Dhia.

437 32 9
                                    

Irah menunduk memegang kertas yang bertulis. Hasil siasatnya berdasarkan kes Qay. Tidak disangka dalam diam, ada yang mahu membunuh mereka. Bukan Qay seorang, tapi semua ahli kumpulannya. Termasuk Raisha.

Jazz nampak termenung Irah. "Kenapa beb?".

Gelengan. "Nothing. But I'm curious."

"Pasal kes nak bunuh Qay tu?".

Anggukan pula.

Jazz membawa dua cawan dengannya. Satu diletakkan di atas meja. Satu lagi dia hulurkan kepada Irah. Dicapai pula kertas di tangan Irah. Diteliti kertas itu.

Ketukan pintu membuatkan mereka berpandangan. Jazz kembali memandang kertas. "It's the guys."

Irah menghilang. Jazz hanya menggeleng. Irah suka sangat mengenakan kawan-kawannya. Pintu terbuka. Terkejut Imran dan Noh apabila pintu dibuka tiada orang.

Qay ketawa. "Kau ingat aku akan terkena lagi ke Irah?".

Bengang muka Imran dan Noh. Mereka asyik terkena dengan Irah. Irah muncul dan ketawa kecil. "Sorry. Muka tu janganlah macam tu. Masam benar!".

Irah menjemput mereka masuk ke dalam. Rumahnnya dan Jazz. Dan menjadi kebiasaan Imran, Noh dan Qay akan datang melepak bersama. Memandangkan mereka satu geng, maka Irah dan Jazz tidak mengambil kisah sangat. Asalnya mereka tak melakukan apa-apa yang tidak senonoh.

"Belanja makan nanti! Kau kenakan kami lagi!" marah benar Noh. Dia memeluk tubuh.

Irah ketawa kecil. "Alala, sorry-morrylah abang manis. Takmau marah-marah begini."

Qay melabuhkan duduk di hadapan Jazz. "Any clue?".

Jazz menggeleng. "We should ask Sha."

Kening Qay terangkat sebelah. "Kenapa pulak?".

"She's can use her mind reader power. Her power is unlimited. Aku ingat dia just boleh baca mind orang yang berhampiran. Rupanya, entahlah Qay. Aku masih lagi tak tahu tahap power Sha ni macam mana?".

Qay mengusap dagu. Sempat mengerling Imran, Noh dan Irah yang sibuk berkelahi. "Nahh. Kita jangan susahkan Sha. Dia masih recover lagi. Tak sangka pula that she's read his mind kena belasah dengan big boss diorang."

"Macam mana Sha boleh rasa kesakitan Izwan. Padahal Sha hanya boleh baca minda orang."

Izwan, lelaki yang diupah untuk meletakkan bom ke dalam beg Qay.

Qay senyum. "Her abilities. Baca minda orang, dan dia boleh rasa penderitaan the one she's read's mind. Dia tahu masa silam orang itu. Dia tahu macam mana rasa orang itu."

Diam. Jazz tidak dapat menyembunyikan rasa cemburunya. Kegembiraan Qay apabila bercerita tentang Raisha membuatkan dia rasa cemburu. Sakit hati. Cepat-cepat Jazz menyedarkan dirinya. 'Stop it Jazz! Kau ni dah kenapa?!'.

Qay memandang wajah Jazz.

"Hey people over there! Masa untuk melawat Sha!".

Imran. Qay mengetap bibir.



Aku memandang pipi kanan aku. Lebam. Bengkak. Aku mengerang sakit apabila tangan aku sendiri yang mengusap pipi itu. Macam mana aku boleh rasa penderitaan Izwan? Padahal aku tak kenal dia langsung.

Magik CintaWhere stories live. Discover now