BROTHERHOOD LOVE- PART 1

598 36 3
                                    

Seperti biasa,Jin adalah orang pertama yang akan bangun untuk ke sekolah dan menyediakan sarapan serta keperluan sekolah adik adiknye.Semenjak kematian kedua ibu bapa mereka,Jin lah yang bertanggungjawab.untuk menjaga 6 orang adiknye.Dia jugaklah satu-satunye keluarga yang adik-adiknye ada untuk meneruskan hidup.

Jin:Hish!!!budak-budak ni...tak reti-reti nak bangun ke...tak tahu ke hari ni sekolah...setiap pagi mesti nsk dibangunkan...tak pandai nak bangun sendiri...hish!!!.
Bebel Jin sambil mengatur langkah ke bilik adik-adiknye.Bilik pertama yang Jin pergi adalah bilik Suga,J-hope,Rapmon.

[Di bilik Suga,J-hope,Rapmon]

Jin:Suga!!!...J-hope!!!...Rapmon!!!...cepat bangun!!!...dah pukul berapa ni...nanti lambat nak ke sekolah!!!

Suga:hrmmm...nantilah hyung...lambat lagi lah...yang hyung terjerit-jerit macam monyet dah kenape...kitaorang tahulah nak bangun...kitaorang bujan budak kecil lagi...
Jawapb Suga kembali menarik selimut.

Jin:lambat apenye...dah pukul 6.30 tahu tak...kalau korang pandai nak bangun sendiri...takde kah hyung terjerit-jerit macam monyet pagi-pagi buta ni...dah!!!...dah!!!...bangun...hyung nak oergi kejutkan adik-adik yang lain pulak.
Jin menarik tangan adik-adiknye supaya bangun.

Rapmon:yelah...yelah...hyung ni...orang nak tidor pun tak senang.
Rapmon pun bangun dan terus menuju ke bilik air.

J-hope:hyung...hyung buat sarapan ape hari ni?
Tanye J-hope yang masih mamai sambil mengemas tempat tidornye.

Jin:ni lagi sorang...bangun-bangun terus tanye pasal makanan...Suga!!!...bangun cepat...hyung baling dengan kerets mainan Taehyung ni kang.

Suga:hish!!!...yelah.

[Di bilik Taehyung dan Jimin]

Jin:V...Chimchim...bangun...hari ni kan nak sekolah.
Jin mengusap-usap punggung belakang dorang dengan lembut.Cara Jin mengejutkan Taehyung dan Jimin berbeza dengan cara dia kejutkan Suga,J-hope, dan Rapmon.Sebab dorang ni istimewa.Perangai dorang ni macam budak-budak....jadi kene sentiasa berlembut...kalau tidak...mahu menangis dorang...kalau dah menangis...memang susah nak pujuk.

V:Hrmmmm...hyung V mengantuklah...

Jimin:Chimchim pun ngantuk jugak hyung...

Jin:bangunkah...mana boleh macam ni...hari ni kan sekolah...bukan ke V dengan Chimchim nak jumoe kawan-kawan?

V:V nak...V nak...V nak jumpe kawan-kawan....

Jimin:Chimchim pun nak hyung..
Cakap je pasal kawan-kawan...V dengan Jimin bangun...teruja betol dorang bile nak jumpa kawan-kawan dekat sekolah.

Jin:kalau macam tu...pergi mandi cepat..nanti kalau dah siap...hyung datang balik...tolong pakaikan baju...hyung nak pergi kejutkan kookie kejap...okay??.

V dan Jimin:okay!!!
Dorang ni semua benda...dorang tak pandai buat sendiri...dari pakai baju,makan,kemas jadual...semua kene orang yang bantu...

[Di bilik Jungkook]

Jungkook ni adalah adik bongsu dalam keluar...walaupun dia bongsu...dia ni bukan lah jenis yang manja dnegan hyung-hyung dia...mtapi dia tak pernah melawan cakap hyung-hyung dia...dan dia paling rapat dengan V.

Jin:ni lagi sorang...susah betol nak bangun...kookie!!!...bangun!!!...sampai bile nak tido...
Tapi tetap tiada respon daripada Jungkook.Jin oun apelagi...mulalah dia meraba-raba badan kookie,mengeletek,cubit sampailah Kookie bangun..

Jungkook:ape ni hyung...kacau orang nak tido je...

Jin:bangun mandi...hari ni sekolahkan...kalau tak bangun dalam kiraan 3...hyung sendiri yang akan seret kookie masuk bilik air dan mandikan kookie...kamu nak???...satu...

Jungkook:okay...okay hyung...Kookie bangun...tak sanggup Kookie nak kene dimandikan dengan hyung ni...nanti orang ingat Kookie ni gay pulak...kang habis semua perempuan lari...taknak tackle Kookie yang handsome ni...

Jin:tahu pun takut...dah cepat mandi...puii!!!...handsome konon...hyung lagi handsome kalau nak bandingkan dengan kamu...
Jawap Jin sambil membalingkan bantal ke muka Kookie dan berlalu keluar.

[Di bilik Taehyung dan Jimin]

Jin:V!!...Chimchim!!!...dah siap mandi ke??
Panggil Jin sambil masuk ke bilik mereka.

V:dah hyung...cepatlah hyung pakaikan baju...sejuk ni...

Chimchim:cepat hyung...nanti kitaorang beku dekat sini...
Jawap mereka sambil menggigil kesejukan..

Jin:aloo..alooor...kesian dia..sini kat hyung.

Tiba-tiba Jungkook masuk ke bilik diaorang untuk membantu Jin.

Jungkook:V hyung...Kookie datang ni.

V:Kookie!!!...cepatlah pakaikan baju untuk kita...kita sejuk ni...

Jungkook:baiklah hyungku yang tersayang...

Setelah selesai menyiapkan diorang berdua...mereka pun keluar dari bilik dan menuju ke meja makan untuk bersarapan sebelum ke sekolah...

[Di dapur]

Suga,J-hope,Rapmon:hyung cepatlah...kitaorang dah lapar ni.

Jin:iye...iye..hyung datang ni...sabar-sabar...tolong malas.

Jin,Jungkook,Taehyung,Jimin pun duduk di meja makan.

V:wah!!!...hyung masak apa ni?...bau dia macam sedap je...

Jin:hyung pun tak tahu ape yang hyung masak...hyung main masuk-masuk je barang yang ada pastu jadi...hihhihihihi

Chimchim:hyung ni apalah...sendiri masak pun tak tahu apa yang hyung masak...hish...hish...hish...sambil geleng kepala.

Jin:itu semua tak penting...rasanya sedap...hahahahaha...dahlah jom makan nanti lambat pulak kita nak ke sekolah..

Semua:jemput!!!.

Dorang pun makan dengan senang hati..

TBC


BROTHERHOOD LOVEWhere stories live. Discover now