kapitel~1

104 4 0
                                    

~Emmas perspektiv~

Veckar klockan ringde o det va dags att ta tåget till Stockholm det skulle bli skönt att åka bort från pappa o hans jävla sprit. Jag tog på mig jeans och ett linne som det stod new york på sen gick jag vidare till smink bordet o gjorde min dagliga sminkning fundetion,puder,eyeliner,mascara,rouge och ögon skugga!

Jag satt kvar o fundera på vad jag skulle packa med till mamma. Visserligen så har jag massa kläder hos mamma redan men jag vill alltid ta med nåt från pappa. Sedan gick ner och åt min "nyttiga" frukost en knäckemaka med ost o skinka å lite karg till,efter den goda frukosten gick till hallen för att ta på mig skor o jacka.

Tåget kom äntligen och jag gick in och satte mig vid en ledig plats. Jag plugga in hörlurarna i öronen och det tog inte många minuter innan jag somna klockan va trots allt 05:00.

Efter några timmar var jag framme i Stockholm å känslan va alltid lika härlig att få komma till en fantastisk stad enligt mig själv. Jag gick mot mammas 3 miljoners lya och allt kändes fantastiskt. Jag kom hem till huset där mamma stod å laga mat mamma skrek jag å sprang fram å krama henne! Vi hade mys hela kvällen. Mamma brukar vara hemma dem 2-3 första dagarna sen jag kommit för att prata lite omhuldade det vart i skolan,hos pappa o kompisar osv.

(Hoppas ni gilla första kapitlet blev väldigt kort men ska försöka att förlänga dem,men vill inte avslöja för mycket i första kapitlet! Puss)

En mardröm som blev sannWhere stories live. Discover now