Om du är känslig emot slagsmål, blod och knivar osv så är det bra om du hoppar över detta kapitel.
I slutet av förra kapitlet:
" DU LOVADE ATT INTE SKADA HONOM!" ryter jag och försöker komma loss.
" Du ska lära dig att aldrig lita på The killers" säger Oliver och jag får ett hårt slag i huvudet och allt blir svart.Oscars perspektiv:
Jag vaknar upp och har ont i huvudet. Jag försöker ta på mitt huvud med höger armen för att känna vart det gör ont men märker att armen sitter fast. Jag kollar ner och inser att jag sitter fastbunden på en stol. Jag kollar skräckslaget mig omkring och ser att jag sitter i en källare med lågt tak och det hänger en liten lampa ner ifrån taket som lyser upp rummet lite. Jag ser sedan att Felix sitter fastbunden på en stol några meter bort, nästan vid en trappa och jag skriker hans namn, men det hörs inget. Great min mun är igen tejpad. Steg hörs ovanför mitt huvud och några sekunder senare så kommer Oliver ner. Ensam. Han ler belåtet när han är nere och jag blänger hatiskt på honom. Han går fram till mig och trummar lite med finger topparna på tejpbiten på min mun. Sedan rycker han hastigt bort den och jag gnyr till.
" äsch så ont gjorde det inte" ler han och jag skakar på huvudet.
" släpp Felix, det är mig du vill ha. Felix har inte gjort nått" ber jag och Oliver skrattar till.
" Jag sa till honom att hålla sig undan från mina affärer. Så han få stå för konsekvenserna" säger han och går bort till Felix, sätter sig på knä och drar bort tejpen på hans mun. Felix rycker till och öppnar ögonen. Han kollar ner på sina händer och försöker rycka sig loss.
" Du kommer ingenstans" hånler Oliver och Felix kollar mordiskt på honom. Sedan går Oliver till ett litet bord som står vid ena väggen och tar fram en kniv. Jag tappar andan. Min kind svider fortfarande ifrån när han skar min lite förut. Han går fram till Felix och lägger kniven löst under hans käke.
" Nej sluta, snälla, skada honom inte" säger jag ynkligt med glansiga ögon. Oliver bara hånler, sedan gör han ett snitt över Felix kind och jag tittar ner.^^^^^^^
Oliver skär mig lite lätt på flera ställen på kroppen och jag skriker till vid varje kniv snitt. Sedan slår han mig i ansiktet flera gånger och gormar:
" Nu kan du lär dig att inte förstöra och lägga sig i andras saker". Sedan vet jag inte vad som hände, men Oscar kom plötsligt bakom Oliver, drog ner honom på marken, tog kniven och stack det i hans ben så att han börjar skrika. Sedan knyter han loss mig och vi springer upp på övervåningen. Där står Olivers kompisar. Dom kommer emot oss och vi inser direkt att vi är chanslösa så vi springer ut.
" och nurå!" säger jag flåsande.
" vi tar bilen och sticker här ifrån" säger Oscar och det gör vi. Vi hoppar in i Olivers bil och tjuvstartar den. Jag ser i backspegeln att killarna är bara några meter bakom oss, så jag får panik och skriker:
" KÖR!" och Oscar gasar på. Huset som Oliver bor i är på landet så vi åker på en grusväg först innan vi kommer ut på en asfalt väg och åker emot stan.^^^^^^
" Kan jag få sova över hos dig?" undrar Felix. Jag kollar på hans skadade ansikte och nickar.
" Ja, mina föräldrar kommer inte vara hemma på hela helgen så absolut " svarar jag och Felix ler lite tacksamt. När vi kommer hem till mig så parkerar jag bilen på gatan och vi gå ut ur den och mot ytterdörren. Jag låser upp den och vi går in.
"Det finns handsprit och bomull i badrummet om du vill göra rent ansiktet" säger jag när vi har tagit av oss våra skor. Han nickar och går till badrummet. Jag kollar på klockan på mobilen och den visar 16:47. Oj vi var borta ganska länge. Sedan går jag och sätter på kaffe. Efter några minuter kommer Felix till köket och jag tar fram två kaffe muggar och ställer de på köksbordet. Vi sätter oss mitt emot varandra och jag kollar på Felix medans jag dricker mitt kaffe. Hans läpp är sprucken och han har flera kniv snitt i ansiktet. Allt det där pga mig.
" förlåt " säger jag lågt och Felix tittar på mig.
" för vad?" frågar han förvånat.
" för att jag utsatte dig för fara och det känns som" Han avbryter mig.
" inget är ditt fel. Du utsatte mig inte för fara, det var jag. Det var mitt val" säger han och tittar mer medan han tar en klunk av kaffet.
" men du hade inte gjort nått fel. Det var jag som inte hade gjort det han bad om" säger jag och Felix suckar lite
" Vad var det som du skulle ge honom?"
" spice( ett farligt knark)" svarar jag och han höjer ögonbrynet lite sarkastisk som om han inte visste det.
" föresten, är du hungrig? Ska vi beställa pizza?" frågar jag och han nickar ivrigt. Jag tar upp mobilen och ringer och beställer en Hawaii pizza till mig och en calzone till Felix. Sen när samtalet är över så lägger jag mobilen på bordet.
" Felix..." säger jag i en lite orolig tonart och han tittar på mig.
" varför räddade du mig igen? När du visste konsekvenserna" fortsätter jag och han tittar ner.
" Ville inte få skuldkänslor. Jag var på den vägen och såg er" säger han och vänder sedan upp blicken.^^^^^^
Vad kunde jag göra liksom? Se på när Oscar blir skadad eller ännu värre? Nej, det vill jag inte.
" aha" säger han bara och jag kliar mig i nacken. Det knackar sedan på dörren och Oscar går och öppnar och det är pizzorna som har kommit. Han betalar och sedan äter vi dom vid köksbordet. När vi har ätit upp så kastar vi pizza kartongerna och ställer in våra glas i diskmaskinen.^^^^^^
Klockan går och den blir runt tolv.
" Jag är ganska trött, så jag går och lägger mig" säger Felix och jag kommer då på att vi inte har någon madrass till han.
" eh..vi har ingen madrass så är det okej om du sover i min säng så kan jag sova i soffan" säger jag och kliar mig i nacken.
" men jag kan ta soffan, jag är ju ändå din gäst" säger han.
" Ja så just därför så ska du ta min säng" säger jag bestämt och han suckar.
" jaja" säger han bara och går upp till mitt rum. Jag går efter för att hämta min mobilladdare. Sedan tar jag fram em tröja åt Felix som han kan sova i.
" Här, sov i denna" säger jag och sträcker fram den till han. Han tittar på mig och tar emot den och går sedan in badrummet. Jag suckar lite lätt medans jag tar mina steg till trappan
" Oscar kan du hjälpa mig!" ropar Felix och jag stannar och vänder mig om och går in i badrummet, där Felix står med tröjan halft av och man ser tydligen märken efter kniven på hans midja och armarna. Jag tar tröjan försiktigt över hans huvud och råkar då snudda vid hans hud med mina fingrar. En rysning far igenom kroppen. Han vänder sig om när tröjan är av och tiden stannar. Jag kollar rakt in i hans ögon. Han är kanske 2cm längre än mig. Vi står och bara kollar på varandra i några minuter tills jag inte pallar längre. Jag kraschar min läppar mot hans och tar handen bakom hans nacke och trycker han närmare. Han verkar inte ha nått emot det jag gör då han tar sin hand runt min midja. Sedan tar han tag i min tröjkant och drar av min tröja. Sedan backar han bak mig ut ur badrummet och till mitt rum. Sedan stoppar jag honom och lämnar hans läppar.
" varför Felix,jag trodde inte att du var gay" viskar jag.
" inte jag heller" säger han och kysser mig igen.-------------------
Whaow, finally hehe. Kapitel 10 kommer på onsdag :). Tror jah haha. Men hoppas ni tyckte om detta! Rösta och kommentera så kanske kapitel 10 kommer tidigare .
YOU ARE READING
Wild Wind(foscar)
Fanfiction" säg att du älskar mig!" gormar Felix och jag tittar in i hans gröna fina ögon. Älskar jag honom verkligen? " jjag kan inte" stammar jag och vänder på klacken och går. ⚫ Oscar Enestad är som alla andra tonåringar. Går i tredje året på gymnasiet...