kapitel 5

39 1 0
                                    

Jag vakna upp i en sjukhus säng. Brevid mig satt Nicole som såg helt förskräckt ut.
"Hej" sa jag
"Hej" svara Nicole
"Varför är jag här?"
"Du har blivit misshandlad"
"Varför?"
"Ja du säg dä? Enligt Alex "vårat" ex har du sabbat han och hans polares plan genom att hjälpa mig osv"
"Men?"
"Jag vet han är helt dum i huvudet men han och hans kompisar är på rätte gång efter som dem är över 18 och straff myndiga. Vad deras plan va vet jag inte"
"Okej,det va ju skönt..."
"Mm! Men försök att sova lite nu doktorn sa att du skulle vila mycket för hjärnskakningen." Ja,hade fått en ordentlig hjärnskakning,2 stora blåmärken och några små,sen lite skrap sår här å där!

Nästa gång jag vakna va jag hemma! Jag hade fått åkt hem samma dag men jag kommer inte i håg att dem pratat med mig om dä. Men doktorn sa att jag skulle få minnes förluster.

Några dagar hade gått och det va dags att packa alla grejer för i morrn drar vi till Göteborg. Jag är skit taggad. Nicole och jag skulle bo på hotell nära Ullevi. Vi ska på One Direction konserten. Och det bästa av allt. The Fooo Conspiracy är för band.

Timmarna gick fort och Veckar klockan ringde vid 05 och jag va sååååå trött. Men det va min taggning som gjorde att jag ha uppe ur sängen på 2 sekunder.

(jag hoppar fram till dem sitter i tåget på väg till Göteborg. Känner att det blir ganska tjatigt annars)

Nu sitter vi på tåget på väg mot Göteborg. Vi spelar lite kort lyssnar på musik och har det ganska trevligt och mysigt på resan. En röst hörs i högtalarna.
"VI ÄR FRAMME" ropar Nicole som jag sen får dämpa eftersom mitt huvud inte är helt okej än och att det räcker med ljudet på konserten.

När vi checkat in på hotellet går vi ut till en restaurang för att äta lite innan vi ska shoppa lite på stan. Jag hitta mer än vad jag trodde. Lite smycken,kläder,smink bla. Nicole hitta ganska mycket hon med så det blev en lyckad shopping runda.

När vi kom hem från stan va det dags att byta om och sminka till oss lite till och dra till konserten.

Klockan är 17:30 och The Fooo Conspiracy ska spela 18 och vi står fortfarande i kö inte en chans att vi kommer komma in innan dem börjar. Jag stod och hoppa och tjata om klockan hela tiden. Och Nicole blev vansinnig på mitt tjatande. Haha aa jag kan va ganska bra på att tjata.

Efter att vi stått i kö från klockan 16:30-17:50 fuck vi äntligen komma in och jag va lättad för att jag hann in innan The Fooo Conspiracy började. Men det inte lång tid innan jag hörde dem spela "Run with us" och såg även att det stod The Fooo Conspiracy på dem stora bild skärmarna.

Jag börja genast filma och skrika. Men tyvärr hade vi inte ståplats eller aa det kanske va bra för man ser nog inte så bra om man står i mitten av stå platserna så jag är nöjd över våra platser ändå.

The Fooo körde några låtar och va lika glada och charmiga som dem alltid är. Efter ett tag va det dags för nästa för band MV BUSTED dem va inte nån hit direkt men dem hade ju rockiga låtar så man blev taggad till One Direction skulle komma ut. Konserten har vart skit bra hittills och One Direction har ännu inte kommit ut.

Mitt huvud började värka och känna att jag skulle svimma vilket Nicole såg och sprang och köpte nåt att dricka och äta. Jag har äntligen fått en riktig vän. Eller vän är fel ord. En syster hon är min syster. Hon finns alltid där och vet när jag behöver saker. Älskar henne verkligen hon är bäst<3.

"AAAAAAAAAAOMG" skrek jag när jag såg ett bild/video spel eller vad man kan kalla det på dem stora bild skärmarna. Och sen va konserten igång dem körde nåt efter låt och så klart blev det lite svenska från Harry.

Den här kvällen har vart helt fantastiskt. Med god mat,shopping,bäst sällskap och en perfekt mycket konsert. Ja det va bästa kvällen i mitt liv.

(Hoppas ni gilla kapitlet! Om ni vill ha bilder osv från konserten kan ni bara kika:mooaerik spela fixar vi dä:) Ha det bra! Puss)

En mardröm som blev sannWhere stories live. Discover now