0.7 Jag är inte kär i dig

179 18 4
                                    

I slutet av förra kapitlet:
" Förlåt om jag har förstört allt för dig" säger jag och Felix stannar.
" Det kommer nog gå bra ändå. Jag kan nog fixa till det på nått sätt" säger han utan att vrida på huvudet mot mig.
" Nej,jag ska fixa detta. På måndag,i Skolan" säger jag bestämt och han vrider huvudet mot mig.
" Hur fan då?"

Jag går med bestämda steg in i skolan på måndag morgon. Ingen ska få förstöra denna dag utom jag. Jag låser upp mitt skåp och lämnar mina saker. Plötsligt känner jag ett par armar om mig och en ljublandde känsla ilar genom kroppen.
" godmorgon Babe, hur är det idag då?" viskar Alice och jag ler svagt
" det är bara bra, hur är det med dig?" svarar jag.
" bra bra, är trött bara" Svarar Alice och släpper mig och går till sitt skåp. Jag tar mina skolsaker och går sedan in i klassrummet. Jag sätter mig bredvid Omar och han kollar trött på mig.
" vart tog du vägen i fredags?" frågar han och gäspar.
" äh... Alice ville hem runt 23" ljuger jag och han kollar på mig. Jag får en känsla av att han inte tror mig.
" ah Okej" svarar han bara.
" och varför är du så trött? " flinar jag och han blänger lite på mig.
" Jag var på fest igår..Och glömde bort tiden" säger Omar och suckar.
" Du får skylla dig lite själv" säger jag och Omar lägger blicken rakt fram.
" ah jag vet" säger han sen och just då öppnar dörren och läraren kommer in.

***************

När det äntligen blir rast så går jag direkt till matsalen. Eftersom det regnat ute så är dom flesta där. När jag har tagit plats bredvid Alice och mittemot Omar så kommer Felix in i matsalen. När han ser mig så flackar han lite med blicken men blir sedan självsäker när han ser sina vänner och går fram och hälsar på dom. Det börjar komma fler och fler in i matsalen och jag undrar hela tiden om jag ska göra det jag tänkte göra. Sedan när matsalen är nästan fullt så tar jag sats. Jag ställer mig på bordet och busvisslar. Alla blir tysta och vänder sina blickar mot mig.
" Okej, jag har en viktig sak att säga!" säger jag så högt som jag kan.
" vilka var på Peters fest i fredags?" fortsätter jag. Det är mer än hälften som räcker upp handen.
" Okej då kanske ni vet eller såg att jag och Felix Kysstes" jag pausar och ser att nästan alla nickar. Någon fnissar till.
" vi är inte gay. Vi var bara fulla. Det var det som hände. Och visst, det är väl inget fel med att vara gay. Men vi var fulla och inget mer" säger jag och min blick fastnar på Felix när jag säger de sista orden. Han kollar tacksamt mot mig.
" haha ah visst att ni bara var fulla. Det är bara en bortförklaring. Ni är säker gay, det är bara att erkänna" hojtar en kille ifrån tvåan(andra året i gymnasiet. Om ni inte har fattat det så går dom på gymnasiet). Jag suckar och bryr mig inte om vad han nyss sa.
" precis. Det är bevis på" jag avbryter honom.
" men håll käften, här är jag så ärlig som jag kan och försöker hålla min väns rykte. Vi var fucking fulla och om du inte tror oss så är det ditt problem" ryter jag och killen blir lite skärrad och sänker blicken. Sedan ringer det in och alla börjar prata igen och jag går ner ifrån bordet.
" så det var därför du gick tidigare ifrån festen?" Frågar Omar,men jag struntar i att svara på frågar. Jag hummer lite istället och går därifrån. Jag går mot skåpen och någon tar min på axeln. Jag rycker till och vänder mig om. Där står Felix.
" tack för det där" säger han och ler lite.
" Ja vad gör man inte för ryktet" säger jag och ler tillbaka.
" Ja för hahaha tänk om det var sant. Att du hade känslor för mig" skämtar Felix och någonstans inom mig så går nått sönder.
" Ja haha för jag är ju inte kär i dig precis" skämtar jag tillbaka och Felix skrattar till lite men blir sedan allvarlig.
" Nej men seriöst, tack för att du hjälpte mig med mitt rykte" säger han. Jag fattar fortfarande inte varför det är så viktigt.
" ingen orsak" säger jag och vänder mig om och går till klassrummet. Varför känner jag som om någon är på väg att vrida runt mitt hjärta?

----------------

DAM DAMMM DAAAAAH hahah Whaow ja well , Oscar vet inte vad han har sina känslor. Bubben. Det kommer mer om fler röstar, och kommenterar

Wild Wind(foscar)Onde histórias criam vida. Descubra agora