EP 8
[Hospital]
Jin berulang-alik dari tadi menunggu doctor yang merawat Taehyung keluar."hyung...duduklah...penatlah tengok hyung asyik ulang-alik je dari tadi...hyung jangan risau...Taetae takkan jadi apa-apa...Taetaekan kuat macam hyung...hyung duduklah."ujar J-hope.Baru sahaja Jin ingin duduk,tiba-tiba ternampak doctor yang merawat Taehyung pergi kearah mereka dan dengan cepat mereka semua berdiri."Doktor...macam mana dengan keadaan adik saya?."Tanya Rapmon."awak jangan risau...adik awak baik-baik sahaja...luka dia pun tak terlalu dalam...Cuma dia mengalami sedikit trauma tapi tak terlalu teruk...sekarang dia sedang tidur kesan dari ubat yang diberikan."jelas Doktor Luhan."oooh terima kasih Doktor...boleh kami tengok Taehyung sekarang.?."Tanya Jin."tentu sahaja boleh...tapi tolong jangan kejutkan dia ye...okay baiklah saya pergi dulu."Doktor menpuk bahu Jin dan berlalu pergi.Mereka pergi menuju kebilik Taehyung.Sampai sahaja di depan pintu bilik Taehyung,Jimin membuka pintu dengan perlahan sebab takut akan menggangu Taehyung yang sedang tidur.Mereka melangkah masuk dengan perlahan dan menghampiri katil Taehyung.Jin duduk disamping Taehyung sambil menangis."Taetae...hyung mintak maaf...hyung takda masa Taetae perlukan hyung...hisk...hisk...Hyung bukan...hyung yang bagus...hyung tak boleh jaga adik hyung...hisk...hisk..."Jin menangis sambil mengusap tangan Taehyung.Jin yang sedang menangis,tiba-tiba terdengar bunyi daun pintu dibuka dan mereka semua menoleh untuk melihat siapa yang datang."wah...wah...wah...tengok siapa yang datang..."perli J-hope"hyung...macam mana keadaan Taetae hyung?."Jungkook tidak mengendahkan tatapan marah J-hope dan terus bertanya kepada Jin."ooohh....kau risau jugak dengan keadaan hyung kau...ingatkan dah tak kisah dah...buat apa kau datang sini ha...ha...kau nak tengok dia sama ada hidup atau dah mati ke...pastu kalau dia hidup kau nak bagitahu geng KAU tu supaya boleh bulli dia lagi kan...??"perli Suga.Jungkook hanya mendiamkan diri sahaja disitu."Dia okay sahaja...pergilah tengok dia.."suruh Jin yang dari tadi diam."Hyung...kenapa bagi dia dekat dengan Taetae...nanti dia buli lagi macam mana?.marah Jimin."mana kamu tahu dia yang buli Taetae..ha?.tanya Jin."Hyung...dah jelas-jelas BUDAK NI ada dekat situ...mestilah DIA pun ikut sekali buli Taetae."tengking Rapmon."ahhhhhh...malas bercakap dengan hyung ni...bela sangat budak ni...sebab sikap hyung yang tak pernah marah dia....dia jadi macam ni..tahu tak!!!!!"jerit Jimin dan keluar dari bilik itu.Mereka yang lain terperanjat dengan sikap Jimin yang berlainan dari selalu keran Jimin tidak pernah semarah itu.J-hope,Rapmon, dan Suga pun ikut keluar sebab tidak mahu melihat muka Jungkook.Manakala Jungkook hanya mampu menangis tanpa bunyi.Jin pula diam tanpa berbuat apa-apa sebab merasa semua yang terjadi keatas perangai adik-adiknya adalah kerana dirinya sendiri yang tidak pandai menjaga adik-adiknya.Dalam keributan yang terjadi tadi,sebenarnya Taehyung telah tersedar akibat jeritan Jimin dan telah melihat semua yang terjadi tetapi kembali memejamkan mata supaya mereka tidak tahu yang dia dah sedar.Jin kembali duduk disamping Taehyung dan Jungkook berdiri disamping Taehyung dan mengenggam tangan hyungnya dengan erat.Selang beberapa minit,Taehyung bangun dari tido pura-pura itu kerana tidak tahan mendengar tangisan hyung dan dongsaengnya."Hyung...Jungkook..."panggil Taehyung lemah."Taetae...baguslah kamu dah bangun..tahu tak hyung risau...lain kali jangan buat macam ni lagi tau.."Jin cepat-cepat memeluk Taehyung untuk melepaskan rasa rindunya."Maafkan Taetae...hyung...Taetae tidak bermaksud nak buat hyung risau dan susah."balas Taehyung dengan tangisan dalam pelukan Jin.Ketika itu jugak J-hope, Rapmon, Suga, dan Jimin masuk ke bilik Taehyung."TAETAE!!!...baguslah awak dah sedar...kita risau tahu tak...kenapa awak ni degil sangat ha..."jerit Jimin dan berlari ke Taehyung dan memeluknya."Hihihihih...kita mintak maaf buat awak risau."jawab Taehyung."Tae...macam mana yang Taetae boleh ikut geng "BEAST" tu?".tanya Rapmon sambil menjeling kepada Jungkook yang berdiri kaku di situ. "ermm...macam mana erk...Taetae lupa lah...hihihihih..."jawab Taehyung sambil mengaru kepala yang tidak gatal. "kalau macam tu...Tae ingat tak siapa yang ada dekat situ masa itu?"J-hope pula bertanya. "erk..itu pun Tae tak ingat." Jawap Tahyung lagi menipu tentang apa yang terjadi.Taehyung yang perasan Jungkook yang diam dari Cuma menengurnya."Kookie...Kookie tk nak peluk kita ke?...Kookie tak rindu kita ke?..."umpan Taehyung kepada adiknya dan mendepakan tangannya kerana dia tahu adiknya itu tidak bersalah Cuma hyungnya yang terlalu emosi menuduh Jungkook yang buat.Dengan cepat Jungkook memeluk Taehyung. "HYUNG!!!!...maafkan Kookie...Kookie tak tolong Hyung masa hyung meronta-ronta ketika itu."kata Jungkook sambil menangis tanpa sedar telah mengatakan perkara sebenar yang cuba ditutup oleh Taehyung dari tadi.Jimin yang mendengar kata-kata Jungkook itu mula melepaskan pelukan Jungkook kepada Taehyung dan menumbuknya."KAU MEMANG ADIK YANG TIDAK KENANG DIUNTUNG...SANGGUP KAU BIARKAN HYUNG KAU YANG TENGAH DIPUKUL, DITENDANG SAMPAI SEPARUH MATI DEPAN MATA KAU...KAU TAHU TAK HYUNG KAU NI SAKIT...MANA PERGI OTAK KAU MASA TU HAA."jerit Jimin dengan menumbuk Jungkook tanpa henti.Suga, J-hope, Rapmon, dan Jin cuba menahan Jimin dari terus menumbuk Jungkook."Dahlah tu Chimchim...jangan keruhkan lagi keadaan ni..kesian lah dekat Jin hyung...".pujuk Suga sambil menahan tangan Jimin. "aaaahhhh...Chimchim tak faham dengan jalan pemikiran BUDAK ni...hoi..apa yang menyebabkan kau jadi macam ni ha...kitaorang dah bagi kasih sayang yang sepenuhnya kepada kau...Jin hyung penuhi segala keperluan kau...dan LAGI SATU...TAETAE TU BUKAN HYUNG KESAYANGAN KAU...KENAPA KAU SANGGUP BUAT MACAM NI...HAAAAA."Jimin menjerit seprti orang histeria. "sudah...sudah..cukup..jangan bergaduh lagi...korang tak nampak ke Taetae tengah sakit ni..tolong lah berhenti..dia nak rehat...yang pasal Jungkook ni ...bukan salah dia..Hyung yang salah sebab tak jaga adik hyung dengan baik..tolonglah jangan bergaduh..."pinta Jin dengan tangisan melihat adik-adiknya yang selama ini baik-baik sahaja boleh bergaduh seperti ini dan Jin pun melangkah keluar.Setelah melihat Jin keluar dari bilik itu,Jimin pun melepaskan genggamannya di baju Jungkook. "Aaaaahhhh...hyung..Chimchim dah buat Jin hyung sedih dengan sikap Jimin...Jimin tidak kurang samanya dengan BUDAK NI yang dah buat Jin hyung kecewa.."ujar Jimin tertunduk."Dahlah Chimchim..perkara dah jadi...nak buat macam mana..."J-hope cuba memujuk Jimin.Jungkook yang terduduk dari tadi akibat tumbukan bertalu-tali dari Jimin disuruh oleh Rapmon untuk pergi meminta maaf kepada Jin. "Jungkook..pergilah pujuk Jin hyung..pergi mintak maafkan dekat dia..hyung rasa dia mesti ada dekat atas bumbung pergi."Rapmon membantu Jungkook untuk berdiri dan Jungkook pun pergi menemui Jin.
[di atas bumbung]
Jin menatap langit yang diterangi dengan cahaya bulan dan bintang sambil menangis. "omma...appa..Jin tak dapat jadi hyung yang baik..Jin tidak ada disaat Taehyung perlukan pertolongan...Jin dah buat Jungkook jadi macam itu..semuanya salah Jin...omma...appa..maafkan Jin...Jin ni memang Hyung yang tidak berguna."bicara Jin didalam tangisnya.Jungkook yang berada di belakang Jin merasa sebak mendengar luahan Jin dan merasa semakin bersalah.Tapi disebabkan egonya,dia terus pergi dari situ tanpa meminta maaf.Ditengah malam,Taehyung terjaga dari tidur dan dia dapati Jin tiada disitu.Suga, J-hope, Rapmon dan Jimin telah disuruh pulang oleh Jin.Taehyung pun melangkah keluar untuk menghirup udara segar di waktu malam di atas bumbung,melihat Jinyang sedang duduk berseorangan di atas bangku.Dia pun melangkahkan kaki kearah Jin."Hyung..kenapa duduk dekat luar ni..tak sejuk ke?".tanya Taehyung sambil memeluk Jin dari belakang. "erm..oh..Taetae...ingatkan siapa..saja nak anbil angin..Taetae pulak kenapa datang sini.?Jin menarik Taehyung supaya duduk disebelahnya. "ermm...Taetae terbangun tadi..pastu tengok Hyung takda dekat situ..pastu Taetae sahaja keluar nak cari hyung sambil-sambil ambil angin."terang Taehyung.. seketika mereka hanya terdiam seribu bahasa dengan hanya menatap langit sahaja danakhirnya taehyung memulakan perbicaraan."Hyung..Taetae nak mintak maaf sebab dah buat hyung sedih..dan Taetae dah menyebabkan mereka bergaduh..." "Tae tak salah..yang salah Hyung sebab tak jaga adik-adik hyung dengan betul."balas Jin. "Hyung janganlah salahkan diri hyung...selama ini hyung dah jaga kitaorang dengan baik..dan apa yang berlaku ni pun bukan salah hyung."Taehyung cuba memujuk Jin. "ha..esok Taetae dah boleh balik...hyung janganlah sedih..Taetae tahu hyung rindukan Taetae kan..takpa hyung..Taetae terima kalau hyung nak hukum....hihihihihi..."Taehyung mengalihkan topic perbahasan mereka yang tadi,dia tidak mahu membuat Jin terus-terusan berasa bersalah. "ermm..hyung akan hukum Taetae sebab dah buat hyung rindu..hyungakan hukum sampai Taetae insaf..."kata Jin dan mengeletek Taehyung.. 'ah hyung..jangan...gelilah...haahiihihihhaaaiihihih."Taehyung cuba melepaskan tangan Jin yang menggeleteknya.
[Keesokan hari]
"Taetae...bangun..dah pagi ni...hari ni kan nak balik rumah."J-hope mengejutkan Taehyung.Suga, J-hope, Rapmon, dan Jimin pagi-pagi lagi dah datang untuk menjemput Taehyung pulang..Manakala Jin sedang mandi di bilik mandi hospital. "ermm..hyung...bila hyung sampai..?"tanya Taehyung yang masih mamai. "kitaoarang dah sampai pagi tadi lagi..dah...dah..bangun mandi ...sarapan..lepas tu kita balik...okay..."ujar J-hope. "baiklah hyung..ermm..Kookie mana hyung?."Tanya Taehyung kerana dia tidak melihat kelibat Jungkook.Mereka memandang sesame sendiri sebab tidak tahu nak cakap apa.Jungkook,selepas kejadian malam tadi dia langsung tidak pulang kerumah..Mereka tidak member tahu Jin lagi kerana tidak mahu Jin risau. "Dia tido lagi..sebab penat semalam kena belasah dengan Chimchim.."Suga cuba menipu. "ooh..tulah Chimchim..kesian Kookie dia sakit sebab awak belasah dia..saya nak awak mintak maaf balik dekat dia okay.."Taehyung memarah Jimin. "iyelah.."jawab Jimin malas.selang setengah jam,Jin pun masuk ke bilik Taehyung. 'erk..Taetae dah bangun...dah sarapan ke?."Tanya Jin. "dah...hihihihih"jawab taehyung. "baguslah kalau macam tu..jom...kita balik...."ajak Jin. "hyung...macam mana soal pembayaran?."Tanya J-hope sebab dia tahu Jintiada duit untuk membayarnya.. "pasal tu korang tak payah risau...pihak sekolah yang tanggung semuanya..okay lah...jom!!!"Jin bersorak gembira."JOM!!"jawab mereka serentak...Mereak pun keluar dari bilik itu......
TBC
w
YOU ARE READING
BROTHERHOOD LOVE
FanfictionSINOPSIS: Mengisahkan perjuangan seorang abang terhadap adik-adiknye selepas kematian kedua ibu bapa mereka.Jin seorang abang yang sanggup membuat ape sahaja untuk membahagiakan adik-adiknye.Jin sanggup bekerja apa sahaja walaupun dia masih bersekol...