1.5 jag pallar inget av det

153 14 3
                                    

Jag går genom skolkorridoren. Jag känner mig rädd, men jag vet inte riktigt varför. Jag låser upp mitt skåp och tar mina saker med skakiga händer och stänger sedan skåpet. Vad är det som händer med mig?

" Felix!" ropar någon och jag hoppar nästan upp i taket.

" whaow, tare lugnt det är bara jag" säger personen och jag tittar på personen som då är Peter.

" Sorry, jag...jag mår inte så bra idag" säger jag och just då så ser jag Oscar vid sitt skåp och vet inte hur man andas. Just i denna stund så vill jag bara springa fram och krama honom, eller lägga mig under en sten. Jag är osäker på vilket jag vill göra.

" Hallå, jag pratar med dig!" säger Peter irriterat och knäpper med fingrarna framför mitt ansikte. Jag får fokuset tillbaka igen och tittar på Peter.

" ja, förlåt vad sa du?" säger jag ursäktande och Peter suckar.

" Jag sa, jag trodde playboyen Felix Sandman alltid mådde bra" säger han sen och jag himlar med ögonen.

" vi alla har våra dagar. Ingen mår bra hela tiden" säger jag och vänder mig om för att gå till klassrummet men Peter följer efter.

" men äru inte sugen på att gå på fest? Jag kan fixa en idag" säger han och jag stannar.

" Nej, jag vill aldrig mera gå på en fest, jag vill aldrig mera dricka alkohol" säger jag lite argt och Peter kollar chockat på mig. Till och med jag känner mig chockad. Men det jag sa är så sant. Jag pallar inget av det.

" okej, som du vill" säger Peter och går. Jag går in till klassrummet och sätter mig på min plats.

****************

Ska jag äta lunch hemma eller i skolan? alltså jag kommer ju antagligen få träffa Oscar i matsalen och jag tror inte att jag kommer klara av det. Just då så går jag förbi honom när han står vid sitt skåp. Han slänger en blick åt mitt håll men tar bort blicken direkt när han ser mig och spänner käken(opdndop dör). Jag himlar med ögonen och går iallafall till matsalen.

" men Felix, där är du ju, jag har ju letat efter dig" säger en person, som jag helst inte vill träffa just nu. Jag vänder mig om och Vanessa kommer gåendes i höga klack skor med hennes "barbie dockor".

" Vad vill du" säger jag surt.

" Men babe, vad är det, jag tänkte bara ge min älskling en kram" säger hon och ger mig en kram som jag motbjudet tar emot och lägger bara ena armen runt henne. Jag tittar sedan mot Oscars skåp och han står kvar. Kollar in i min själ och jag ser han krossas. Han slår med en knuten hand i skåpet och går därifrån. Jag släpper kramen och tittar ner.

" Du visste att han stod där va" säger jag lågt och jag känner nästan hur Vanessa ler belåtet.

" ja så klart. Jag är inte blind gubben, nästan alla vet att du är en liten bög" säger hon med en tillgjord röst.

" fyfan för dig" fräser jag med sammanbitna tänder och vänder mig om för att gå in i matsalen. Jag märker då att alla har slutat äta och tittar på mig. Antagligen har dom hört det och jag förbereder mig för massa skratt och utpekningar, men ingen gör nått. Dom börjar äta och prata igen och jag fortsätter att gå. Jag tar mat och sätter mig vid ett ensamt bord. Efter en stund så kommer Omar och sätter sig bredvid mig.

" hej" säger han försiktigt.

" hej" säger jag tillbaka.

" jag är hemskt ledsen, jag visste inte att du var homosexuell" säger Omar och försöker låta tröstande.

" Nej, men nu vet du, tack vare Vanessa. Och nu vet alla att jag är kär i Oscar" säger jag nedstämt och tar en tugg av maten.

" Jag pratade faktiskt med Oscar idag, och han sa något i den stilen" säger Omar och jag sätter nästan mat i luftstrupen.

" v..va..vad då"

" att han är kär i dig"

^^^^^^^^^^^

Jag går med bestämda steg bort mot skolan. Fy fan jag visste att Felix inte hade ändrat sig ett dugg. Sure att det där bara var ett avtal. Han kladdar fortfarande på den där jävla hora( oj verkar som att nån har mens här). Han bara fejkade alltihop. Jag tar mina steg mot den närmaste restaurangen eller fiket. Jag vill bara ha mat så det spelar ingen roll vart jag äter( same ibland). Jag går in på subway och beställer en halv macka med lite allt möjligt på. Sen äter jag den där. Min mobil plingar och jag får ett sms ifrån Felix, och det står: " vi måste träffas".

--------------

ja jag är elak när jag slutar så, men hahahha hade lust ok.

PUSS HARE BRA!

Wild Wind(foscar)Where stories live. Discover now