Yama

250 14 1
                                    

Yama, sau Enma, sunt creaturi umanoide ce se spune că sunt alese de Buddha să judece sufletele oamenilor, atunci când ajung în faţa sa după o călătorie pe râul Sanzu.

Când cineva moare, spiritul este adus la începutul râului. Acolo un shinigami (zeu al morţii) va cere o anumită sumă de bani ca să lase omul să treacă râul în gondola sa. Acea sumă de bani este calculată de numărul de fapte bune făcute de om. Dacă omul nu are destui bani, shinigami-ul îl azvârleşte în apă, lăsându-l mâncat de fiarele din ea, şi e dus direct în Iad.

Dacă plăteşte, shinigami-ul îl îmbarchează şi porneşte pe râu, a cărui lungime e determinată de păcatele făcute.

Când ajungi în faţa unui Yama, acesta va scrie pe o sabie de lemn numită "Sceptrul părerii de rău" fiecare păcat făcut, şi apoi eşti lovit cu ea. Dacă nu rezişti durerii, care va depinde de greutatea păcatului, vei fi trimis în iad.

Dacă rezişti, Yama-ul va avea trei opţiuni din care să aleagă. Lumea Spiritelor, Raiul, şi reîncarnarea. Decizia va fi luată de numărul de păcate făcut.

Dacă mor prea mulţi oameni, se spune că sufletele lor posedă flori de Higan, ce înfloresc roşii ca focul. Dacă o floare de Higan e smulsă, spiritul din ea va fi trimis direct în Iad.

Mituri, legende, şi poveşti din JaponiaUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum