son teog

29 3 1
                                    

Teog a bir hafta kalmıştı.heyecanlıydım ama nedense çok durgundum.

Annem çoktan hocalarla konuşmuştu.fen lisesini yapabilir mi diye.herkes yapar,yağmur çalışkandır diyordu ama ben bilmiyorum matematiğim iyi değildir.eğer fen lisesini tercih etmezsem de gitmek zorunda kalırım.

Belki de gitmeliydim.her şeyi geride bırakıp gitmek,ama öyle olursa bir daha aynı yağmur olarak eve dönmezdim.bunu az çok tahmin edebiliyordum.

Çünkü yaşadığım en ufak olay bile beni derinden etkiliyordu.o anda farketmiyordum ama sonradan çok üzülüyordum.

Formamı giyinip okula gittim.her zamanki gibi.havalar yavaş yavaş ısınıyordu.ama ben sıcak havaları pek sevmem yağmurlu havaları severim.

Aynı adım gibi.:-)

Kapının önündeki yeşim in annesini görünce yüzümü buruşturmamak için zor tuttum.bu kadının derdi neydi.tam geçip gidecektim ki yanındaki kadına

'Bu okul yalancı yılanlarla kaynıyor feride ama kimse farkında değil' diye bağırıp dik dik bana baktı.

Bense bozuntuya vermedim.buradaki herkes kimin yalancı yılan olduğunu biliyor.

Hemen okula girdim.bunlarla uğraşacak kadar boş vaktim yok benim.

Sınıfa girdiğimde selinay çoktan gelmişti.hemen yanına oturdum.

'Kanka sana anlatacaklarım var'

'Sen anlat ben biraz test çözeceğim'

Başladı anlatmaya ben de test kitabımı çözmeye başladım.test çözmeyi çok sevmem ama mecburiyet işte.

Sınıfa hoca girdiğinde o konuşmasını ben de test kitabımı bıraktım.

----------selinay dan:-) ---------------------

Canım kankam neden bu kadar kendini yoruyor ki zaten çok çalışkan.sınıfın ikincisi ama gene de hep test çözüyor.

Ve de hep üzgün.dalıp gidiyor uzaklara anlatıyor anlatmasına belki bana anlatmadığı bir sırrı yoktur ama ben daha kendi sorunlarımla baş edemezken ona nasıl yardım edeceğim ki.

Ah keşke sihirli bir değneğim olsa da sıkıntıları yok edebilsem.

Yağmura baktığımda dersi dinlemediğini gördüm.gene derinlere dalmış düşünüyordu.

Bu sırada hoca birden soru sordu.

'Yağmur sen söyle,mitoz bölünme ile mayoz bölünme arasındaki fark nedir?'

'Hocam mitoz bölünmede kromozom sayısı sabit kalir,tek hücreli canlilarda görülür,kalıtsal çeşitlilik sağlanmaz.mayoz bölünmede ise kromozom sayısı yarıya iner,kalıtsal çeşitlilik sağlanır.'

'Aferin yavrum'

Kankama baktım.gerçekten çok çalışıyordu.altın kalpli kankam benim.inşallah hep mutlu olur...

------------yazardan---------------

Genç kız sınav sabahı erkenden kalktı.heyecanlı olması gerekirken oldukça durgundu.

Nedenini bilmiyordu.ama içinde bir huzur vardı.

Okula varıp sınav olacağı sınıfa geldiğinde derin bir nefes aldı.

Sırasına oturup önüne verilen optiği doldurdu.

Gün boyunca çok yorulmuştu.ama bildiği yerlerden gelmişti sorular allahtan.

Eve girdiğinde hemen bilgisayarın başına oturdu.sonuçlar internetten açıklanacaktı.ama sayfayı yenilese de açılmıyordu.

'Yoğunluk var galiba ' dedi.

Yarım saat sonra yüzünde güller açıyordu.sonuçları öğrenmişti.beş yanlışı vardı.

Akşama doğru hocaları genç kızı aradı.

'Alo yağmur kızım sonuçlara baktın mı nasıl sınav'

'İyiydi hocam beş yanlışım var'

'Öyle mi harıkasın yağmur'


Genç kız gamze hocanın aramasına anlam veremedi.sınıfın ortasında onu rezil eden o değil miydi?

'Acaba doğru kodlamış mıyım'

Böyle soruyordu kendine ama hep bir tereddütlü yasamak da istemiyordu.

Pencereden yıldızlara baktı genç kız içi huzur doldu.

Onun istediği sadece mutlu olmaktı.........

yağmur #wattys2015Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin