamatan. Apa yang menghairankan, bagaimana pengawal keselamatan yang berperut buncit itu mampu berlari dengan begitu pantas sekali. Sedangkan dirinya sudahpun berlari berkaki ayam.

“Kau okey ke, Baizura?” tanya kawannya, Hanis.

“Haah…penat je…gila laju perut buncit tu lari…” jawab Baizura.

Hanis memandang ke arah pengawal keselamatan, lalu memandang kawannya kembali, “kau biar betul?”

Tok! Tok! Tok!

“Cepat buka atau saya sindiri buka,” kata pengawal keselamatan selepas mengetuk pintu dengan lebih kuat.

*kedengaran bunyi pam tandas ditarik*

Kchak!

Perlahan-lahan aku membukakan pintu, lalu membuat muka hairan melihat pengawal keselamatan bersama dua lagi perempuan sedang menunggu di luar.

“Kenapa, ya?” tanyaku berpura-pura hairan.

Pengawal keselamatan memandang ke arah dua gadis tadi, “aiyoo…adik manis, suara dia macam perempuan juga. Teda sama macam lelaki…kalau suara lelaki macam saya inilah.”

Baizura berkata, “aku tahulah kau lelaki. Masalahnya, dia tu betul ke perempuan! Kau periksalah dia!”

Lelaki itu memandang ke arahku, lalu memandang kembali kepada dua gadis tadi, “itu sexual harassment lah adik manis. Saya tak mau kena buang kirja…”

Geram melihat pengawal keselamatan tersebut mengangkat tangan tidak mahu menolong, Baizura menghampiriku dan terus meramas buah dada. Dia agak terkejut sebaik merasakan buah dadaku adalah payudara sebenar. Tanpa ragu-ragu dia menyelukkan tangan ke dalam skirtku.

Sempat dia berkata di dalam hati, ‘kalau dalam ni aku terpegang anu lelaki...pengawal dengan laki ni dua-dua sekali aku tumbuk.’

Namun apa yang menghairankan, anggota sulit yang berada di sebalik seluar dalamku adalah sama dengan anggota sulitnya. Terbelah, biji kelentit timbul dan jari hantunya meluncur kerana telah banjir.

Serentak aku menghampiri telinganya dan berbisik, “masuk dalam sikit kalau nak jumpa.”

Baizura membuat muka bagaikan berkata, jangan mencabarnya. Serentak dia merodok masuk jari hantu ke dalam faraj. Nyaris mulutku mendesah sebaik mersai sensasi pergerakan jarinya.

Setelah meraba-raba dengan menggeselkan jari di bahagian dalam, dia terdiam seribu bahasa dan menarik keluar tangan dari dalam skirt.

Dia mendengar pengawal keselamatan bertanya, “apa macam? Betul perempuan, kan? Saya pun tengok sudah tahu.”

“Diamlah! Dah, pergi dari sini. Ini tandas perempuan,” bentak Baizura menghalau pengawal keselamatan tersebut sebelum membasuh tangan di sinki.

Kawannya merasa hairan dengan reaksi Baizura, “kenapa Baizura? Kita sendiri dengar suara lelaki tadi, kan”

Oleh kerana dia juga tidak berpuas hati, seluar dalamku sekali lagi diseluk dan buah dadaku juga diramas Hanis. Tangannya takut-takut sebaik meraba anggota sulit yang sama seperti dimilikinya. Mereka berdua kemudiannya berundur dan meninggalkan tandas begitu sahaja tanpa meminta maaf.

“Hmm…buat tak faham, ya? Okey, aku tahu nak contact siapa,” kataku sambil menaip sesuatu di aplikasi whatsapp.

Sekelip mata, keesokan harinya Hanis dan Baizura telah dipanggil Jabatan Sumber Manusia ke salah sebuah bilik mesyuarat bersaiz kecil. Mereka berdebar-debar melihatku memegang tisu menangis teresak-esak di sebelah Meera. Bila lagi nak guna senjata perempuan, kan? Air mata merupakan senjata terkuat dan bukannya susah nak menangis bila dah jadi perempuan ni.

“Saya mendapat aduan daripada Cik Fadzilah bahawa kamu berdua telah melakukan gangguan seksual terhadapnya,” kata Meera dengan nada tegas.

“Eh, mana ada?” ucap Hanis.

Meera membuka fail di hadapannya dan membaca isi kandungannya, “mengikut kenyataan saksi, Bablu. Pengawal keselamatan bertugas semalam, dia nampak awak raba gadis di sebelah saya ni dan menyelukkan tangan ke dalam…”

Baizura segera menghentikan Meera, “stop, Cik Meera. Kami berdua cuma memeriksa dia sahaja.”

“Ini yang saya sukar fahami. Mengikut Cik Fadzilah dan juga Bablu, kenyataan mereka sama. Kamu berdua meraba dia untuk memeriksa sama ada dia benar-benar perempuan kerana kamu mendengar suara lelaki. Betul atau salah?” soal Meera.

“Be…betul,” jawab Baizura.

“Kenapa kamu tak minta IC dia? Jabatan dia bukannya jauh dengan tandas. Kamu ada pengawal keselamatan, boleh escort ke workstation dan periksa IC dia,” Meera memberikan hujah.

Sekaligus membuatkan kedua-dua gadis di hadapan kami itu terkedu dan saling memandang di antara satu sama lain. Sementara aku dan Meera pula secara senyap-senyap mencalitkan ibu jari denganku di bawah meja. Sedikit sebanyak aku merasa kagum dengan Meera apabila dia berkata yang dia akan uruskan semuanya. Tiada apa lagi yang dapat dikatakan oleh Hanis dan Baizura selain mengakui apa yang telah dilakukan mereka semalam.

Meera memperkemaskan fail di hadapannya dengan mengetukkan di atas meja, “begini, saya boleh proceed kes ni…atau kamu mahu settle dengan mangsa?”

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: a day ago ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Change!Where stories live. Discover now