Demi membalas jasa baik Janet, aku juga menarik tuala yang dipakainya. Dia berusaha sedaya upaya mempertahankannya sambil berkata, “tak mau tarik…tetek I flat saja maa…”
Setelah menggeletek tubuhnya, dia akhirnya melepaskan tuala dan kini tubuhnya boleh dilihat dengan jelas. Buah dada Janet sememangnya kecil. Hanya timbul sedikit sahaja. Manakala bulu pada ari-arinya pula begitu lebat sekali.
Tanpa segan silu dia meletakkan lengannya di belakang bahuku, “kawan, kita sudah sama-sama bogel. Apa kata lepas ni ikut I masuk, mandi sama-sama. Jimat masa maaa…”
“Dua orang mahu join pun boleh juga,” pelawanya kepada Najua dan Aina yang sedang bersarapan.
Mereka menjawab dengan menggelengkan kepala serta menggerakkan tangan ke kiri dan ke kanan. Manakala bagiku pula, ianya merupakan tawaran yang baik kerana aku tidak perlu menunggu Janet habis mandi.
Kchak!
Pintu bilik mandi dibuka dari dalam, Liana melangkah keluar melihat kami berdua berdiri di dalam keadaan berbogel sambil memegang tuala masing-masing.
Dia memerli, “mandi bogel kat dalam, bukannya kat luar.”
Ketika Janet acah-acah mahu menarik tualanya, dia segera berlari ke bahagian dapur sambil tertawa. Biliknya terletak paling hujung sekali selepas dapur. Bilik tersebut sebenarnya merupakan bilik stor, tetapi telah dijadikan salah sebuah bilik sewa.
Aku pernah melihat bahagian dalamnya ketika berjalan melihat keseluruhan rumah, biliknya nampak seperti menarik. Tidak begitu kecil dan agak privasi. Sekalipun Liana bermain gitar elektrik di dalam bilik dengan pintu yang terbuka, ianya sedikit pun tidak mengganggu penyewa-penyewa yang lain kerana kedudukan biliknya yang jauh.
Shaaa…
Air pancuran dibuka, ketika ini Janet sedang menggunakan tandas. Dia dilihat malu-malu serta meminta aku untuk tidak memandang ke arahnya. Sedangkan ketika aku menggunakan tandas tadi, dia mengacauku dengan meraba-raba buah dadaku sambil menggosok gigi.
Setelah itu barulah dia menghampiriku untuk sama-sama mandi di bawah air pancuran. Tangannya nakal meraba-raba cipapku yang botak licin. Sekiranya aku membalasnya kembali, dia menolak tanganku sambil berkata, “malulah, bulu lebat.”
“Habis tu, kenapa tak shave?”
“Boyfriend I maa…dia suka bulu lebat macam ni. Kata serupa itu cerita blue Jepun,” beritahu Janet.
Aku hanya tersenyum sahaja dan meneruskan mandi sehingga selesai. Ketika di dalam bilik, aku termenung melihat barangan solek yang dibeli ketika waktu rehat semalam.
“Mana satu dulu, ya? Kak Zie cakap apa semalam? Argghh…pening kepala aku,” aku mengomel.
Setelah agak lama membelek alat solek di hadapanku, aku pun berkata, “ah, lantaklah! Hentam je!”
Tidak pasal-pasal sahaja aku ditertawakan Janet dan juga rakan sebiliknya, Vanessa. Gadis yang berasal dari Sarawak, lengan dan badannya mempunyai tatu kecil dan rambutnya pula diwarnakan. Melihat rupa dan pakaiannya, aku mengagak dia mungkin bekerja di dalam industri kecantikan atau dandanan.
YOU ARE READING
Change!
Short Story"Susahlah nak dapat kerja! Asyik-asyik nak perempuan! Perempuan, perempuan, perempuan!" keluh Fadzil serabut mencari kerja. Dia baru sahaja dibuang kerja di tempat lamanya kerana mahu mengurangkan tenaga kerja tempatan. Tanpa disangka nasibnya berub...