BROTHERHOOD LOVE Part 7

270 22 1
                                    

EP 7

Keesokan harinya di sekolah....

[Di kelas Jungkook]

Jungkook yang sedang termenung sambil menyandarkan kepalanya ke tingkap..tiba-tiba dia disapa oleh kawan sebelah dia."woii...kau kenapa ha?????".tanya Doojun.Jungkook menjelingkan matanya kepada Doojun sebab menganggu dia."kau kan...suka sangat kacau aku...kau nak apa?".geram Jungkook."takdelah...kau ni aku tengok...asyik duduk sorang je dekat kelas...kau tak bosan ke?".tanya Doojun."aku lagi suka duduk sorang daripada jadi macam korang yang kerjanye membuli orang je...faham".jawab Jungkook dengan membesarkan mata sambil memandang Doojun."alah...kitaorang buli orang pun bukan saja-saja..tapi bersebab...kau tahu tak buli orang ni seronok...kau boleh dapat duit dari orang....lepas tu...kau boleh lepaskan segala masalah kau dekat dorang bila kau pukul dorang...faham".Doojun membalas tatapan maut Jungkook."seronok kau cakap...sedarlah sikit Doojun...kesian dekat dorang...dorang tu tak buat salah apa-apa...tolong lah berhenti."Jungkook cuba menyedarkan Doojun yang suka membuli.Doojun ini adalah salah seorang pelajar yang paling ditakuti di sekolah.Dia jugak ketua "BEAST"."Okay...sekarang kau ikut aku pergi buli budak baru tu...nanti baru kau tahu apa rasanya."Doojun menarik tangan Jungkook untuk mengikut dia."Geng ....jomm!!!".Jerit Doojun kepada geng dia.Mereka pun pergi ke arah pelajar baru yang Doojun maksudkan tadi..."hey...awak murid baru kan?".sapa Yoseob kepada budak itu."Ye...saya baru masuk hari ni...kenalkan nama saya Do Kyungsoo....panggil D.O sahaja."D.O menghulurkan tangan sebagai tanda perkenalan."oh!!!!...nama saya Yoseob...yang sebelah ni Dongwook....yang belakang tu Hyungsung...yang sebelah awak ni Jun Hyung...ni pulak Gikwang...ni Doojun dan terakhir adalah Jungkook..."Yoseob perkenalkan rakan-rakannya kepada D.O sambil tersenyum kejahatan."D.O...nak tak ikut kitaorang pergi rehat dekat belakang sekolah ni?"ajak Dongwook."ermm..bolehlah..saya pun takde kawan nak rehat.."D.O pun setuju."jom lah".Mereka pun bersama-sama menuju ke belakang sekolah untuk jalankan rancangan mereka.D.O yang tak tahu apa-apa hanya mengikut tanpa ragu-ragu.Sesampai sahaja mereka di belakang sekolah,Gikwang terus mencengkam kolar baju D.O dan menolaknya ke dinding."Hoi budak...cepat betul kau percaya dekat kitaorangkan...kau ingat kitaorang nak ke berkawan dengan budak nerd macam kau ni...ha!!!!"tengking Gikwang."a...a...wak nak buat a...a...apa dekat saya?".D.O mula berasa takut."Aku nak semua duit yang kau ada sekarang."jerit Hyungsung."ta...tapi saya takde duit"jawab D.O."oh...kau taknak bagi...takpe...guys..jom kita belasah dia ni."Mereka pun membelasah D.O tanpa henti.Jungkook yang ada di situ hanya mampu melihat sahaja.Doojun yang perasan Jungkook yang berdiri tanpa buat apa-apa,terus memberi isyarat mata kepada Jungkook untuk belasah D.O.Jungkook yang pada mulanya ragu-ragu untuk melakukan itu,tapi akhirnya dia pun membelasah D.O tanpa ada simpati..Doojun dan geng dia hanya melihat jungkook berbuat begitu dengan senyuman kemenangan sebab Jungkook ikut cakap dia."Baik kau bagi duit...kalau kau nak hidup lebih lama!"ugut Jungkook."Ba...ba...baiklah...nah...awak ambiklah duit ni...ini sahaja yang saya ade..."D.O menghulurkan duit dengan lemah dan akhirnya pengsan."Ha...macam nilah...kalau kau bagi dari tadi takde lah kau kena belasah sampai pengsan macam ni..."Jun Hyung mengambil duit di tangan D.O yang dah pengsan."Ha...Jungkook apa perasaan kau sekarang lepas belasah dia?"Tanya Doojun kepada Jungkook."huuu...aku tak tahu pulak dengan belasah orang...aku rasa semua masalah aku dah hilang...aku rasa gembira sangat sekarang ni."jawab Jungkook dengan puasnya."tulah aku dah cakap seronok...kau tak percaya...hahahah."Doojun tertawa bahagia."Tapi kau jangan bagitau hyung-hyung aku tau."pesan Jungkook kepada mereka."kalau pasal itu...kau jangan risau."balas Yoseob."dahlah...jom,,kita pergi dari sini dan bahagikan duit yang kita dapat.."ajak Doojun.Mereka pun pergi dari situ dan meninggalkan D.O yang pengsan di situ.Selepas kejadian itu,Jungkook menjadi semakin berani membuat segala kejahatan di sekolah bersama Geng"BEAST".Semua hyung dia tak tahu lagi yang Jungkook menjadi pembuli di sekolah.sebab mereka percaya yang Jungkook tak mungkin akan melakukan perkara macam itu.Sampailah suatu hari,seperti biasa mereka mencari mangsa untuk santapan mereka pada hari itu tapi Jungkook tidak bersama mereka .Akhirnya mereka mendapatkan mangsa yang di cari.Mereka memerhatikan 'dia'dari jauh."Taetae...Chimchim nak masuk dalam kelas kejap tau...Taetae tunggu dekat sini...jangan pergi mana-mana...nanti Chimchim datang balik..."pesan Jimin."baiklah..cepat tau..kita takut tunggu sorang dekat sini...nanti kene buli macam budak-budak tu..."ujar Taehyung risau.Jimin pun meninggalkan Taehyung di situ berseorangan.Geng "BEAST"pun mengambil peluang ini untuk mendekati Taehyung."hei..hyung...sorang je ke....mana kembar hyung?"Tanya Dongwook."errrr..dia masuk kelas kejap sebab nak ambik sesuatu."balas Taehyung."hyung nak tak ikut kita orang pergi taman...kita orang nak bagi hyung hadiah.."ajak hyungsung."errmm..boleh tak tunggu hyung kita kejap...sebab kita takut lah pergi tanpa dia."pinta Taehyung."mana boleh bawak kembar hyung sekali...sebab kitaorang nak bagi hyung sorang je hadiah...kalau dia ikut...nanti dia kecil hati pulak sebab dia tak dapat hadiah...nanti dia marah dekat hyung...alah hyung buat ape nak takut...kitaorang bukan nak buat apa-apa dekat hyung pun...Cuma nak bagi hadiah je..."pujuk mereka supaya Taehyung mahu ikut mereka."ermm...baiklah...jom cepat...nanti Jimin datang tengok kita takde...dia marah pulak..."ajak Taehyung.Mereka pun pergi bersama-sama pergi ke tempat yang sepatutnya.

Pada masa yang sama di kantin......Jin dan adiknya yang lain sedang menunggu Taehyung dan Jimin untuk makan bersama-sama.Tiba-tiba ada seorang pelajar menegur Jungkook."Jungkook hyung...ni ada orang bagi surat."pelajar tersebut menyerahkan surat kepada Jungkook dan berlalu pergi.Jungkook pun membaca surat itu dan bersuara."Hyung...Jungkook kena pergi jumpa cikgu Yuri kejap...sebab dia nak mintak tolong.."tipu Jungkook kepada hyung-hyungnya."erm...pergilah...tapi nanti jangan lupa makan tau."arah Jin.Jungkook pergi ke tempat yang dinyatakan didalam surat tadi.

Selepas Jungkook pergi dari situ,tiba-tiba Jimin datang dengan tergesa-gesa sambil menangis menuju kearah hyung-hyung dia."Hyung....hyung Taetae hilang hyung...puas Chimchim cari dia tapi tak jumpa...hisk...hisk.."kata Jimin.Jin dan adiknye yang lain terkejut mendengar kata-kata Jimin dan mula panic."Chimchim...biar betul...macam mana Taetae boleh hilang..."Tanya Rapmon dengan risau."tadi...masa kitaorang nak keluar pergi kantin...tiba-tiba Chimchim ada tertinggal sesuatu dekat dalam kelas...pastu Chimchim pun nak pergi ambil lah dan Chimchim suruh Taetae tunggu kejap...lepas je Chimchim ambil barang tu dan keluar tengok Taetae dh takde...ada budak cakap yang dorang nampak Taetae pergi dengan geng yang nama dia 'BEAST" tu...hisk...hisk...hyung Chimchim takut Taetae kena buli dengan diaorang...Taetae kan sakit hyung....macam mana ni..."Jimin menerangkan apa yang terjadi."Jin hyung...kita kena cari Taetae sekarang jugak sebelum diaorang buli Taetae,"risau J-hope.Tanpa berkata apa-apa,Jin terus berlari untuk pergi mencari keberadaan adiknya itu dan ikuti adik-adiknya yang lain.

Di masa yang sama,di taman."Taehyung hyung...nak tahu tak hadiah apa yang kitaorang nak bagi?"kata Yoseop dengan lembut dan penuh makna."tak tahu...awak nak bagi ape?"Tanya Taehyung."Ini yang kitaorang nak bagi."Dongwook mendekati Taehyung dengan senyuman dan mereka pun menumbuk,menendang dan menampar Taehyung dengan kuat tanpa mendengar jeritan Taehyung yang minta diorang berhenti."aaahhh..awak...hisk...hisk...tolong berhenti...sakiiiiiit...hisk...hisk..."pinta Taehyung sambil menahan sakit."hyung..kitaorang nak bagi hadiah ni kena lah hargai...hihihih."kata Gikwang.Dan mereka pun menyambung membelasah Taehyung.Selepas beberapa minit,Jungkook berlari kearah geang "BEAST"."Guys...sorry lambat...sapa mangsa kita hari ni..."Tanya Jungkook.Mereka pun member laluan kepada Jungkook untuk memulakan aksinya dan alangkah terkejutnya Jungkook bila melihat orang yang dibuli itu adalah Hyung dia yang paling dia sayang.Tapi disebabkan ego dan ada geng dia disitu,dia hanya berdiri kaku tanpa ingin menolong Taehyung yang cuba meminta tolong kepadanya."Koo...kie..to...long...ki..ta....ki...ta...sa..kit...san...gat......."Taehyung cuba bercakap kepada Jungkook dan pengsan.Jungkook hanya terperanjat dan tak tahu nak buat ape.

Di situasi yang sama,Jin dan adik-adiknya yang sibuk mencari Taehyung dengan peluh di badan,tiba-tiba ternampak pelajar sedang berkerumun di situ dan mereka menuju ke tempat tersebut.Mereka cuba menyelit diantara pelajar-pelajar tersebut untuk melihat dengan lebih dekat apa yang terjadi.Alangkah terkejutnya mereka bila melihat budak yang terbaring lemah itu adalah orang yang mereka cari dari tadi."TAEHYUNG!!!!!!!"jerit Jin dan berlari ke taehyung bersama yang lain."Taehyung...bangun...yaaa...taetae-ah...bangunlah...jangan buat Hyung risau,"Jin menampar lembut pipi Taehyung supaya dia bangun sambil menangis...Mereka melihat manusia yang berani membuli Taehyung dan terkejut untuk yang sekian kalinya bila nampak Jungkook bersama Geng tersebut."JONGKOOK...APA KAU DAH BUAT DENGAN HYUNG KAU NI....DIA KAN HYUNG YANG PALING KAU SAYANG...KENAPA KAU SANGGUP BUAT MACAM NI...SEJAK BILA KAU IKUT DIORANG NI HA...AKU TAK SANGKA...ADIK AKU YANG SELAMA NI BAIK...RUPANYA TIDAK BERHATI PERUT DAN SANGGUP MEMBULI HYUNG DIA SENDIRI."jerit Suga tidak dapat menahan amarahnya dan tidak menyangka semua ni boleh terjadi dalam sekelip mata."Dahlah hyung...jom kita bawak Taetae pergi jumpa Cikgu dan bawak dia ke hospital."ajak J-hope dan memapah Taehyung pergi dari situ dengan tatapan yang penuh kebencian kepada Jungkook.Mereka segera berlalu dari situ dengan sedih dan kecewa.Jungkook pula masih kaku di situ walaupun hatinya sangat memarahi dirinya sendiri kerana tidak menolong Hyungnya...........

TBC

FZ>o]

BROTHERHOOD LOVEWhere stories live. Discover now