BROTHERHOOD LOVE Part 10

290 18 1
                                    


EP 10

BUKK!!!!!.....

Jungkook terus berhenti apabila mendengar bunyi dentuman yang sangat kuat itu dan perlahan-lahan menoleh ke belakang.Jungkook tergamam sebaik melihat tubuh seseorang yang di kenalinya terbaring di tengah jalan. "HYUNG!!!!!!"jerit jungkook dan berlari kea rah nya.Tubuh Jin yang berlumuran darah dipandang. "Apa aku dah buat"Jungkook kemudian menghampirii tubuh kaku Jin.Tangannya terangak-agak untuk menyentuh Jin.Air mata bercucuran laju di pipinya. "Hyung...Kookie mintak maaf..."Tubuh abangnya dirangkul kuat.Namun hampa abangnya kaku tidak memberi balasan.Air mata kembali lebat dipipinya.Kaku melihat tubuh jin.Telepon bimbit dibawa keluar.Nombor kecemasan laju didail. "Hyung...tolong bangun..."masih kelihatan dada abangnya berombak perlahan.Kereta yang melanggar Jin telah pun melarikan diri.Selepas beberapa minit, ambulans pun datang dan segera membawa Jin ke hospital dan Jungkook ikut sekali.

[DI HOSPITAL]

Sesampai sahaja di hospital, Jin terus di kejarkan ke bilik pembedahan. "Hyung tolong lh bertahan...."Jungkook dari tadi tidak putus-putus meminta Jin untuk bertahan. " Adik...adik tak boleh masuk..adik kena tunggu di luar..."Nurse perempuan itu menahan Jungkook untuk ikut masuk sekali. "Nurse...tolong selamatkan hyung saya...kami tiada siapa-siapa lagi selain dia..."Jungkook melutut di hadapan Nurse itu. "Kami akan cuba untuk selamatkan hyung awak....baiklah saya masuk dulu."Nurse perempuan itu terus meninggalkan Jungkook sendiri. Jungkook tiba-tiba teringatkan hyungnya lain lalu menelepon mereka.

[DI RUMAH]

Mereka yang di rumah tidak senand duduk memikirkan Jin yang tidak pulang rumah dari tadi. "Hyung..mana Jin hyung...Chimchim rasa tak sedap hatilah...Jin hyung tu tahlah tengah tak sihat.."Tanya Jimin risau. " Entahlah Hyung pun tak tahu...kalau lagi setengah jam Jin hyung tak balik lagi...kita keluar pergi cari dia sama-sama...."Rapmon pun keresahan. Selepas lima minit, tiba-tiba telepon rumah berbunyi. "Hello..keluarga Kim bercakap....siapa di sana..."J-hope menjawab panggilan tersebut. "Hyung ni Kookie.."Jungkook menjawab. "oooh adik yang tak guna tu,,asal kau telepon?"J-hope bertanya dengan marah. "Hyung tolong Jungkook taknak bergaduh sekarang...yang penting sekarang Jin hyung"Jungkook membalas dengan tangisan.Jhope terperanjat mendengar Jungkook menyebut mengenai Jin mula merasa ada sesuatu yang tidak baik telah terjadi. "Kenapa dengan Jin hyung?...apa kau dah buat dengan hyung?"Marah J-hope. "Hyu....hyung dia kemalagan.....sekarang dia dalam bilik pembedahan..."Jawab Jungkook.Telepon yang di pegang J-hope terjatuh ke lantai.J-hope terduduk mendengar kata-kata jungkook.Suga, Rapmon, Taehyung, dan Jimin yang perasan keadaan J-hope,terus meluru ke arahnya. "Hyung kenapa...apa yang terjadi?"Tanya Taehyung dengan mengoncangkan tubuh J-hope.Tapi J-hope hanya diam dan menangis. "J-hope kenapa...kenape kau menangis..cuba bagitahu kitaorang..?"Tanya Rapmon marah. "Jin hyung...Jin hyung..dia kemalangan...sekarang dia ada di hospital?"jawb J-hope. "APA!!...JIN HYUNG KEMALANGAN!!...SEKARANG DIA ADA DEKAT HOSPITAL MANA??"Suga terperanjat mendengarnya. "Jungkook tak bagitahu lagi."sambung J-hope. Jimin terus mengambil telepon yang jatuh dilantai. "Jungkook....Jin hyung ada dekat hospital mana?"Tanya Jimin. "kami ada di hospital Seoul."jawab Jungkook. "Baiklah...Jungkook tunggu situ..nanti kami datang."suruh Jimin.tiada nada marah yang dikeluarkan.Jungkook yang mendengar berasa sedikit lega.

[DI HOSPITAL]

Selepas setengah jam menunggu,tiba-tiba ternampak kelibat hyung-hyungnya berlari kearahnya.Secara tiba-tiba,Rapmon memeluk Jungkook.Jungkook yang pada mulanya terkejut akhirnya membalasnya. "Macam mana boleh jadi macam?"Rapmon bertanya. "Tadi Jin hyung kejar Kookie...lepas tu Kookie lari..tiba-tiba Kookie dengar bunyi sesuatu kena langgar...bila Kookie tengok...Jin Dh terbaring dekat jalan raya....di semua salah Kookie...kalau lah Kookie tak lari mesti Jin hyung takkan jadi macam ni...maafkan Kookie hyung."terang Jungkook dalam tangisan. "Ni bukan salah Kookie...ni semua terjadi secara tiba-tiba...jadi jangan salahkan diri sendiri."J-hope menenangkan adiknya dan memeluknya.Sudah hamper lima jam menunggu.Tapi tiada seorang doktor atau jururawat pun yang keluar dari bilik pembedahan.Mereka menunggu dengan risau.Taehyung dan Jimin telah tidur selepas penat menangis.Suga, J-hope, dan Rapmon dari tadi berjalan kehulu-kehilir di depan pintu bilik pembedahan.Tiba-tiba terdengar suara Jungkook mengigau. "Hyung...maafkan Kookie...hyung...hyung...jangan pergi."Jungkook mengigau. " Kookie...bangun..."Suga mengoncang tubuh Jungkook supaya dia bangun dan merasa badan Jungkook sangat panas.Jungkook terperanjat dan terus bangun. "Hyung...Kookie mimpi..Jin hyung pergi tinggalkan kita semua..."Jungkook meraup mukanya dan memberitahu tentang mimpinya. "itu Cuma mimpi Kookie sahaja...Jin hyung tak akan tinggalkan kita...Jin hyungkan seorang yang kuat...Hyung pasti yang Jin hyung akan selamat..dah Kookie pergi basuh muka...dah buruk dah muka tu..."Suga mengusap kepala Jungkook untuk menenangkan dia. Baru sahaja Jungkook ingin berdiri,tiba-tiba pandangan dia menjadi gelapdan pengsan. "Kookie!!!!!"jerit mereka bertiga. "Nurse...tolong adik saya pengsan..."jerit J-hope.Jururawat pun bergegas membawa Jungkook untuk dirawat.Hanya Rapmon sahaja yang ikut.Yang lain tinggal disitu untuk menjaga Taehyung Jimin.

BROTHERHOOD LOVEWhere stories live. Discover now