Kabanata 27

37 8 1
                                    

Kabanata xxvii
Lifted

***

CLEOBELLE / SINCLAIR

"Please don't run away from me again; Don't ever leave me again. . . " he whispered on my ears while hugging me tight from behind.

Pagak akong natawa doon.

"I'm sick of your mind games." I glared at him. "You already lost me Aslan; You always did. . . " I added meaningfully as I forcefully removed his embrace and walked away.

***

Mula nang mangyari iyon ay hindi na ako lumabas ng aking silid. Si Aslan naman ay nakapagtatakang hindi na umaalis pa ng Dukedom at tila ba ay lagi lang na nakabantay.

The whole Dukedom is also strangely filled with guards. 

Para bang alam ni Aslan ang kung ano mang paparating.

"What's your plan?" Ifrid asked. 

"Leaving this place. That's my plan," I hissed as I looked outside. "Prepare yourselves, I'm gonna lift Aslan's curse tonight," I added.

I smiled at the thought of me being finally free from the loop. At least once and I hope the last time, I want to die of old age. 

I felt someone is coming, and based on the footsteps, I figured it's Aslan.

Narinig ko pa ang pagbukas ng siradura, kung kaya't ipinikit ko ang aking mga mata upang iwasang makipag-usap pa sa kanya. 

"Sinclair," he whispered my name as he gently brushed my hair with his fingers. "I know you're awake," he added.

"What do you want?" I asked in annoyance, but he just kept staring at me. 

"Anong tinitingin-tingin mo diyan?" iritang dagdag ko pa.

"I'm brainstorming," he let out a chuckle.

Nagsalubong ang kilay ko roon.

"Brainstorming what?" I frowned.

"I'm thinking how I can trap you," he said as he let out a boyish smile.

I just looked away. "What are you saying?" I hissed. 

Hindi ko na siya maintindihan. Parang araw-araw na lang ay iba-ibang bersyon ni Aslan ang nakakasama ko.

"I never knew you're a joker," I rolled my eyes at him.

"Who said I'm joking?"

Nakapangalumbabang sambit niya habang titig na titig ito sa akin. 

"I never take you as a joke Sinclair. I'm very serious about you," he grinned. 

Hindi ako nakasagot doon. 

"What if I say I wanted to leave? What if we won't work? That no matter what effort you'll do, it'll still be in vain as there's no way of saving us? That we'll only bring pain towards each other. . . Are you still gonna fight for it?" I asked with a serious expression on my face.

Marahan siyang ngumiti sa akin.

"I'm sorry. . . " he said.

"Good thing you get it—" 

Nanlaki ang mga mata ko nang bigla na lamang niayng tinawid ang distansya sa pagitan namin at siniil ako ng mainit na halik. 

"I'm sorry but I'm a selfish man," he mumbled under his breath while looking at me as if he can see through me.

Naabot mo na ang dulo ng mga na-publish na parte.

⏰ Huling update: 20 hours ago ⏰

Idagdag ang kuwentong ito sa iyong Library para ma-notify tungkol sa mga bagong parte!

The Last Witch (Resurrection Series #4)Tahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon