(Haha jag in såg att jag hade ganska mycket stavfel osv i förra kapitlet men hoppas att ni kunde läsa och förstå dä ändå:) här kommer kapitel 8 som jag hoppas har färre stav fel i:))
~Nicoles perspektiv~
Vi gick ut från cafét alla 6 jag,Emma,Felix,Omar,Olly och Oscar. Utan för stod Alex som hade hämtat ett gäng. Jag kände ännu en klump i magen och blev helt kall svettig och jag såg även att Emma var väldigt nervös och rädd. Jag mimade till Emma att jag va rädd och hon svara detsamma och jag tänkte vad faan ska hända nu?
"Haha släpper ni aldrig dem där Killarna eller? Ser ni inte vad dem gör med er? Ni gråter ju" sa Alex som om han trodde han ägde oss
"Eee ursäkt men det är för fan du som gör att dem gråter,det är inte vi som misshandlar dem och är otrogen vi vill hjälpa dem och vi älskar dem för den dem är och inte bara utnyttjar dem" svarade Felix och höjde rösten.
"Oj nån som är kaxig va?" Alex gick fram till Felix, han knöt näven och stallde sig stadigt och tog sats med armen och rikta den mot Felix och det tog inte många sikunder innan Felix ramla handlöst på marken.
"Eee du på riktigt dum i huvudet eller?" Fräste Ogge till Alex som slagit till Felix så han tappat medvetandet.
"Vill du oxå få en snyting eller?"
"Slå då slå då" Ogge brösta upp sig men Alex bara backade...
Oscar,Omar, Nicole och jag stod vid sidan av så inget skulle hända.
Plötsligt hördes syrener och en polis bil och en ambulans kom,Omar hade ringt efter hjälp direkt efter att Felix ramlat. Alex försökte smita men Polisen han stoppa honom. Ambulans sjukvårdarna gick fram till Felix med en sjukväska. De undersökte honom och tog beslutet om att han skulle få åka in till sjukhuset för en koll. Alex fick åka in till Polis stationen.
Jag,Nicole,Olly,Omar och Oscar tog en egen bil till sjukhuset där Felix befanns sig. När vi kom in till sjukhuset möttes vi av en sköterska som visade oss till Felix rum. Hon berättade att han fått en rejäl hjärnskakning och tappat medvetandet då han ramlat med bakhuvudet i asfalten först.
Felix låg och sov när vi kom in i rummet. Han va så söt när han låg där i sängen,han såg ut som en liten bebis.
Han vaknade till och vi möttes av ett leende när han öppnat ögonen. En sköterska kom in och berättade att det går åt rätt håll men det går sakta. Vi satt hos Felix en stund och pratade. Felix va trött så han somna igen. Jag,Emma,Oscar,Omar och Ogge gick hem till os och käka lite. Efter maten va vi alla ganska ur nattade och trötta så vi somna ganska snabbt.
(Jävligt tråkigt kapitel men ska försöka göra nästa bättre,om jag inte har skrivit dä innan så byter jag Olly till Ogge hoppas det är okej:) I morrn ska jag och bästa Ida göra skylt till konserten som kommer bli såååå jävla magisk,Vilka kommer på konserten? Vart ska ni sitta?♡♡:)☆♡ Ha det bra puss♡)