BROTHERHOOD LOVE Part 4

250 23 1
                                    

EP 4

Selepas mereka habis makan,merek pun gerak pergi ke kelas masing-masing.Tapi Suga, Rapmon, J-hope, dorang tidak terus masuk ke kelas.Tapi sebaliknye,mereka ke sesuatu tempat untuk menyenangkankan fikiran.

[J-hope di bumbung sekolah]

Sesampainye J-hope di atas bumbung,dia ternampak sahabat baiknye sedang duduk di situ sambil menhirup udara segar.J-hope pun menghampiri sahabatnye itu."hoi...chanyeol..kau buat ape dekat sini?"sape J-hope yang melihat Chanyeol sedang menutup matanye."Hish...ku ni..terperanjat aku tau...kalau aku kene sakit jantung..nanti sape nak jaga keluarga aku ha?"marah Chanyeol sambil mengusap dadanye."hihihihih...sorry"balas J-hope."ha...kau ni...aku tengok dari dalam kelas...asyik termenung sahaja...kau fikirkan ape?"tanye Chanyeol kepada J-hope yang nampak lain hari ni."aku tak fikir ape-ape pun...Cuma aku teringatkan Jin hyung"jawab J-hope dengan lemah."kenape pulak kau teringatkan hyung kau?...dia kenape?"tanye Chanyeol lagi."takdelah...aku Cuma kesian dengan hyung aku tu...dia mesti penat kene jaga kitaorang adik-beradik....semenjak ibu bapa kitaorang takde...dialah yang uruskan segala keperluaan kami..dari tempat tinggal sampailah semua keperluan kami...tapi dia takpernah nak tunjuk yang dia penat...dekat depan kami...dia tetap akan tersenyum melayan kerenah kami...lagi-lagi kerenah adik aku yang kembar tu...si V degan Jimin tu..."terang J-hope."betol jugak ape yang ko cakap tu...aku pun tengok jin hyung tu tak pernah mengeluh pasal hidup dia...selalu aku nampak dia gembira je...tak pernah aku nampak kesedihan atau kepenatan dekat diri dia."sokong Chanyeol."tulah pasalnye...aku pernah jugak cakap dekat dia...yang aku nak bantu dia cari duat untuk sara kitaorang semua...tapi dia tak bagi..dia cakap...biar dia sorang je yang cari duit untuk kitaorang..kitaorang hanya perlu sekolah dan capai cita-cita..biar dia je yang susah...dia tak kitaorang susah jugak."keluh J-hope."untung kau J-hope...ade hyung macam tu...susah tau nak dapat."kata Chanyeol."memanglah untung ade hyung macam tu..tapi kau faham tak...aku sedih tengok dia macam tu..dia macam merelekan kebahagiaan hidup dia hilang demi kitaorang adik dia ni..."balas J-hope."habis tu...kau nak buat ape?"tanye Chanyeol."aku ingat aku nak cari kerja..aku nak tolong hyung aku."usul J-hope."kau cakap...hyung kau tak bagi kau kerja?"soal Chanyeol."memanglah dia tak bagi..kalu aku minta izin dekat dia..tapi aku akan kerja senyap-senyap tanpa pengetahuan dia."marah J-hope"ooohhhh..habis ko nak kerja ape?"Tanya Chanyeol lagi."aku ingat..aku nak minta kau..tolang carikan kerja kosong untuk aku..tapi kerja tu bukan kene berkerja waktu malam...aku tak nak hyung aku syak..belh tak?"inta J-hope kepada Chanyeol."ermm..okay...nanti aku cuba carikan."jawab Chanyeol."terima kasih Chanyeol...kaulah sahabat aku yang paling baik...tapi ingat...jangan bagutahu hyung aku..tau?"sorak J-hope sambil memeluk Chanyeol."yelah..yelah..dah lepaskan aku..jom lah masuk ke kelas...loceng dah berbunyi tu."ajak Chanyeol"okay...jom"balas J-hope.mereka pun berjalan menuju ke kelas.

[Waktu yang sama di taman belakang sekolah]

Rapmon sedang termenung bersedirian,tibe-tibe ade orang yang mengejutkan dia dari belakang ."baaaahhh"sergah orang itu."kau ni Jackson..kalu tak sergah orang tak boleh ke?"marah Rapmon"macam mana aku tak sergah kau...kau tu aku tengok dari jauh..termenung je..kau kenape?...ade masalah ke?"tanye Jackson."macam biasalah...aku tengah fikirkan jin hyung..."jawab Rapmon"oohhh...kenape dengan jin hyung?...dia sakit ke?"Tanya Jackson."takde lah...manaade dia sakit..Cuma aku sedih tengok dye...kerja siang malam nak sara kitaorang adik-beradik...dia tu macam tak tahu penat je."terang Rapmon."ha'ahkan..aku pun kesian tengok dia macam tu..aku ingat lagi...masa aku ternampak dia dua hari lepas...mase tu aku nak pergi beli buah...dekat kedai Puan Kim...aku nampak dia akan satu bakul buah-buahan yang besar dan berat....walaupun pun barang tu berat ...dia tetap angkat jugak barang tu utnuk dibawa masuk ke dalam kedai...aku nampak..kaki dia tergetar-getar menahan berat barang tu..pastu dia terjatuh sebab tak larat nak angkat barang tu...sampai kaki lutut dye berdarah..tahlah dia dah sakit macam tu..pastu dia kene marah dekat depan pelanggan oleh tuan dia...sebab buat keje tak betol...aku yang tengok ni pun kesian tau..."cerita Jackson kepada Rapmon.Rapmon terperanjat mendegar cerita kawanye tentang hyungnye..Dia tak sangka yang hyungnye..mengadapi semua itu berseorangan ..sebab hyung nye tak pernah menceritakan masalhnye kepada adik-adik,,yang hyungye tahu adalah tersenyum."tengok..dia sanggup simpan kesakitan dia sendiri..daripada bagitahu kitaorang adik dia ni..""dia taknak korang risau tengok keadaan dia yang macam tu"pujuk Jackson"taknak tengok kitaorang risau kau cakap...tengok sikap dia yang suka pendam nil ah..yang makin buat kitaorang risau tau..silap-silap hari bulan..dia demam pun nanti..kitaorang tau...kalu kau dekat situasi aku sekarang..agak-agak ape perasaan kau trngok hyung kau macam tu.?"marah Rapmon."kalu aku ...aku pun sedih..habis tu kau nak buat ape?"soal Jackson."aku ingat aku nak kerja lah...walaupun sebenarnye hyung aku tak bagi aku kerja..usul Rapmon."kau nak kerja ape?."tanye Jackson"ini yang aku nak minta tolng kau ni...tolng cari kan kerja untuk aku..tapi aku tak nak yang kene kerja waktu malam..nanti hyung aku perasan pulak..boleh tak?"tanye Rapmon kepada Jackson.."ermm..okay..nanti aku tolong carikan."jawap Jackson."terima kasih Jackson..jom lah masuk kelas..loceng dah berbunyi tu."ajak Rapmon"smell matter lh..hihihih..lagipun kau kan kawan aku..kawan mestilah tolong kawan dia yang susah kan..itu lah ape yang aku nuat..okaylah ....jom."kata Rapmon...mereke menuju ke kelas.

[Waktu yang sama di taman sains sekolah]

Suga mengeluh sendiri,bile dia teringat semula ape yang terjadi dua hari lepas terhadap hyungnye.

FLASHBACK

Semasa Suga sedang berjalan menghirup udara,tibe-tibe dia ternampak hyungnye terjatuh dan dimarahi."auch.."rintih Jin."macam mana kamu buat kerja ni Jin...habis semua buah-buahan ni jatuh...habis rosak semuanye....awak tahu tak...awak dah buat saya rugi hari..sebab awak jatuhkan buah-buahan ni....sekarang ape saya nak jual ni!!!!."tengking Puan Kim kepada Jin."maafkan saya puan...saya tak segaja...saya janji...saya tak ulangi lagi kesalahan ni".mohon Jin sambil menundukkan badannye berkali-kali..."baiklah...saya maafkan..tapi saya akan potong gaji kamu untuk bayar ganti rugi ni..dah pergi sambung kerja kamu semula."balas Puan Kim.."terima kasih Puan kim."jawap jin.Selepas menyaksikan kejadian itu,Suga terus pulang ke rumah dengan perasaan sedih."

ENDFLASHBACK

"hurmm"keluh Suga."hyung...kenape hyung sanggup buat semua ni sendiri?...kenape hyung taknak kitaorang tolong hyung?...kenape hyung tak pernah tunjuk yang hyung penat?...kenape hyung tak pernah bagitahu kami kalau sakit atau demam...kenape hyung??>..kenape???....kenape??....hyung tak pernah minta bantu kitaorang untuk bantu hyung...hyung!!!!.'jerit Suga melepaskan rasa yang ada didalam hatinye..

[Waktu yang sama di Perpustakaan]

Jungkook sedang termenung menghadap keluar tingkap melihat awan-awan yang bergerak."Jin hyung...Jin hyung...Jin hyung..."itu sahaja yang terlintas difikirannnye saat ini..

TBC

s�Q��1h

BROTHERHOOD LOVEWhere stories live. Discover now