Klockan va mycket och det va dags att börja göra i ordning mig inför dejten med Alex. Jag har legat och slöat i sängen hela dan. Till slut blev jag klar och gick ner för trappen och ner till hallen för att hoppa i skorna och jacka.
Jag hade en svart åtsittande klänning med band i midjan och svarta klack skor till,Sminkningen va inget speciellt, foudation,puder,concelier,rouge,maskara,eyeliner,ögonskugga och rött läppstift. Håret locka jag och satte upp luggen med hårspänne.
Ju närmre restaurangen jag kom ju nervösare blev jag...till slut kunde jag knappt gå för jag skaka så mycket av nervositet. Men när jag gått in på restaurangen och såg att Alex satt där blev jag genast stabilare och gladare. Vi satt och åt och prata lite han va verkligen underbar tror inte det finns nån snyggare eller snällare kille.
Efter några timmars pratande och skratt va det dags att gå hem. Alex följde mig till mitt hus. Jag skulle precis gå när jag kände hur han drog in mig i en mjuk kyss. Jag blev lite chockad med kysste tillbaka. Där stod vi och kysstes mitt på gatan kl:22 på kvällen. Jag drog i från och sa att jag va tvungen att gå. Han förstod mig och sen sa vi hejdå.
När jag kom in i huset slängde jag av mig alla kläder och hoppa i sängen. Jag log och tänkte på hur underbar kvällen varit ända tills kyssen. Den kändes fel.
~Nästa morgon~
"Atlas kom till matte" sa jag med en bebis röst. Atlas kom i fullfart. Jag tog kopplet och så gick vi ut.
När vi passerat sista huset på gatan hör jag nån skrika
"ASSÅ FY FAN ALEX FAN VA JAG HATAR DIG! DET HÄR HAR INTE BARA HÄNT EN GÅNG OCH INTE BARA TVÅ UTAN TRE OCH DU SÄGER ATT DU SKA FÖR BÄTTRA DIG...FY FAN VILKET SKÄMT DU ÄR DET ÄR SLUT..!!!" En smäll hördes och en tjej kom ut gråtandes. Hon satte sig på en sten och grät och grät. Jag kunde inte bara lämna henne där så jag gick fram till henne.
"Hej " sa jag försiktigt hon vände sig om och såg helt blek ut i ansiktet och helt förstörd ut.
"Hej" svara hon så det knappt hördes.
"Hur är det?"
"Skit"
"Vill du berätta?"
"Vet inte? Jag känner ju inte dig"
"Jag lovar du kan lita på mig,jag har varit ä mobbad och misshandlad osv så jag har inga kompisar,men jag lovar att du kan lita på mig om jag inte håller vad jag lovat så kan du få göra en stor hämnd" sa jag och krama om henne
"förästen jag heter Emma och det här är min hund Atlas"
"Jag heter Nicole,får jag klappa"
"Klart du får" vi satt där på stenen och prata och skratta en stund. Nicole berätta vad som hänt. Det va den Alex som jag va på dejt med som hade vart dum och otrogen mot Nicole. Så jag berättade vad som hände mellan mig och Alex och att kyssen kändes fel.
"Vart ska du ta vägen?"fråga jag försiktigt
"Jag vet inte,på en park bänk eller nåt"
"Vill du bo hos mig ett tag? Min mamma är bara ute och festar hela tiden och min pappa bor i en annan stad så jag bor ändå själv"
"Det vill jag jätte gärna göra om det går bra och inte är för mycket bekymmer"
"Kom nu så går vi till våran lya" och så gick vi mot mitt hus och prata och skratta.Precis innan vi skulle gå upp på infarten hörde jag en röst som skrek "DIN JÄVLA HORA DU SABBA ALLT" sen blev allt svart och jag minns ingenting.
(Komentera gärna vad ni tycker om min novell och om detta kapitel:) Jag hoppas att ni gillar min novell så jag inte skriver I onödan:/ Ha en bra dag så hörs vi:) puss:*)