BROTHERHOOD LOVE Part 11

241 20 1
                                    


PART 11

Seperti biasa, mereka akan datang ke hospital untuk melawat Jin selepas waktu sekolah. Mereka akan bergilir-gilir masuk ke dalam bilik Jin untuk bercakap dengan Jin. Mengikut kata doktor kim,yang menyuruh mereka supaya sentiasa mengajak jin untuk berbicara kerana ni adalah salah satu cara untuk menyedarkan orang yang sedang koma. " Hai hyung...ni Taetae datang nak melawat hyung...hyung sihat?...hyung...hyung tak penat ke tidor?...dah lama hyung tak bangun tau...seronok sanagat ke mimpi hyung tu?...hyung bangunlah...Taetae rindukan hyung...dah takde dah orang yang nak manjakan Taetae tau...dorang semua sedih sebab hyung tak bangun...hyung...kalau hyung bangun...Taetae janji akan belajar macam mana nak ikat tali kasut dengan betul...kalau hyung tak nak bangun jugak...Taetae tak nak kawan dengan hyung lagi...Taetae akan merajuk dengan hyung selama seminit tau...hyung bangun tau...bye bye bye...Taetae nak keluar ni...hyung jangan lupa bangun tau.." setelah habis bercakap dengan Jin, Taehyung mencium pipi hyungnya dan air mata jin pun mengalir...Selepas taehyung keluar, Jimin pulak memasuki bilik itu. " Hai hyung....Chimchim datang ni...hari ni nak tahu tak...Taetaekan ada ke patut dye tolak Chimchim nak masuk tengok hyung...sampai Chimchim tercium dinding tau...tak pasal-pasal first kiss Chimchim dinding tu dapat...benci betullah macam ni.." adu Jimin sambil memuncungkan mulutnye dan buat-buat marah. " kalau hyung adakan best...boleh hyung marah Taetae tu sampai dye menangis lepas tu kita sama-sam pujuk dye kan...hyungkan mahir bab pujuk memujuk ni...okay lah hyung sampai disini sahaja laporan saya....heheheheheheh....yang lain pun nak cakap dengan hyung jugak...byeeee..hyung cepat bangun tau." Jimin mencium tangan Jin yang digenggamnye dari tadi.Seterusnye Rapmon. " Wassup!! Hyung... hyung tido lama-lama ni hyung mimpi ape ha?...hyung ade mimpi kitaorang tak?....hyung tak kesian dekat kami ke?...lagi-lagi si Kookie tu....dye selalu demam semenjak hyung koma ni...Rapmon ingatkan kembar duaorang tu yang akan demam bila tengok hyung ni macam ni...yelah diaorang tu kan senag sakit dan rapat dengan hyung...tapi ni dah terbalik....diaorang makin semangat sekarang...dah pandai uruskan diri sendiri...sampaikan kiteorang nak tolong...diaorang tak kasih...diaorang cakap...nanti Jin hyung tak nak bangun kalau diaorang asyik manja je....hahahaha...kelakarkan diaorang tu..." rancak Rapmon bercerita kepada Jin. " hyung...Kookie tu dye asyik mengigau je panggil nama hyung...makan pun dye taknak....dah makin kurus dah adik hyung tu...hyung bangunlah...nanti boleh menari robot sama-sama...hyung bangun tau...bye..." setelah itu, J-hope pulak. "Hyung!!!....lama tak jumpakan....hehehehe...padahal semalam dah jumpakan.....errrmmmm...tak tahu nak cakap ape...jap ek...nak fikir jap....ha!!!...hyung...hyung nak tahu tak...kitaorang semua dapat no.1 tau dalam exam baru-baru ni...minggu depan kitaorang akan dapat hadiah....hyung bangunlah cepat...boleh tengok kiteorang naik atas pentas....hyung tak nak tengok kiteorang ke...hyungkan dah janji kalau kiteorang dapat no.1 dalam exam... hyung nak naik atas pentas bagi kiteorang bunga....hyung dah lupe ke....hyung bangun tau....kalau hyung tk datang...Hobi tak nak cakap dengan hyung lagi tau...hyung bangun tau...okaylah bye....muaaahhh.."J-hope menghadiahkan flying kiss kepada Jin. Setelah itu suga pulak. " hai hyung..." Suga menyapa Jin sambil menggaru kepalanye yang tak gatal. " Hyung...hyung okay?...mesti diaorang dah citer macam-macam dekat hyungkan...hahahaha...diaorang tu terlalu rindukan hyung...tu yang jadi macam tu...semua benda diaorang nak citer...ha!! hyung...tadi Ryewook hyung datang tau...dye tanye pasal hyung...tapi dye tak masuk jeguk hyung...sebab dye nak cepat tadi..ade hal katanye...dye dan keluarga baikkan hyung...selama hyung kat hospital ni...dye yang gantikan hyung sara kiteorang tau..eomma dye sanggup masakkan untuk kiteorang...padahal kiteorang dah tolak dah...sebab hyungkan pernah cakap..jangan menyusahkan orang lain...tapi dye tetap berkeras nak buat jugak...dye cakap...Jin hyung banyak bantu dye dalam pelajaran...jadi dye nak balas budi...hyung jangan marah kiteorang pulak eh...sebab diaorang nak tolong bukan kiteorang yang nak...masa Kookie demam pun...eomma ryewook hyung yang teman kan dye...keluarga diaorang jaga kai dengan baik sangant...tapi tetap tak dapat nak tandingi ape yang hyung dah buat pada kami..kasih sayang hyung...kerja kuat hyung selama ni untuk menyara kami...tetap hyung yang terbaik..."Suga menaikkan ibu jarinye untuk menunjukkan terbaik. " kos hospital pun keluarga diaorang yang tanggung...Ryewook hyung cakap jangan bagitahu hyung...dye cakap nanti hyung marah dye kalau dye yang tolong...tapi yoongi nak jugak bagi tahu...hehehehe...nanti hyung marah dye puas-puas tau...hehehehe...okay lah hyung...Yoongi nak keluar...nak paksa Kookie pulak masuk...dah berapa hari dah dye tak masuk melawat hyung...dye cakap Hyung bencikan dye...sebab tu hyung tak nak bangun...nanti hyung pujuk dye tau...hehehe...bile hyung dah sedar nanti..okaylah..bye..." Dan yang terakhir sekali Jungkook. "erk... erk...ermm". Jungkook berdeham kecil sebelum memulakan percakapan.. " Hyung maafkan Kookie...sebab dah lama tak datang lawat hyung...hyung maafkan Kookie sebab buat hyung jadi macam ni...hisk..hisk..hisk.." Jungkook tak dapat menahan sebak di dada yang akhirnye menangis jugak.. "hisk...hisk...hisk...hyung sepatutnye Kookiekan yang terbaring kat atas ni sekarang...hisk...hisk...hisk...Kookei ni memang adik yang tak gunakan...hisk...selalu mengusahkan orang lain...hisk..sepatunye Kookie yang kene langgar bukan hyung...hisk...hisk...hyung bangunlah...hisk...Kookie rindu dengan hyung...hisk...rindu nak makan aiskrim sama-sama macam sebelum hyung jadi macam ni...hyung bangunlah...hisk...hisk...hisk.."Jungkook menangis disamping Jin sehingga dye tertido di sebelah Jin dengan tangannye mengenggam tangan Jin...Adik beradik yang lain jugak telah tido di atas kerusi luar bilik Jin.

BROTHERHOOD LOVEWhere stories live. Discover now