~ en vecka senare~
Oscars perspektiv :
Vågar jag gå till skolan? Jag vill inte ens träffa alla. Varför gjorde jag så. Jag har haft en konstig känsla i kroppen en hel vecka sedan det där hände i matsalen och många frågor kom upp i mitt huvud. Varför kändes det som att mitt hjärta höll på att vridas när Felix sa att han inte hade känslor för mig? Och varför känner jag så här nu när jag har känt han i två år? Jag är inte rädd att jag är gay, jag är bara rädd att inte få känslorna besvarade. Och jag vet att jag inte kommer få dom besvarade för han är ju verkligen en tjejmagnet. Han är en typisk kille som kan få vilken tjej som helst på fall. Aldrig att han skulle vara gay. Plötsligt knackar det på dörren och jag rycker till och ropar:
" kom in" och in kommer mamma
" Du måste till skolan nu" säger hon med en mjuk röst.
" Jag mår inte så bra" ljuger jag och mamma suckar.
" Det har du sagt i en vecka." hon stannar i sin mening och kommer in i mitt rum och sätter sig på sängkanten. " är det något som har hänt? Har Alice gjort slut med dig?" frågar hon sedan och jag vet inte hur jag ska svara.
" Nej det är inte det...Det är bara svårt att förklara" säger jag och mamma stryker mig över huvudet med handen.
" Jag finns alltid om du vill prata. Jag vill inte att du ska må dåligt " säger hon med en tröstande röst och jag får nästan tårar i ögonen för att jag känner mig så dålig att jag inte berättar sanningen. Jag nickar bara sedan till svar och hon pussar mig på hjässan.^^^^^^^^
Okej, jag fattar ingenting. Flera hundra frågor cirkulerar i mitt huvud. Det har dom gjort i en hel vecka. Varför hjälpte Oscar mig? Varför kände jag mig lite heart broken när han sa att han inte var kär i mig. Liksom, kan jag, Felix Sandman tjejmagneten, vara gay? Pfft knappast. Jag går upp och gör i ordningen mig inför skolan och går sedan till köket. Tar ett glas juice som frukost och sedan tar jag min mobil och går till skolan. När jag kommer dit så kommer Sofia och Vanessa och möter mig.
" Hej Felix" säger Sofia och kramar om mig och får sedan en kram av Vanessa också.
" Hej babes" säger jag efter kramen och de flinar lite efter jag har sagt babes. Alla brudar älskar när jag säger så. Sedan går vi mot skolans ingång. Just då så går någon in i mig och jag fräser argt till
" eyy se dig för!".
Personen kollar på mig och det är Oscar och jag sänker min arga min.
" fförlåt" stammar han och vi får ögonkontakt. Hans blågråa ögon borrar in i mina och jag börjar flacka med blicken och känner hur mina kinder blir heta. Wtf Felix skärp dig!
" aja Skitsamma, kom nu bbrudar " säger jag och stammar lite. Jag går nästan in i entré dörren när jag ska öppna den och Sofia skrattar till. Sedan går vi in till skåpen.***********
^^^^^^Jag pustar ut när skolan äntligen slutar för idag. Dagen har varit ganska jobbig då jag har tänkt på Felix hela tiden. Vet inte varför. Imorse blev han lite generad när vi träffades vid entrén. Men jag såg väl i syne. Alice röst avbryter min tankar.
" vi ses imorgon" säger hon och pussar mig lätt på munnen. Jag ler och nickar.
" Ja det gör vi" säger jag sen och hon går sedan till sin moppe. Jag går sedan min gamla väg hem och tänker mellan himmel och jord.
" OSCAR!" ropar någon argt och jag tittar upp. Oliver och hans gäng kommer emot mig. Men helvete. Jag letar efter en flykt väg men det finns ingen. Så jag stannar bara till och låtsas få ett sms och tar upp mobilen.
" Har du det jag bad dig om?!" Säger Oliver argt när han är framme hos mig. Jag kollar upp på honom när han står mitt framför mig med armarna i kors och jag tittar sedan ner.
" Nej" säger jag lite oskyldigt.
" Din tid är ute vettu!" säger han med en skarp röst och jag hummar lite till svar.
" kolla på mig när jag pratar med dig!" ryter han och rycker min mobil ur händerna på mig och slänger den åt sidan så att den hamnar i asfalten med skärmen neråt. Great, där var fem tusen kronor i sjön.
" Jag behöver mer tid" säger jag ynkligt och Oliver fnyser bara.
" Din tid är ute för länge sedan och du vet vad som händer med dom som inte gör vad ber dom om" väser han och det känns som att jag ska svimma. Så rädd är jag.^^^^^
På vägen hem ifrån skolan så står ett gäng mitt i vägen och jag ser snart att det är Oliver o hans gäng, men ser dock inte vem den andra killen är, för han står med ryggen mot mig. Jag saktar in lite och då tar Oliver i killens nackkrage och trycker upp han mot ett högt staket. Då ser jag att det är Oscar. Jag får plötsligt panik och vet inte vad jag ska göra. Jag går på nästan samma ställe och försöker komma på nått. Sedan gör jag utan att tänka och små springer emot Oliver och dom.
" Hey, vad händer här!" säger jag med en hög röst och Oliver kollar hastigt på mig. Han skrattar sedan till och säger:
" stick, det här är inte din ensak" och jag blir nästan lite arg.
" Det skiter jag i" säger jag och slår och knäar en av killarna som står vid Oscar och han faller till marken med en blodig näsa. Det kommer sedan en annan och slår till mig så att jag ramlar baklänges och får blodsmak i munnen. Inser då att min läpp har spruckit.
" Nej Felix, försvinn här ifrån! Halv skriker Oscar och jag reser mig upp.
" Gör som han säger annars" säger Oliver i håller upp en kniv med sin lediga hand mot Oscar. Jag stannar till. Men fuck. Sedan går allt så fort. Plötsligt håller jag ett löst stryp grepp på Oliver, medans han kompis håller ett stadigt tag om min vänster arm och Oliver håller kniven mot Oscars strupe.
" Du har två val Felix. Antigen så skadar jag Oscar eller så tar du bort din hand ifrån min hals" säger Oliver med en tunn röst. Jag släpper Olivers hals och tittar ner.
" Bra gjort Felix, men du ska ändå lära dig att inte förstöra för andra" säger han och med det sagt så reser sig, killen som jag slog, sig upp och han och den andra killen gör polisgrepp på mig.
" Eyy, släpp mig!" skriker jag och Oliver skakar på huvudet medans han gör ett litet snitt med kniven på Oscars kind. Han gnyr till.
" DU LOVADE ATT INTE SKADA HONOM!" ryter jag och försöker komma loss.
" Du ska lära dig att aldrig lita på The killers" säger Oliver och jag får ett hårt slag i huvudet och allt blir svart.--------
Men daaaammnn, vad händer . Mer kommer snart om ni är duktiga med att kommentera o rösta
YOU ARE READING
Wild Wind(foscar)
Fanfiction" säg att du älskar mig!" gormar Felix och jag tittar in i hans gröna fina ögon. Älskar jag honom verkligen? " jjag kan inte" stammar jag och vänder på klacken och går. ⚫ Oscar Enestad är som alla andra tonåringar. Går i tredje året på gymnasiet...