ملقاهومش فالصالون طلع بيدور في الاوض ملقاهاش في اي اوضة فاضل اوضة امو خبط ودخل لقاها نايمة في حضنها والتانية بتقراء مجلة نجمة بتبص علي الحيط شاردة... رعبهم بل صدمهم داخل متعصب مش شايف قدامو مشي مباشرة عندها شدها من دراعها لدرجة شكت ان شاله من مكانه صرخ بصوت رعبها:ليه...؟؟ ادتيه وقت اي الي بينك وبينو مين هو بالنسبالك...
لسه هترد حط صباعو علي فمو :شششش.... مسمعش حسك انتي عايزاني اقتلك صح؟؟بتعملي الي في دماغك...
بترجف من الخوف:انا...انا معملتش حاجه
اسد:ههههه...معملتيش حاجه هو بس ضحككم كان واصل لفوق وعايزة توصليه للباب ومدياااه الرقم بتاعك عشان تخططو لمواعيد بينكم...شدها من شعرها صرخت... امو جات قدامو :عشان خاطري يابني..
اسد:قاطعها بصراخ... متدخليش وقولي لابن صحبتك ميجيش هنا تاني..
نجمة بتشوف في ايدو الي بتنزف... الدم حاولت تبعد عينيها عنو بس مقدرتش لون وشها اتغير وحاسة بخنقة بيلف عندها عشان يكمل اترعب عليها هو وامو وشها اتبدل لونو اصفر عينيها في مكان واحد تابعها لقاها بتبص علي ايدو افتكر اتعصب اكتر وصرخ بعد ماضربها مع الحيطة مرة تانية :اععععع... نجمة صرخت صرخة صغيرة وضعيفة مغطية عينيها بايدها :ااااه...
بص لامو:عندها فوبيا من الدم وانا نسيت... بيحك راسو بهيسترية... نسيت نسيت... هقتلها بايدي مبقتش عارف اعمل اي... بيشاور لشنطتها... جيبي دواها في الشنطة... نجمة قعدت في الارض مش قادرة توقف مشت امو تجري تدور علي الدوا لقاتو وجابتهولها خدو من ايدها شدها من راسها رمالها حبة في فمها وبعد كدا المياه بتشرب وترجف... بصت عليه لسه بتنزل عينيها عشان تشوف ايديه حطهم ورا ضهرو قومها بيد واحدة وحطها علي السرير ورجع بص لامو:خليكي معاها وخرج وقفل الباب وراهخرج وفضلت هي مع مريم قامت ماشية للحمام بخطي متثاقلة دخلت شالت العدسات وقعدت تعيط لحد ماهديت وخرجت من غير ماتحطهم مريم بصتلها لسه هتسالها علي حالتها وهي بتتصدم وفتحت فمها... عينيها بيطلقو اضواء ولونهم اتغير... بتروح عندها مرعوبة ومبهورة:نجمة... عينك...!! عينك؟؟
نجمة راحت قعدت علي السرير :طنط مريم متزودهاش عليا هو دا السبب الي مخليني مخبياهم طول عمري..
مريم قعدت جنبها بتمد ايدها بتثاقل بتمشيها علي وجهها:انتي.... انتي عايزة تقولي ان دي عينيكي...
نجمة:اه مع الاسف عينيا... واتعودت احط العدسات بلون عادي عشان مصدمش حد زيك دلوقتي
مريم:مشاءالله مشاءالله مشت بتجري مسكت المصحف بتحطه علي وشها وتقراء الدعاء خايفة عليها تبارك الله يابنتي عينيكي مفيش زيهم.... مشات بتجري للحمام لقات العدسات جنب المراية مسكتهم ورجعت عندها:متفكريش تشيليهم لما تخرجي انا اخاف عليكي حتي من ابني... خدتهم منها نجمة بابتسامة متعبة :اصلا مقدرش بابا وماما موصيني من ساعت ماتولدت
مريم:عمري ماتخيلت في عيون كدا سبحان من خلقك عارفة انتي لو كنتي بتخرجي بيهم كدا معرفش الي ممكن يحصل... مدة وهما بيتكلمو وكلام مريم كله علي عين نجمة الي بتبص عليهم مستغربة وفنفس الوقت بتقراء القرأن في سرها اتفقو يكملو الخطة وميوقفوهاش لحد مايشوفو اخرتها...
______________________________
عند اسد الي لسه ايدو بتنزف وهو مش هامو قاعد في البالكون ماسك شراب في ايديه عينيه دامعين وحمرين عمرو مااتحط في الموقف دا ولا حس بالضعف كدا صورتها بين عينيه افتكر لما كانت بتضحك مع يوسف ومديااه وقت شد علي الكاس لحد مااتهرس ورجع افتكر لما كانت بتضحك معاه وحتي لما كانت بتبص علي ايديه وتعبت اي حركة منها بتجننو... هيتجنن عشان تكون لي بيفكر حتي لو كانت لي هيبقا عايز يخبيها عن الناس ومحدش يشوفها ميقدرش يصبر بيحس بالموت البطيئ الحب صعب وحبو ليها قوي قوي جدا معندوش قدرة يتحملو ايدو غرقانة بالدم وزاد لما هرس فيها الكاس... طلعها عندو بيبص عليها فكر لو كانت تشوفها دلوقتي تموت فيها ابتاسم تلقائيا... لازم يطمن عليها مسك التليفون بتاعو بلايد التانية اتصل بمريم:عاملة اي دلوقتي؟؟ دا الي قالو جاوبتو ان هي بقت كويسة ونامت... قفل معاها وابتاسم مرة تانية بيفكر لو كنت نايمة جمبه دي اعظم حاجه ممكن تحصل في حياتو... مستاعد يتخلا عن كل حاجه حتي كبرياؤو عشان تبقا معاه...
بعد تفكير قام من مكانو ضمد جروحو وخد شاور ونام تفكيرو كله معاها...
______________________________
صباحا صحيت نجمة بتفرك عينيها طلعت راسها مريم قاعدة قدامها بتبص عليها ابتاسماتلها :صباح الخير
مريم:بادلاتها الابتسامة... صباح النور كنت مستنياكي تصحي عشان اصبح علي العيون دي...
لسه هتجاوبها وهما بيسمعو خبط علي الباب عرفوه ان هو ال جه بصت ليها:قومي ادخلي الحمام يلا... قامت بتجري مسكت العدسات وهدوم من الشنطة ودخلت...
اما مريم فتحت الباب علي اسد:صباح الخير...باسلها راسها... صباح الخير يامي وتخطاها بيدور عليها سمع المياه في الحمام بص لامو:امي الله يخليكي خليني معاها شوية
مريم:لا مقدرش
اسد:اسمعيني والله ماهأذيها بس خليني معاها...
مريم:ليه بتعمل معاها كدا انت اصلا مبتحبهاش
اسد:مش وقت الكلام دلوقتي خلينا لوحدنا
مريم:اووف اوعدني متأذيهاش
اسد:اوعدك... خرجت مريم وقعد هو فوق السرير بيستنا نجمة تخرج وهي مكسلة جوه في الجاكوزي قامت غسلات شعرها ولوات عليها فوطة نشفت نفسها ولبست هدومها... ولبست العدسات وخرجت بتنشف شعرها بالفوطة وبتبص لتحت شمت ريحتو طلعت راسها لقاتو قاعد علي السرير مقابل معاها بيبص عليها... بترجع بخطوات لورا اكيد عايزة ترجع الحمام وتقفل الباب بس مع مين:والله تمشي خطوة تانية هقتلك...
متحركتش فضلت واقفة مكانها وراسها في الارض قام عندها كل خطوة اتجاهها بيتهز قلبها معاها شدها من ايدها وداها جهة المراية قعدها علي الكرسي كانت غايبة عن الوعي بيمشيها زي ماهو عايز مسك الفوطة بيمسحلها شعرها بطريقة خلتها عايزة تنام مع انها لسه صاحية بتبص في المراية مركز مع شغلو هههه... وسيم لدرجة كبيرة هو فوقها من سهوتها:سامحيني امبارح دخلت عندك وايدي مجروحة نسيت ان انتي مريضة...فكرها عينيها تلقائيا مشت لايدو بتشوفها في المراية... ابتاسم ورهالها:اهي عقمتها ودلوقتي كويس... ابتاسمات هي كمان بقت تفكر وهو بيمسح علي شعرها بالفوطة وحركاتو حنان...ازاي اعتذر بس عشان دخل بايدو بتنزف... لا هو اصلا كان لازم يعتذر عشان دخل من اصلو وعاملها بالطريقة دي... لفت عندو بكرسيها خلات شعرها يتلوي في ايديه صدرت انين صغير بسبب الالم الي حسات بيه :جات عينو في عينها بيستنا يعرف السبب الي خلاها تلف بالطريقة دي:ليه عاملتني كدا امبارح... وليه كنت متعصب كدا؟؟ عايزة جواب مقنع... قام من جنيها اداها بالضهر بيمسح علي شعرو:مشكلة في الشغل... ورجع بص عليها... وحسيت ان بيتي مبقاش فيه احترام بيحصل حجات عيب فيه... جرحها لالا طعنها يعني دلوقتي هي بتعمل الحرام وتصرفها بيمس بحرمة بيتو... قامت جمعت شعرها بأهمال وجات خارجة وصلت للباب شدها من دراعها... الي حصل مش عايزه يحصل تاني
بصت لي بسخرية:متخافش في بيتك مستحيل يحصل...
خلاتو بيستوعب قالت اي ونزلت تجري علي السلم...
بيفكر ازاي في بيتي يعني هتعمل دا في مكان تانى؟؟؟ بس انا قولت اي طعنتها في كرامتها حط ايدو علي فمو تلقائيا زي ما يكون بيعاقبو علي الي قالو هو مش عارف ازاي خرج منه الكلام دا جه يكحيلها عماها
______________________________
غلط جدا في حقها وهو عارف كدا يعني الي بيعملو معاها غلط بيجرحها بكلامو ويتعامل معاها بعنف اه هو غلطان ومستوعب دا وفاهمو كويس بس مين يفهمو هو..؟؟ كلمة واحدة منو تقدر تغير مصيرها ومصيرو هي بحبك.... بس وبعد كدا هيكون من حقو يحكمها عايزة ولالا مش مهم المهم تكون بتاعتو لوحدو هيخليها تحبو متأكد هيعمل كل حاجه لكن كل مرة بيخليها تحقد عليه فكر كدا عشان هو بيجرحها في اليوم الي اتكلم مع امو لما كلامتو عليها سمعتو والنهاردة قالها اي في وشهها...؟؟ وكمان تصرفاتو عنيفة... اه هو بيعاملها زي الاميرة في بعض الاوقات اكيد تصرفاتو التانية بتنسيها الجانب الحنين منو... كل دا فكر فيه وهو في اوضة امو... خرج نازل لقاهم قاعدين بيفطرو جر الكرسي بإيدو عينيه عليها وهي بتبص للطبق بتاعها حاسة بيه بيبص عليها... مش عايز يفطر وهي كمان بس بتضغط علي نفسها قدامو عارفة انه مش هيفطر جاي عشان يبصلها... اه مغلطتش هو جه عشان يشوف بقيت ازاي بعد معاناتها معاه قد اي بيكره نفسو لما يشوف الحقد الي من جهتو... ترجم نظراتها كدا وفعلا في اللحظة دي هي كارهاه عشان افتكرت الكلام الي قالو... عايز يتكلم معاها ويعتذر منها... لا مش كدا وبس هو عايز يقولها بصوت عالي انه بيحبها لكن فين القدرة... قد اي مصعبها عليها وعلي نفسو وعلي امو وعلي يوسف اه حتي يوسف عشان لو كان اعترف من الاول مكنش هيدخل في التمثلية دي الي اخرتها محدش عارف اي هي...
يتبع...
توقاعتكم واراءكم🌟
اسفة علي التأخير بس والله تعبانة من امبارح انشاءالله لما ابقا كويسة هعوضكم
أنت تقرأ
نجمة الأسد
Romanceالوحش الإمبراطور القوى والي مفيش حاجه بتهزمو والكل بيخاف منو جات هي بنوتة عفوية جميلة حساسة وخوافة خلاتو يبقا مهووس بيها وتبقا هي مصدر التنفس لي بقات مركز اهتمامو حبت ولا كرهت غصب عنها هي ملكو يا ليه يا للموت بل وحتى الموت مش هياخدها منو