0.3 vad fan är det med dig

254 21 0
                                    

I slutet av förra kapitlet:
När jag kommer till skolan nästa dag så kommer Alice och möter mig. Hon ser rädda ut
" Vad är det?" undrar jag oroligt. 
" the killers är här" viskar hon och mitt hjärta nästan stannar. Vad gör dom här?

Jag går med bestämda steg mot gänget och ställer mig framför Oliver.
" Vafan gör du här?! Stick här Ifrån!" fräser jag och Oliver kollar förvånat på mig men skrattar sedan.
" men hej Oscar, vad trevligt att du är här" säger han med en sarkastisk röst. " Jag sa till Felix här att om man förstör mer för andra så kan det bli stora konsekvenser" fortsätter han och jag kollar På Felix som står bredvid mig. Jag ger han en undrande blick, men han rycker bara på ena axeln. 
" Så, om ni vill leva så får ni göra som jag säger" säger Oliver och kollar på mig och Felix med en bestämd blick. Sedan vänder han på klacken och går iväg med sina killkompisar i hälarna." " Vad handlade det om?" frågar jag när de är utom synhåll.
" inget speciellt" svarar Felix och tar sina steg mot ingången.
" Jo, det verkade väldigt seriöst för det gällde livet " säger jag och tar Felix på axeln för att han ska stanna. Vilket han gör och vänder sig mot mig.
" varför bryr du dig" fnyser han och skakar av sig min hand på hans axel.
" Jag vet inte, alltså..." börjar jag och kliar mig i nacken.
" dåså" suckar han och går in. Fuck.  Jag suckar och går sedan in jag med. När jag kommer till mitt skåp så kommer Alice med en orolig blick. 
" Vad ville dom?" undrar Alice och jag kollar på henne.
" Dom ville bara prata med mig och Felix om en sak. Ingen big deal" svarar jag och Alice slappnar av.
"  Vad bra, men du får lova att du inte ställer till det för dig" säger hon allvarligt. Redan försent tänker jag.
" nejdå, du kan lita på mig" säger jag och känner en stor klump av skuldkänslor växa i magen. Alice ler sedan och kysser mig.
" Du har engelska nu va?" frågar hon sedan när hon har släppt mina läppar.
" yes, vi ses sen" säger jag och hon vänder sig om går mot hennes klass. Jag ler lite och går till engelska rummet. Jag öppnar dörren och som tur är så har läraren inte kommit än, så jag sätter mig på en ledig plats. Precis när jag har satt mig så slås dörren upp och in kommer Felix. Han märker att alla kollar på honom,så han rätar på sig och kollar sig omkring efter en ledig plats. Hans blick fastnar på min plats bredvid mig och han suckar och går och sätter sig. Han kollar sedan på mig och ler "through the pain" och jag himlar med ögonen.
" Jag fattar att du hatar mig, men jag vill veta varför" säger jag och ger han en dryg blick.
" Du är allmänt jobbig, dryg och tror att du är så duktig på allt,vilket du inte är. Så jag fattar inte ens varför jag räddade dig igår" säger han och min självkänsla sjunker lite.

^= byter perspektiv

                          ^^^^^^

Nej varför sa jag så för. Men han får inte tro att jag ville rädda honom när jag egentligen ville det. Det låter komplicerat och det är det också.
" Jaha okej" säger han bara och tittar tomt framför sig. Jag sänker blicken och känner mig dum. Läraren kommer sedan in och lektionen börjar. Vi gör olika uppgifter och när det har gått en timme och tjugo minuter av lektionen så har vi äntligen rast.
" innan ni går så ska ni få en liten läxa som ska va klar om två veckor" säger läraren och jag suckar. Fuck. Den kommer jag göra i sista minuten typ, som alltid. Vi får läxan och sedan får vi rast. När jag kommer ut ur klassrummet och  går mot matsalen så möter jag William och Peter.
" Tjenare Felle!" säger Peter och gör ett bruh hand slag med mig.
" tjenare" ler jag.
" Det är fest hos mig på fredag, så kom gärna" säger han och jag ler lite.
" Ja men absolut,  räkna med mig" säger jag och han ler.
" Bra, vi ses" säger han och klappar mig på axeln innan han går vidare med William efter sig. Jag går vidare och möter Sofia och Vanessa.
" tjenare brudar, kommer ni på Peters fest på fredag?" frågar jag och de kollar på varandra.
" Ja om du är där så är vi där" svarar Sofia och jag ler.
" Bra" säger jag och dom går iväg med en sexig stil. Jag går till matsalen och sätter mig vid några av mina kompisar för att prata om fredag.

                           ^^^^^^

Min ilska och besvikelse bubblar i kroppen. Hur kan Felix vara så hjärtlös. Okej, jag visste att han va så redan innan. Men seriöst.
" ska du till Peters fest på fredag?" undrar Omar och jag avbryter mina tankar.
" Nej" svarar jag kort.
" men kom igen! Sluta va så tråkig" säger Omar med en skämtsam röst. Men jag är inte på skämthumör.
" Nej!" säger jag med en lite arg röst.
" men alla kommer vara där, och Alice också" försöker Omar.
" MEN FATTA,  JAG VILL INTE GÅ PÅ NÅN JÄVLA FEST!" ryter jag och ställer mig upp.
" men chilla, jag frågade bara" säger Omar.
" Det skiter jag i, ni vägrar lyssna på mig" säger jag argt och går där ifrån.
" Vad fan är det med dig?" ropar Omar efter mig och jag undrar detsamma. Vad fan är det med mig?

Wild Wind(foscar)Donde viven las historias. Descúbrelo ahora