1.4 jag bryr mig inte

177 17 3
                                    

Jag har förstört allt. Jag har gjort så att den jag har verkliga känslor för, hatar mig. Jag trodde inte att det skulle komma ut så snabbt att jag hade legat med Vanessa. Jag gillar Oscar, det gör jag och det sårade mig att veta att han visste att jag hade legat med Vanessa.
Jag väcks ur mina tankar genom att mobilen plingar till. Jag suckar och reser mig ur sängen. Jag tar mobilen ifrån sängbordet och öppnar mobilen. Ett sms ifrån Vanessa har trillat in.

16:12: // Vanessa\\
" ledig baby? Jag är ensam hemma"

16:17: //jag\\

" Nej låt mig vara, jag är inte din fucking baby"

16:18 //Vanessa\\

"oj, har du mens eller?"

16:20 //jag\\

" Nej men jag är jävligt trött på dig"

16:23 //Vanessa\\

" haha, det var du inte för nån dag sedan. Då ville du bara ha mer av mig"

16:24 //jag\\

" det räcker nu, vi hade bara ett avtal, inget mer "

16:26 //Vanessa\\

" sure, men kom ring fan heller till mig när du är ensam och behöver ha " One night stand", jag kommer inte finnas till hands då"

16:31 //jag\\

" Vad skönt att höra, för jag behöver inte dig längre. Aldrig mer"

Sen låste jag mobilen bara och la den på sängbordet. Jag klädde på mig kläder, vilket fick bli ett par svarta jeans och min superman hoddie. Jag fixade till håret lite snabbt innan jag tog mobilen i bakfickan och går till hallen. Jag tänker äta middag på stan idag, för vi brukat aldrig ha nått ätbart att ha till middag. Jag tar på mig skor och går ut. Jag tar sedan bussen in till stan. När jag kommer till stan så tar jag den närmaste Starbucks cafét. När jag har ställt mig i kö och tänker på vad jag ska köpa så kollar jag lite runt på folk. Klockan är runt sex och det är redan fullt med folk överallt som går eller springer omkring . Min blick fastnar på en kille med svart jacka och svarta jeans. Han har ljust kort hår och jag känner igen han direkt. Det är Oscar. Han står och håller på med mobilen och han vänder sig om så att våra blickar möts. Jag vet inte vad jag ska göra. När han ser att det är jag så sliter han irriterat blicken ifrån mig och går. Jag står och velar. Ska jag gå efter eller stanna kvar? Men jag väljer att stanna kvar för att det är min tur att beställa i kassan. Jag beställer två mackor och en frapino med caramel(haha ingen aning om han beställer detta men nu gör han det ok). När jag har fått det jag har beställt så går jag och sätter mig vid ett ledigt bord.

^^^^^^^^^^^^^

Vafan gjorde Felix på stan? Han brukar aldrig vara på stan själv och absolut inte äta på Starbucks? Jag går genom plattan och går upp för trapporna( mobba inte min förklaring på vägar i sthlm bc jag bor inte där och vet inte vad gatorna heter osv)mot den närmaste tunnelbana. Jag har ingen aning om var den där Oscar Molander bor,men det måste jag ta reda på, för till helgen så ska jag stjäla Spicet ifrån han. När jag har hittat en tunnelbana så sätter jag mig och väntar på den. Jag plockar upp mobilen och efter en stund så hör jag en välbekant röst säga mitt namn.
" Oscar, hej vi måste snacka"
Jag låser mobilen och tittar upp på personen som står framför mig.
" inte intresserad" säger jag surt och Felix suckar.
" Jag måste berätta, jag och Vanessa" säger Felix men jag avbryter hans ointressanta ord.
" Jag bryr mig inte om vad ni gjorde eller så. Jag bryr mig inte om dig längre. Det du gjorde var ditt val och det visade tydligt att du inte har sånna känslor för mig som jag trodde att du hade" säger jag och Felix kollar sårat på mig.
" Det var inget val Oscar, jag och Vanessa hade ett avtal" säger han bara och sen går han. Tunnelbanan åker in på hållplatsen och jag stiger på. Paff av det han sa sätter jag mig på en plats och sedan bär det av till nästa station där jag åker vidare med buss hemåt. Jag trodde han valde att ligga med Vanessa. Att han skämdes för att han kysste mig och ville glömma bort allt....

-----------------------

DAMN DAMN DAAAAAA.
Hehe well, vad tycker ni? RÖSTA O KOMMENTERA SÅ KOMMER KAPITLEN UPP SNABBARE ;).

Wild Wind(foscar)Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum