Hah? Apa dah jadi? Kenapa berdarah banyak ni?
Herkh! Ini ke yang dikatakan period?
Aku benar-benar menggelabah sebaik menyedari sesuatu membasahi seluar pendekku. Mujur juga aku telah mengambil cuti beberapa hari untuk berehat di rumah. Manakala rakan-rakan serumah yang lain kini berada di tempat kerja.
"Shit!" aku segera berlari ke bilik air.
Sungguh keras sekali pelajaran yang aku dapat pada hari ini. Aku menghadapkan muka ke arah cermin, lalu membayangkan diriku di dalam versi lelaki. Namun tidak berlaku apa-apa perubahan yang sepatutnya. Kejadian ini membuatkan aku semakin takut dan gelabah, aku terlalu selesa sehinggakan terlupa untuk menukar diriku menjadi lelaki dari masa ke semasa. Sedar tidak sedar sudah lebih tiga bulan aku tidak bertukar menjadi lelaki. Sehinggakan aku tidak menyedari bulu yang telah mulai tumbuh pada ari-ari dan juga pada ketiak.
"No! Tolonglah bertukar jadi lelaki balik! Aku tak nak jadi perempuan terus! Aku tak bersedia untuk terima semua ni..." aku merayu sambil menangis di hadapan cermin.
Setelah agak lama mencuba dan merayu di hadapan cermin, akhirnya aku kembali boleh melihat zakarku kembali. Kini barulah aku dapat menghembuskan nafas lega. Tetapi agak bahaya sekiranya berada terlalu lama di dalam versi lelaki di dalam rumah ini. Pasti rakan-rakan serumahku akan menjerit sekiranya melihat keadaanku kini yang bertelanjang di dalam asrama mereka. Tanpa membuang masa aku segera mengeluarkan pakaian lelaki dari dalam beg dan seterusnya berjalan keluar dari rumah.
Ketika ini, aku sendiri tidak pasti ke mana arah tujuanku. Apa yang aku tahu, aku telah menghantar pesanan kepada Sutinah bahawa aku tidak pulang ke rumah buat beberapa hari dengan memberi alasan mahu pulang ke kampung. Seterusnya aku menaiki komuter untuk ke Kuala Lumpur sambil termenung jauh melihat jendela.
Aku benar-benar trauma dengan apa yang berlaku tadi. Nyaris-nyaris lagi aku hendak menjadi perempuan secara kekal. Di dalam masa yang sama, aku juga mempelajari sesuatu. Sekiranya boleh datang bulan, pasti juga boleh mengandung. Di dalam erti kata lain, sekiranya aku kekal menjadi lelaki dengan tidak bertukar menjadi perempuan kembali, aku juga boleh membuatkan bakal isteriku mengandung?
'Hmm...tapi siapa pula bakal isteriku nanti? Ambil masa juga tu nak jumpa,' kataku di dalam hati.
Tiba sahaja di Kuala Lumpur, aku terus sahaja mengambil bilik hotel dan kemudiannya hanya terbaring termenung melihat siling. Perjalanan panjang di dalam komuter tadi membuatkan aku berfikir, aku memerlukan bilik sewa seorang diri supaya mudah untukku menukar diri.
Aku mengeluh, "haaaahh...dalam erti kata lain, aku perlu juga menukar kerja lain..."
Sekali lagi aku termenung, sebelum membuat keputusan, "apa-apa pun...aku kena test batang aku dekat pusat urut dulu."
Tidak lama kemudian...
"Wah...so big! Happy see me, ah?" tanya gadis berbangsa Vietnam.
Dia masih belum lagi menyentuh tubuhku, hanya memeriksa apa yang terpacak di sebalik tuala yang menutupi bahagian bawahku. Disebabkan gadis itu telah pun memegang zakarku, aku terus mengusap lengannya supaya menukar sesi urutan dengan melakukan seks. Dia menolak pada awalnya, tetapi akhirnya bersetuju setelah beberapa kali mencium zakarku yang keras.
Setelah bersetuju dengan bayaran, dia menghulurkan kondom untuk disarungkan pada batang pelirku. Aku meminta dia melakukannya sendiri kerana zakarku sudah lama tidak dibelai dan disentuh wanita. Sementara bibirku pula terus sahaja mengerjakan bibir bawahnya. Raut mukanya begitu terkejut sekali kerana tidak menyangka aku mampu membuatkan dia merasai mini orgasme dengan mudah.
Cipapnya sudah bersedia, zakarku juga sudah disarungkan kondom. Perlahan-lahan batang pelirku mula menikam bibir farajnya. Mulutnya melopong sekali lagi terkejut sekali lagi, lalu segera membuat isyarat senyap dengan meletakkan jari telunjuk pada bibir kerana takut terkantoi mengambil bayaran untuk melakukan seks. Sedangkan bukan aku yang mendesah dan merintih sebaik sahaja dijolok zakar.
Gadis di hadapanku bertambah-tambah risau sebaik aku mula menghenjut tubunya yang genit. Mahu tidak mahu dia terpaksa mengambil t-shirtnya tadi dan menyumbat sebahagian ke dalam mulutnya.
Aku tersenyum, 'oh...ada pasang silencer, ya?'
Serentak aku mula menghenjut gadis tersebut dengan lebih agresif lagi tanpa memberi peluang kepadanya untuk berehat biarpun telah mengalami orgasme demi orgasme. Seterusnya mencuba tubuhnya dari satu posisi ke satu posisi yang lain sehinggalah aku berpuas hati dengan prestasi zakarku dan terus sahaja memancutkan air mani.
Sebaik mengeluarkan kondom dari batang, dia terus menonyoh tuala panas kerana geram aku membulinya tadi tanpa belas kasihan. Tetapi dia tidak pula membencinya, malah memberikan aku nombor telefonnya sekiranya mahu melakukan seks di hotel.
"But not tonight aaa," pesannya sebelum menunjukkan bahagian bawahnya, "pussy tired."
Aku tergelak mendengar apa yang dikatakan gadis rumah urut, sedikit sebanyak berjaya mengurangkan rasa traumaku jika dibandingkan dengan tadi. Tetapi bohonglah sekiranya aku mengatakan bahawa aku benar-benar puas. Seakan tidak cukup menggaru gatal pada kulit batang pelirku kerana dilapisi dengan kondom ketika melakukan seks. Tetapi sekiranya mahu melakukan secara 'raw', ianya terlalu menakutkan. Tidak tahu berapa ramai lagi yang pernah menjolok cipapnya sehingga ke hari ini.
"Haaaahh..." sekali lagi aku termenung panjang sebaik kembali di bilik hotel. Aku pasti akan merindui gadis-gadis di hostel dan tempat kerjaku sekarang.
Biarpun agak sukar, namun aku berjaya juga meletakkan jawatan. Pengurus cawangan beberapa kali cuba memujukku, termasuklah mahu menaikkan gajiku. Tetapi aku nekad tidak mahu hilang kelelakianku. Tempoh sebulan merupakan masa yang singkat sekiranya suasana dan persekitaran tempat kerja begitu baik sekali. Tanpa disangka, air mata rakan-rakan serumahku bercucuran pada hari terakhir aku berada di rumah mereka.
Begitu juga dengan diriku sendiri, sukar menahan air mataku ketika berada di dalam mode perempuan. Haha...ia hanyalah kata-kata egoisku sebagai seorang lelaki. Sememangnya sukar untuk aku membuat keputusan ini, aku terlalu selesa dengan mereka. Begitu juga mereka denganku, sehinggakan hampir setiap hari mereka berkongsi sesuatu tentang diri mereka kepadaku.
Dewi adakalanya tidak mahu bercakap denganku, mungkin kerana berang ditinggalkan. Bagi Nina dan Rika pula, mereka masing-masing memelukku ketika sedang mandi. Mudah bagi mereka untuk menyembunyikan air mata di bawah air pancuran. Manakala Sutinah pula, sudah beberapa kali memberikan lampu hijau kepadaku setiap kali aku merabanya. Adakalanya dia akan menepis setiap kali aku meraba anggota sulitnya.
Sedihnya terpaksa keluar dari syurga meraba. Baranganku pula tidaklah begitu banyak, hanya sebuah beg besar sahaja. Pakaian kerja diberikan oleh syarikat. Sekiranya mahu ke mana-mana, aku hanya perlu menyarungkan t-shirt dan memakai seluar sahaja. Sepertimana rakan-rakan serumahku yang lain. Pakaian dalamku juga tidak bertambah kerana sering tidak memakainya.
Sekali lagi aku melihat pemandangan melalui cermin kaca tren komuter, bezanya kini aku tidak lagi berpatah balik ke rumah asrama tersebut. Maka bermulalah bab baharu di dalam hidupku.
YOU ARE READING
Change!
Short Story"Susahlah nak dapat kerja! Asyik-asyik nak perempuan! Perempuan, perempuan, perempuan!" keluh Fadzil serabut mencari kerja. Dia baru sahaja dibuang kerja di tempat lamanya kerana mahu mengurangkan tenaga kerja tempatan. Tanpa disangka nasibnya berub...