Jag öppnar ögonen och ser ett ljusgrönt rum med massa rosor på. Jag kollar till höger om mig och ser pojken med det svarta håret och dom lime gröna ögonen.
"Åååå, du har vaknat, så bra," säger han.
"Ähm... Vart är jag,?" Undrar jag.
"Du är i skolsysterns rum, svarar Han, jag heter förresten Liam, vad heter du?"
"Jag heter Vanessa, säger jag, men varför är jag här?"
"Jo, jag typ råkade sparka en boll rakt i huvudet på dig, säger Liam och blir lite röd i ansiktet, jag sparkar ganska hårt!"
"Jaha, men hur länge har jag varit avsvimmad och varför är du här?" Frågar jag.
"Du har varit avsvimmad i en timme och jag skulle gå och kolla om du hade vaknat än," säger Liam,
Jag reser mig försiktigt upp, men jag får genast huvudvärk och sätter mig ner igen.
"Är det okej om jag kommer lite senare?" Frågar jag.
"Visst,", säger Liam och springer iväg. Han sprang allvarligt JÄTTE fort!!!!
Jag lägger mig ner och kollar upp i taket, men efter en stund så somnar jag.Jag slår upp ögonen och ser en mörkblå himmel med massa stjärnor. Jag reser mig upp och kollar mig omkring, jag är i en skog.
Hur kunde jag hamna, tänker jag.
Jag börjar gå runt i skogen och märker att Jag är barfota och att mina kläder är trasiga och smutsiga.
"Uäh!, vad har jag på mig, säger jag för mig själv.
Då hörs det ett ylande längre bort, och av någon anledning så dras jag mot ylandet.
Jag börjar gå mot det, jag går kanske går i 5 min innan jag kommer fram till en hög sten mitt i skogen. Där ovanpå stenen står en varg med mörkgrå päls och gula ögon.
Men jag känner mig inte rädd, Vargen känns som min vän.
"Hej, säger jag till vargen, vet du varför jag är här?"
"Ja, för att du är den utvalde" säger vargen. Men det är konstigt, för vargen öppnar inte munnen när den pratar.
"Vadå, den utvalde?" Frågar jag.
"Du är varg-flickan som ska rädda oss"säger vargen.
"Vilka ska jag rädda, och vad ska jag rädda er ifrån?"
"Du kommer att få svaren snart" svarar vargen.
"Av vilka då?" Undrar jag.
"Av två vampyrer" svarar vargen,
"Vampyrer! Säger jag och skrattar, sånna finns inte"
"Jo, och du har speciellt blod"
"Har jag?, Frågar jag, vad har jag för speciellt blod?"
"Du kommer få alla dina svar snart" svarar vargen.
"Men jag vill veta nu!" Säger jag och börjar känna mig lite otålig.
"Snart, du kommer att få veta snart" säger vargen om och om igen.
Plötsligt är det som några osynliga händer tar tag i mig och drar mig från vargen.
"Nej!! Släpp mig, vargen, HJÄLP!"
"Snart, du kommer att få veta snart, säger vargen om och om igen"
"Neeeeeej!" Skriker jag. Allt blir vitt!
YOU ARE READING
Varulv i Blodet
WerewolfJag är en helt vanlig tjej (eller var en helt vanlig tjej) Det började med att jag bytte skola och slutar med att jag är vilse här mitt ute i skogen och skriver dagbok.