Sabah ablamla oturmuşduk. Kulak delici sessizlik yine hükm ediyordu. Ablam Leyla'ya baktım. Siyah saçları, siyah gözleri çok güzeldi. Daha iyisi üvey ablam Dior'un marka yüzüdür ve çok meşhurdur. Ablama aşık onlarla erkek vardır. Aynı zamanda ablam ünlü aktris ve şarkıcıdır. Ne kadar üvey babam ona gereken değeri vermese de, aramızda sevgiyi, dikkati en çok hak eden, en başarılı olan ablamdır. Aynı zamanda hiç birşey karşısında eğilmeyen, en güçlü kadın da yine üvey ablamdır. Annesi Leyla'yı doğururken öldü. Bu yüzden üvey babam ablamı hiç sevmedi. Bu gün ablamın gece gibi siyah, ama gün gibi umut dolu olan güzel gözlerine bakınca, ablamın da çok zorluklar çekdiğini gördüm.
Belki de bunu sırf bu gün anlamamın asıl sebebi, bu gün ablamın 25 yaş doğum günü olmasıydı. Ablamın bu çirkin dünyaya ilk göz açdığı, ve, ablamın annesinin bu acımasız dünyaya son kez baktığı günden 25 yıl geçiyordu.
Ablamın gözlerinde çaresizlik ve hüzün, aynı zamanda umut ve güç okudum.
Kahve içerken, bana beklemediğim bir soru sordu.
-Sence de Alara'da bir gariplik yok mu?
-Var...
-Güney ona sırıl sıklam aşık. Alara'dan emin değilim.
-Nasıl? Sevmezse neden sevgili olsun ki?
-Kardeşim, akıllı kardeşim benim, milyoner olduğu için ola bilir mi ki?
-Ne?
-Evet. İnstagram ünlüsü, mavi gözler, sarı saçlar, bitmeyen para... Bir insanın isteye bileceği her şey var onda.
Doğru.
-Dün eve gelmediler...
-Ve gelmeyecekler. Ablasının bitanesi, artık burda yaşamıyor.
Yuh. Abart. 2 gün sonra Alara üstümüze hamileyim diye gelecek bekle gör.
-Güney'in evinde mi yaşayacak?
-Evet. Ve, Alev... Sana birşey söylemeliyim.
-Dinliyorum abla.
-Alev... Alara, benim kuzenim değil.
-NEE? Evimizde akrabamız olmayan biri mi yaşıyordu 1 gün önceye kadar?!
-Hayır, Alev, daha yakın bir akrabam.
Şokda olduğumu biliyordu. Hazmetmem için zaman verip ardından devam etdi.
-Alara benim kardeşim.
-NEEEE?!
-Annem öldükden sonra, -günahkar tonla söyledi- amcamın karısı ile birlikde oldu. Sonra Alara doğdu.
İnanamıyordum.
-Sonra da, annenle evlendi, Alev. Güya, yaptığı hataya tövbe etmişdi ve vicdanını temizemek için annenle evlendi, aslında... Annenin kucağında küçücük, tatlış bir bebek, sen vardın. Alev gibiydin Alev, insanı ısıtıyordun, yolunu ışıklandırıyordun. Şimdi de öylesin Alev, sen olmasan, sen olmasan... Her şey benim için çok zor Alev, seni korumak için, her şeyi yapacağım..
O herifin ne kadar iğrenç biri olduğunu biliyordum ama bu fazlaydı. İnsan kendi yengesiyle birlikte olur mu!?
Sonra odama geçtim. Şarkı dinlemeye başladım.
"All my love is gone, goone..." (Tüm sevgim bitdi, bitdi)
Müzik dinleyen insanlar çoğu zaman en çok acı çekenler, ve ya en hassas olanlardır. Müzik dinlerken kendini iyi hissedenler müzikle yaşarlar. Müzik onları sakinleştire, ve ya coştura bilir. Müzik insanları güldüre, ağlata bilir. Müziği sadece dinlemek, ya da okumak yetmez. Müzikde anlam bulmayanlar müziği sadece dinler. Onlar için notalar ve seslerden ibaretdir müzik. Bazıları içinse müzik duygulardan, hislerden, farklı insanlardan, farklı dünyalardan ibaretdir.
Dinle. Bazen piyanonun her tuşundaki mucizeyi, bazense şarkılardaki derin anlamları dinle. Bazen kuşların sesini, bazen ağaçların ve yarpakların sesini dinle. Bazen konuşanları dinle, bazen ruhunu dinle, bazen yüreğini dinle. Bazense sadece, sessizliği dinle.
Sonra ablam odaya girdi. Sadece bana bana baktı, sonra söyledi.
"Güney'i unut. Hatırlaman gereken çok şey var."
Gülümsedim. O da gülümsedi.
Pencereden dışarı bakarken, ne kadar hassas biri olduğumu düşündüm. Dışarıdan bakanlar, güçlü biri olduğumu söyler. İçeridense, ben niye bu kadar kolay kırılıyorum? Cam kırılgandır, bu yüzden herkes camla dikkatli davranır. Beni her kes kırıp geçmiyor mu? Ah, kesici olduğumu unutmuşlar.
Artık ben de keseceğim. Ben de kıracağım. Çünki bu gün sadece ablamı değil, yüreğimi de dinledim.
~ ~ ~ ~ ~
Helow my secretss 🎼 Her bölüm farklı duyguları yaşatıyor. Yüreğinizin sesini dinleyince duygulardan en önemlisi ortaya çıkar - Özgüven. Kendinize güvenin. "Çünki ben size güveniyorum" değil, "Çünki kendinize güvenmeniz benim size güvenmemden daha önemli". Sizi seviyorumm 🔅
#JuliaGuliyeva #Alone #Yalniz
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Yalnız | Turkish
RomansaAşık olmak, büyük bir hatadır. Platonik aşık olmaksa en büyük hatadır. Çünki aşık olduğunda 8 milyar insan uzaklarda bir yerde kalır, sense sevdiğin insanla kendi dünyana kilitlenirsin. Platonik aşık olduğundaysa, 8 milyar insan yine başka bir dünya...