♣BAŞLANGIÇ♣

1.2K 91 43
                                    

1.Bölüm∆ •01.08.2015

{Yüzümüzün ve gözlerimizin rengi ne olursa olsun, gözyaşlarımızın rengi aynıdır.}

Çalıştığım kafede Müşteriler yoğunlaşırken bugün erken çıkacağım için seviniyordum.
Patronumun odası olan 2.kata doğru ilerlemeye başladım.
Erken çıkma işini konuşacaktım.Fakat karşılıklı yapacağını göz önünde tutarsak kabul edeceğini biliyordum.
Kapıyı iki kez tıklatarak içeriden "Gir"Sesi geldiğinde girdim.

"Evet"diyerek önündeki dosyalarla uğraşan patronuma döndüm.

"Şey bugün kardeşimin doğum günüde erken çıkmak için izin isteyecektim."Utana sıkıla söylediğim cümleyi sorarak patronuma döndüm.

"Yarın 6'da burada ol."Karşılıksız yapmayacağını biliyordum zaten."Peki,Teşekkür ederim."diyerek kapının kulpunu Aşağı doğru çevirdim.
"Birde son gelen müşterilere bak öyle çık Pervin." dediğinde"İsmim Pelin."olarak düzelttim.

"Bu kadar çalışan arasında hatırlamamam Normal,Şimdi çıkabilirsin"diyerek kapıyı gösterdi.Bu adamdan az çekmemiştim.Bu koskocaman Cafede beni Tek çalıştırdığı günleri biliyordum.Aslında burada bir dakika bile durmazdım fakat Kardeşim için bunu yapıyordum.Annem ve Babam Birkaç yıl önce trafik kazasında ölmüştü bir kaç yıl Babaannem ve Anneannem bakmıştı.Fakat Babaannem bir kan davası yüzünden ölmüştü.Gözlerimin önünde.
Anneannem ise köye taşınmıştı ve bize bakacak kadar parası yoktu.Kardeşim ve Kendim için Okuldan sonra hergün bu kafeye gelir bazende ek işlere kalırdım.

Asansör'e doğru ilerledigimde'Arızalıdır.'yazan kağıdı görünce mecburen merdivenlere yöneldim.

Patronumun dediği gibi sonradan gelen birkaç müşteriyi gelince siparişlerini almak için yanlarına ilerledim.

İki kadın vardı ilk Masada."Ne alırdınız."Diye sordum ilk önce.
"Ben kahve içicem Canım sen." diyerek karşısındaki kadına döndü.
"Bende kahve alayım ozaman şekerim birde yanında bitter çikolata."Dediğinde gülümseyerek elimdeki kağıda siparişlerini yazdım.

Daha sonra iki sevgili gelmişti.Kız Erkeğin içine düşecekti tabi Erkeğin de kızdan farkı yoktu.
Bu yeni nesil cidden abaza diyerek içimden geçirdim.Tamam benimde sevgilim olmuştu hatta hâlâ var fakat bu kadar yakınlaşmıyorduk yada ben izin vermiyorum diyebilirdim.

Masalarına doğru yaklaşırken Kız masadan kalkıp Toprak'ın yanına giderek birşey söyledi.Sanırım Lavabo'nun yerini sormuştu.Toprak'da benim gibi kafede çalışanlardandı.En iyi onla anlasırdım zaten.

Masaya geldiğimde gülümseyerek "Merhaba ne alırdınız?" diye sordum.

Yayvan bir şekilde sırıtarak"Seni"dedi.

Dediklerini tam idrak edememişken"Efendim"diyebildim.

"Diyorum ki Seni alsak olmuyor mu Kafede'ki bütün yiyecek içeceklerden daha tatlısındır sen."Dediğinde sinirle güldüm.
Sevgilisi olan bir adam böyle konuşamazdı değil mi?
Adam demeye dilim varmıyordu ama neyse.

"Ne diyosun Be laflarına dikkat et "Diye bağırdığımda ayağa kalktı.

Gözlerini baktığı yere çevirdigimde patronuma birkez daha küfrettim.Ne diye göğüs kısmı açık bir şey alırsın ki çalışanlar için.Zorunlu olmasa giymezdim ama bütün çalışanlar giymek zorundaydı.
"Seni abaza"Diye bağırdığımda güldü."Benim yerimde bana bağırmak ha?"Dediginde şaşkınlığımı bir kenara atarak kendimi ezdirmemeye dikkat ettim.
"Evet Tam da öyle hem senin yerin nasıl oluyormuş!"diye sinirle bağırdığımda tekrar o sinir bozucu gülümsemesiyle güldü."Babamın yeri benim yerim olmuyor mu?"

"Sen kendi yerinde çalışanlarına mı Asılıyorsun hemde yanında sevgilin varken"Dedigimde yanına baktı." Şuan yok gördüğün gibi"Benimle aklı sıra dalga geçiyordu.

"Sen nasıl birisin ya sevgilin ne düşünecek "Diye bağırdığımda sevgilisi yanımıza gelmişti.
"Neler oluyor."İki sevgilinin arasını bozmak istemediğim için sesimi çıkarmamıştım.Fakat karşımdaki züppenin dedigi sözle şok oldum.

"Zorları oynayan bir kız buldum.Kendisine asılmamı istemiyormuş yoksa sevgilim kıskanırmış"Diye güldüğünde yanındaki Kızda güldü.

"Burdada mı Serkan ya bir yerdede Birine asılmadan dur be" Diye daha çok güldüğünde bu İkilinin sevgili olmadığını anladım.

Şuan beni takmayıp ikiside gülüyorlardı.

Toprağın yanına giderek"Ben çıkıyorum."dedim." Benim yerimede doğum gününü kutla daha sonra biz onunla ikimiz yaparız bir maç"Dediğinde "Topun üstüne mumda dikersiniz ha?"Diyerek güldüm.

"Yapmaz mıyız be " dediğinde gülümsedim.

**
Sadece çalışanların girdiği odaya girdim.
Benim dolabımın kapağını çantamdan çıkardığım anahtarla açıp içinden hediyeyi aldım.Bakalım hediyemi beğenicekmiydi ufaklık.

Kafe'den çıkarken Abaza gitmiş mi diye kontrol ettim.Beni takip eder felan.Hala kızla oturup gülüştüklerini gördüğümde içim rahat otobüs duraklarına gitmeye başladım.Nasıl benim çalıştığım yerin sahibinin oğlu olabilirdi ki.Hergün geleceğini göz önünde tutarsak Benimde en kısa zamanda burdan ayrılmamı gösteriyordu.

Durağa geldigimde boş bir Bank'a attım kendimi.Uykusuz Uykusuz geliyordum hergün Kafeye.Kardeşimle uğraşmaktan uyumaya vakit kalmıyordu.Daha yeni okula başladığı için yazmayı,okumayı felan öğretiyordum ve bu büyük bir sorumluktu benim için.Yarına bakarsak daha erken gelicektim.

Şans bugün ilk defa yüzüme gülerken otobüs erken gelmişti.
Tabi kalabalık olması biraz kötüydü ama sonunda eve gitmek vardı değil mi?
Balkartımı butona yukarı aşağı salladığımda yetersiz bakiye dediğinde oflayarak şöföre iki lirayı uzattım.

Daha sonra boş kalan bir yere oturdum.Yolculuğu ayakta geçirirsem kusma ihtimalim yüksekti.

Otobüs durduğunda evimizin biraz üstünde olan pastaneye ilerledim.

"Hayırlı işler ben daha önce pasta siparis etmiştim ama." dedigimde karşımdaki bayan"Adınız"diyerek kağıda baktı.

"Pelin GÜRSU."

"Ah evet 2 katlı Galatsaray baskılı pasta değil mi?"dediğinde onaylarak başımı salladım.Kardeşim inanılmaz fanatik Galatasarylıydı.Hatta arkadaşlarını bile Galatasaraylı olarak seçiyordu Manyak!:D
Daha 2.sınıfa gidiyordu fakat böyle şeylere çok dikkat ederdi.Ve diğer çocuklardan daha farklıydı.Yere düştüğünde Ağlamaz yaşına göre fazla olgun davranırdı.Benden daha mantıklı düşündüğü günleri bilirdim.

Kadın pastayı uzattığında ücreti ödeyip Teşekkür edip dükkândan çıktım.

Eve geldiğimde Pastayı arkama saklayarak hediyeyi de içine koydum.
"Ablaaaaaaa!" diyerek yanıma gelen Biricik Bardeşim Batu'ya baktım.
Gözlerinin içi gülüyordu şuanda doğum gününün olduğunu bildiğini sanmıyordum.

"Nabıyormuş bablasının Biricik Kardeşi"Dedigimde "Yalakalık mı yapıyosun bana abla?"diye karşılık verdi.
kahkaha attım.

"Neden yalakalık yapayım Ablacım "diyerek güldüm.

"Öyle olsun bakalım bugün herkez bize geldi"dediğinde sırıttım çağırdığım kişiler gelmişti demek.Okulda tanıdıklarım az olduğu için Tikicanlardan bile birkaç tane çağırmıştım.

"Hoşgeldin Pelin Hanım"

"Ya asıl siz Hoşgeldiniz."Diyerek herkeze gülümsedim.Daha sonra "Ben Mutfatayım"diyerek Ayrıldım.
Pasta'yı kesmem için çekmeceden bıçak aramaya başladım.Daha sonra aklıma gelince Bıçakların ekmek dolabında saklı olduğunu hatırladım.Kardeşimin bu tür şeyleri eline geçirmesinden korkuyordum.

Pastayı büyük pasta tabağına koyarak bıçağıda yanına koydum.Üzerine 10 tane mum diktikten sonra içerideki sehpa'ya koydum.

"Abla bugün senin doğum günün mü?"diye masumca soran Batu'ya gülümsedim.Daha sonra ellerimi saçlarına getirip karıştırdım."Hayır Akıllı senin doğum günün."

MASUMHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin