EP 6
[Di rumah]
Sedang mereka berehat,
JIN:Korang...hyung nak pergi kerja ni...jaga rumah elok-elok...Suga, J-hope, Rapmon...tolong jagakan adik-adik...
RAPMON:Hyung...hyungkan tak sihat lagi...kenapa nak pergi kerja?..(tanyanya dengan marah)
JIN:Kalau hyung tak pergi kerja...siapa yang nak kerja...nanti kita nak makan apa...kalau korang nak sesuatu macam mana nak beli kalau takde duit......(balas Jin dengan tenang)
J-HOPE:Hyung ni memang keras kepalakan...setakat hyung tak pergi kerja sehari...takkannya kita boleh mati pun...lagipun kitaorang takde benda nak beli pun...kitaorang tahu yang kita ni orang miskin...lagi pun kitaorang boleh kerja apa...(marah J-hope)
JIN:Memanglah tak mati...tapikan hyung kena jugak cari duitkan....hyung dah cakapkan...yang korang tak boleh kerja...biar hyung je yang kerja...
SUGA:Hyung macam inilah..ada sahaja yang hyung nak jawab...hyung memang dah tak sayang kitaorangkan...hyung memang ada niat nak tinggalkan kitaorang adik-adikkan...ikut suka hati hyunglah nak buat apa...hyung bukan nak dengar cakap kitaorang ni..
Suga pun berlalu dari situ dan pergi ke biliknya...sorang-sorang dari mereka pergi ke bilik meninggalkan Jin di situ.tanpa mereka sedar,Jungkook,Taehyung dan Jimin mendengar segala perbualan hyung-hyungnya.
JIN:Hyung sayang korang semua...hyung buat semua ini untuk korang...korang tak faham perasaan hyung...hyung taknak tengok adik-adik hyung diperlekehkan oleh orang lain sahaja...(kata Jin dalam hati)
Jin pun keluar untuk ke tempat kerjanya.
[Di tempat kerja]
JIN:Huuh...penatnya hari ini...panas pulak tu...
Sedang Jin berehat,tiba-tiba majikan Jin datang...
MAJIKAN:Jin...nanti kamu angkat barang yang ada dekat dalam stor itu ke kedai...pastu kamu tolong bersihkan sikit stor tu...saya tengok stor itu dah berterabuh...habis kemas stor...kamu tolong hantarkan pesan pelanggan pulak...
JIN:Baiklah tuan....
Majikannye pun masuk ke kedai semula.Jin menyambung semula kerjanya dengan senyuman.
[Waktu malam di rumah]
J-HOPE:Kookie!!!...Taetae!!!...Chimchim!!!...sini makan ...hyung dah siapkan makanan...
TAEHYUNG:Ye hyung...kitaorang datang ni
Sesampai sahaja mereka pun duduk di meja makan.
RAPMON:Korang makan dulu tau...
Rapmon pun menyedukkan nasi untuk mereka...
JIMIN:Kenapa hyung tak makan sekali dengan kitaorang?
RAPMON:Hyung nak tunggu Jin hyung balik...nanti Jin hyung makan sorang-sorang pulak...
TAEHYUNG:Kalu macam itu...Taetae pun nak tunggu Jin hyung baliklah...Taetae nak makan sama-sam dengan Jin hyung...
RAPMON:Mana boleh macam itu...Jin hyungkan balik lambat...nanti Taetae lapar pulak...lagipun Taetaekan kena siapkan kerja sekolah...
JIMIN:Alah...kitaorangkan pandai...sekejap sahaja kitaorang boleh siapkan kerja sekolah itu...lagipun kitaorang tak lapar sekarang ini..betul tak kookie?
JUNGKOOK:Ha'ah...betul itu...kitaorang tak lapar pun....kitaorang nak tunggu Jin hyung jugak..
J-HOPE:KENAPA KORANG BERTIGA NI DENGIL SANGAT HA!!...DAH TAKNAK DENGAN RAPMON HYUNG....ORANG SURUH MAKAN TU MAKAN SAHAJALAH!!
Marah J-hope dan dia tidak sedar yang dia telah meninggikan suaranya kepada adik-adik dia yang dia tidak pernah lakukan selama ini..Tiba-tiba kedengaran suara Taehyung dan Jimin menangis tapi ditahan-tahan takut J-hope akan marah mereka lagi dan Jungkook hanya diam sahaja.
SUGA:J-hope kenapa tinggikan suara dekat adik-adik...tengok diaorang dah menangis...Taetae...Jimin..dah jangan menangis...J-hope hyung tu tak bermaksud nak marah korang...
Suga memarah J-hope dan memujuk Taehyung dan Jimin.
J-HOPE:Taetae...Jimin...hyung mintak maaf...hyung tidak sengaja..maafkan hyung ye...okay kita tunggu Jin hyung sama-sama ye..
J-hope memujuk semula adik-adiknya kerana dia telah memarahi mereka...
Sebenarnya,tanpa mereka sedar...Jin telah mendengar apa yang terjadi dari luar rumah dan bergegas masuk ke dalam...
JIN:J-hope...kenapa tinggikan suara...hyung tak pernah ajar kamu cakap macam itu kan...
J-HOPE:Hyung...J-hope mintak maaf...J-hope tak sengaja nak marah diorang...tiba-tiba..
TAEHYUNG:Hyung...jangan marah J-hope hyung...J-hope hyungkan tak sengaja...
JIN:Baiklah...tapi Taetae dengan J-hope jangan menangis...okay..
JIMIN:Baiklah hyung....
JIN:Okaylah.. hyung masuk bilik dulu...nak bersihkan badan...lepas itu kita makan sama-sama.
Jin pun berlalu ke bilik dan selepas itu mereka makan bersama-sama.
[Selepas makan]
JUNGKOOK:Taetae hyung...boleh tidak tolong Kookie buat kerja sekolah ini...susahlah...Kookie tak fahamlah...
TAEHYUNG:boleh je...mana yang Kookie tak faham...biar hyung tengok...
JIMIN:Jin hyung...kalau kita pergi taman tema hari ahad ini boleh tak?
SUGA:Ha..bagus cadangan Chimchim itu...lagipun kita dah lama tak keluar jalan-jalan bersamakan..jomlah Hyung..
JIN:Bagus jugak itu...baiklah ahad ini kita pergi ke sana...
J-HOPE:YEEE..HOOOREEEEYYY.....nanti biar hyung masakkan bekal untuk kita bawak ke sana nanti...
JUNGKOOK:Aik hyung...dia pulak yang lebih dari Taetae dengan Chimchim hyung
J-HOPE:hihihihihih
SEMUA:HAHAHAHAHAHA.
Selepas itu mereka pun masuk tido...
TBC
YOU ARE READING
BROTHERHOOD LOVE
FanfictionSINOPSIS: Mengisahkan perjuangan seorang abang terhadap adik-adiknye selepas kematian kedua ibu bapa mereka.Jin seorang abang yang sanggup membuat ape sahaja untuk membahagiakan adik-adiknye.Jin sanggup bekerja apa sahaja walaupun dia masih bersekol...