Aku memandu dengan tenang kerana Numair dan Zufar naik kereta dengan Khayr hanya aku dengan Ammar sahaja yang satu kereta.
Ammar kata tadi tak lama lagi kita orang akan sampai ke homestay yang akan kitorang duduk nanti.
Tak sabar aku nak mandi lepas tu rehat kan diri sekejap. Penat drive dari Putrajaya nak ke Sekinchan.
Ikut kan sebenarnya tak lama pun tapi disebabkan ada lori yang terbabas tadi telah menyebabkan jem yang agak terus sejam juga lah kereta tak bergerak.
Lama memandu akhirnya kita orang selamat sampai ke Homestay yang duduk.
Aku memarkir kan kereta di belakang kereta Khayr.
Aku membawa keluar semua barang dan meletakkan nya di hadapan rumah kita orang tidak masuk kerana Ammar kata kawan nya itu masih dalam perjalanan nak ke sini.
Aku berjalan dahulu di sekitar kawasan Homestay itu.
Dekat Homestay ini dia ada sediakan motor dan juga basikal so senang la nanti aku nak keluar malam ambik angin kat kawasan kampung ini.
Aku dapat rasakan yang telefon aku berdering menandakan ada yang telefon aku. Aku mengeluarkan telefon aku dan melihat siapa yang call aku.
Ammar dia menelefon aku mungkin tuan rumah itu dah sampai.
Aku terus patah balik ke Homestay tadi.
Elya yang tidak habis tersenyum macam orang gila itu apabila melihat salah seorang lelaki yang tinggi lampai itu.Aku hanya duduk di luar sahaja malas nak masuk itu pun Emir yang suruh sebab tak nak terjadi macam tadi.
Aku duduk di kerusi luar homestay itu dan bermain telefon aku. Aku melihat baju yang ada di tiktok.
Sedang sibuk aku scroll tiktok, aku terdengar seolah ada yang masuk ke dalam homestay itu. Aku terus memandang ke arah pintu dan melihat siapakah itu.
Aku terkejut apabila melihat lelaki di depan aku ini lagi tinggi dari lelaki yang ada dekat dalam.
Mak aii time kecik pernah tertelan tiang elektrik ke.
Aku hanya mampu memandang nya dari belakang sahaja. But don't worry akan aku pastikan aku dapat tengok dia secara depan- depan.
Lah kenapa kau nak tengok dia pulak ni... aduu why dia ke jodoh aku... eh makin mengarut pulak kau Eryn Nadiah woii.
Sedang aku memikirkannya aku terdengar yang Elya memanggil aku. Aku terus masuk ke dalam dan berdiri di sebelah dia.
"Kenapa suruh aku masuk"
"We kau tengok mamat yang tengah duduk dekat sofa tu lagi handsome siut"
"Kau kalau setakat suruh aku masuk sebab kan mamat tu baik tak payah"
"Ye la... tu tok panggil kau sebenarnya"
Aku pergi ke dapur dan berjumpa dengan atok.
"Tok kenapa ni?"
"Hah masa kemas tadi kamu tak perasaan ke yang gas ni habis"
"Tak... lagi pun yang kemas bahagian dapur tadi Emir punya kerja"
"Ooo tak apalah kalau macam tu nanti kamu belikan tong gas yang baru hantar kat rumah ni"
YOU ARE READING
Hanya Aku Di Hatimu
RomanceBila berdua datang ketiga. Bergitula dengan kisah percintaan antara Eryna Nadiah dan Zayn Heidi . Mereka sentiasa bahagia , dan berjanji akan setia bersama. "promises me yang awak tak akan sesekali mencari yang lain" - Eryna Nadiah "yeahh I'm promi...