0.4 åh nej..

247 18 1
                                    

Det är fredag och jag ska gå på den där jävla festen iallafall. Alice tvingade mig. Jag tittar i min garderob efter nått att ha på mig,men det är inget som jag passar till en fest. Så det får bli min rödrutiga skjorta och ett par slitna svarta jeans. Sedan går jag över till håret. Det ser ut som ett fågelbo. Så jag borstar igenom håret, lägger det till rätta och sprayar hårspray i det. Sen går jag ner och hämtar min moppehjälm  och går sedan ut till moppen. Jag låser upp den och åker mot Alice. Det är inte alls långt till henne. Ungefär 3km. När jag är framme så står hon på gatan med hjälmen i höger hand och handväskan i vänster. Jag stannar framför henne och hon ler. Sedan tar hon på sig hjälmen och hoppar upp bakom mig.
" håll i dig!" säger så högt som jag kan så att hon ska höra och hon tar armarna om mig. Sedan gasar jag iväg mot festen. När vi kommer dit så är festen redan i full gång. Jag ställer moppen vid gatkanten, låser hjälmarna i låset som tillhör moppen och går sedan mot huset som festen är i. Alice tar min hand medans vi går in i huset och min självkänsla stiger.
" tjenare Oscar, fan vad kul att du kunde komma!" tjoar William och jag ler lite.
" Jag hade inget annat för mig så kunde lika gärna dra hit med bruden" säger jag lite små kaxigt och Alice kollar på mig med en menande blick. Sedan kommer Vanessa och Sofia och hon släpper min hand och slinker iväg med dom
" äh..dricka och sånt finns i köket" säger William innan han går och jag nickar och tar mina steg mot köket. Inne i köket är det nästan tomt för att alla är och dansar i det stora vardagsrummet.  Köket är inte så stort. Mitt i köket så står det en köks ö och på sidorna av köket så är det fullt av skåpluckor som är gjort av brunt trä. Jag håller i lite dricka i en röd mugg och tömmer muggen direkt.
" eyy ta lite försiktigt med det där" hör jag en röst och vänder på huvudet där rösten kom ifrån. Där står Omar och flinar med en röd mugg i höger hand.
" Jag visste fan att du skulle komma" sluddrar han sen och vinglar fram till mig.
" Du vet att det finns jjääkligt snygga brudar här ikväll va? Fortsätter han och tar handen på min axel.
" Ja men jag har en flickvän" säger jag och kollar lite konstigt på honom. Jag har nog aldrig sätt Omar full. Nu gör jag det och kan inte låta bli att skratta lite för mig själv.
" shyy,  jag säger inget till Aaalice " sluddrar han och får fram en hicka. Jag skrattar till.
"Det är bra det Omar. Gå nu och lek lite" säger jag och klappar han på ryggen. Han nickar och vinglar ut mot vardagsrummet. Jag fyller min mugg ännu en gång med någon slags whisky och går runt och minglar lite.

                   ****************

Jag tror klockan var 21 när jag och Alice kom hit och nu är klockan 23:25. Än så länge har jag inte sätt Felix och det börjar bli riktigt varmt. Jag går mot hallen och tittar upp mot övervåningen. Då kommer Felix ner vinglade och nästan ramlar när han tar sista trappsteget. Shit vad sexig han är. Vänta va.
" Vafan gör du här?!" sluddrar Felix och vinglar fram till mig.
" ville träffa ddiigg " hickar jag.
Sen utan att tänka så pressar jag mina läppar mot hans och han kysser tillbaka. Sedan trycker jag han mot väggen och kyssen blir intensivare. Vafan håller jag på med. Jag släpper kyssen och Felix flinar.
" Oscar.." hör jag en välbekant röst och vänder mig om. Där står Alice. Åh nej...

Wild Wind(foscar)Where stories live. Discover now