Soğuk Ter

517 16 2
                                    

İkimizinde kolundan tuttuğu gibi müdür odasının önüne götürdü o kadar hızlı adım atıyordu ki o yürürken biz koşuyorduk resmen. Müdür odasının önüne geldik. "Bir yere kıpırdamayın burdan yoksa sonuclarına katlanırsınız" diyip kapıyı çaldı. Bir bayan sesi "gel" dedi. İçeri girdi ben Mert'le kapının önünde kaldım. Bana döndü ve "ne yapacaz şimdi nasıl sıyrılacaz okulun ilk günleri bunlar" "bilmiyorum Mert herşey olacağına varır. "

Aradan 30 dakika geçti biz hâlâ ayakta dikilmiş bekliyorduk.

Zil çaldı.

Sınıflar yavaş yavaş boşalmaya başladı. Sınıftan çıkan bize bakıyordu. Bir kız yanımızdan geçerken "ay kıyamam ilk haftadan disiplinlik olacak gariplerim" dedi gülüşmeye başladılar. Deniz'in yanında oturan Ezgi de aralarındaydı. Durumu anlamıştı sanırsam yüzüme baktı sonra kızlara dönüp "işinize bakın be karışmayın çocuklara bilip bilmeden yargılamayın" sus pus oldu hepsi ağır ağır adımlarla uzaklaştılar. Ezgi yanımızda kaldı "Hayırdır ne oldu Mert?" "Bana değil Ahmet bey efendiye sor sen" söze girdim hemen.

+Deniz'i görmeyene gittim hastahaneye
-Nasıl durumu iyimi peki
+Benim gördüğüm kadarıyla iyidi bi kac güne aramıza katılır inşallah

Dedim ve kapı açıldı Rıfat bey bizi odaya çağırdı.

Oturun çocuklar dedi.

Bayan "Ben okul müdürünün Fatma, Rıfat bey bana konuyu anlattı"

Mert fısıldayarak "ayvayı yedik şimdi" dedi

"Hemen konuya girecem çocuklar" kışın ortasında soğuk terler dökmeye başladım aileme ne hesap verecektim.

"Okulumuz bildiğiniz üzere kız meslek lisesi okuldaki tek erkek öğrencilerde sizlersiniz bu tür davranışları okulumuzda asla kabul etmeyiz güzel bir bahaneniz vardır umarım ve sanırım var."

Rıfat bey gözlerimin icine baktı. Kötü birşeyler olacak galiba diye içimden kendimi yiyorken Fatma hanım. "Ahmet hanginiz? " dedi.

Nefesim kursağımda takılı kaldı. 3 5 saniye konuşamadım. Sonra "Benim hocam" diyip ayağa kalktım. "otur çocuğum ayağa kalkmana gerek yok ayağa kalkacak biri varsa oda benim" dedi. Şaşkınlıkla konuşmasını dinliyordum.

"Rıfat bey bana Deniz'in hangi hastahanede olduğunu arayıp sorduğunu söyledi şaşırdım daha yeni tanıştığı biri için bir insanın endişelenmesi pek nadir bir olay anneside arayıp Deniz'i görmeye okuldan sadece Ahmet adında birinin görmeye geldiğini söyledi. Bu çok ince bir davranış neden yaptın ki?"

Azda olsa biraz rahatlamıştım ama. İşler bu sefer dahada arap saçına dönmüştü. Nasıl bir açıklama yapacaktım derken Mert araya girdi. "Hocam ödevimiz vardı Deniz'in defteride Ahmet'teydi" bende "evet" diyip onayladım. "çok güzel bir hareket bu" dedi fatma hanım gülümseyerek. "çocuklar asıl konumuza gelelim okulumuzda çok yakında okul Başkanı ve öğrenci temsilcisi seçimi yapılacak sizin gibi biri bu işin başına gelirse eminimki bu okulda hiç bir öğrencinin sıkıntısı kalmaz." Şaşkın şaşkın Mert'le birbirimize baktık. Rıfat bey söze girdi. "Çocuklar fatma hanım sizin aday olmanızı istiyor seçimler 2 hafta sonra başlayacak o zamana kadar size hazırlıklarınızı en güzel şekilde yaparsınız isterseniz olurmusunuz aday?" dedi. Basit bir sorumluluk değildi bu koca okul evet dersem ne olacaktı hayır dersem ne olacaktı hiçbir fikrim yoktu. Mert'e döndüm kafasını aşağı yukarı yaptı. Mert'e güvenim sonsuzdu işin içinde oda varsa herşeyin üstesinden gelirdik. "siz bizi bu işe aday görmüşseniz bi bildiğiniz vardır olur hocam" dedim "Tamam o zaman şimdi sınıfınıza geçin çocuklar gerisi sizde" teşekkür edip ayağa kalktık tam odadan çıkarken Fatma Hanım "Ahmet" diye seslendi.

Cehennemden NotalarHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin