kapitel 7

42 2 0
                                    

Vi satt där på cafét och hade det som roligast när jag såg en bekant person komma in. Nicole som satt med ryggen emot vände sig om när hon såg att jag såg helt skräck slagen ut. Men hon såg lika dan ut när hon vände sig om igen. Vi blev knäpp tysta och båda svalde hårt. Killarna märkte av att det va nåt som va fel eftersom vi inte sagt nåt ich bara satt helt tysta och såg skräck slagna ut.

"Har det hänt nåt?" Frågade Felix försiktigt

"Typ" svarade Nicole

"Nåt ni vill berätta?"

"Han som står i kön där borta heter Alex och han har vart tsm med Nicole och hand dejtade mig utan att jag visste att han va tsm med Nicole och han har vart otrogen och allmänt dum mot Nicole. Han hade en "plan" som han sa att jag sabba dö han kallade mig hora bla. Han har även misshandlat mig så jag fått en hjärnskakning som fortfarande inte gått över."

"idiot! Vill ni gå..." började Olly men blev sen avbruten av Alex som hade fått syn på oss. Jag satt mellan Felix och Omar och Nicole mallar Oscar och Olly men hon satt med ryggen mot gången och jag satt vid väggen så jag va "säkrast" jag såg hur tårarna började rinna på Nicole och hon började andas tungt. Dä hon har berättat om vad Alex gjort mot henne så kan jag förstår vrf hon ser livrädd ut.

"Vilka har man här då?" Började Alex och jag fick en klump i magen

"The Fooo Conspiracy" sa Omar

"Inte ni! Er skiter jag fullständigt i jag syftar mer på Nicole och hennes kompis Emma som sabba hela jävla planen."

fortsatte Alex och jag kröp i hop och kollade ner i bordet och svalde hårt vilket Felix hörde och han såg hur rädd jag såg ut. Jag kände en hand som kräppa min jag kollade på handen och såg att det va Felix hand vilket fick mig att lätta lite och mina läppar till ett leende.

"Och vad har Nicole och Emma gjort mot dig då?"Frågade Olly

"Eee Nicole har vart ett svin när vi va tsm och sen träffade jag Emma och hon vara bjöd ut mig och när vi skulle skilja oss åt så drog hon i en mjuk kyss" Jag bara kokade i bom bords och jag vet inte vad som flög i mig mig men jag ställde mig upp och va erlägger förbannad

"Asså nu få du Faan ta och ge dig! Om det va Nicole som va idioten i ert förhållande tror du på fullaste allvar att hon skulle sitta och skaka och gråta? Och tror du verkligen att jag skulle bli så här jävla arg om JAG bjöd ut dig och om det va JAG som kysste dig? För det första så hörde jag erat bråk när jag va ute och gick med min hund och sen kom Nicole ut springandes och grät så jag har liksom hört med mina egna öron att du har vart otrogen sen hörde jag oxå att Nicole skrek att hon fick ont och att du skulle sluta men du fortsatte! Och för det andra så har du misshandlat mig och gjort så jag fått en hjärnskakning som fortfarandeinte gått över! Tack som faan för den!" Jag bara kokade inom bords. Alla runt bordet va o chock och tappade nästan hackorna och Alex började nästan gråta och jag såg att han nästan såg rädd ut och bekvämt världens jävla mes.

"Asså fööförlåt ja..."

"Du! Jag vill inte höra några jävla ursäkter från dig för gjort är gjort och du är bara en äcklig skit stövel som kan dra härifrån och aldrig mer komma tillbaka" Alex sprang ut från cafét med tårar i ögonen.

"Asså förlåt men jag blev bara så jävla arg att han ljög och jag vet inte vart jag fick modet ifrån men aja"

"Nä asså det är lungt du va fan grym det är vi som ska säga förlåt för att vi inte sa nåt eller stötta dig" sa Felix och gav mig en kram

"Haha det är lungt"

~Nicoles perspektiv~

Jag satt fortfarande och skakade och kollade ner I bordet jag kände fortfarande tårar rinna längs kinderna.

"Hur är det?" Hörde jag en röst viska i mitt öra. Jag kollade försiktigt upp ich såg att det va Oscar.

"Nja sådär" svarade jag och brast i tårar i slutet. Oscar svarade inte men jag kände hans armar runt mig kropp och en lätt kyss på huvudet. Jag halv låg där i Oscars famn jag slöt ögonen och somnade. Jag kände en lätt skakning och en mjuk röst som sa mitt namn. Jag öppnade ögonen salta och möttes av ett par grå blå ögon,ett sött leende,blånt hår, det va Oscar han va så himla snygg och snäll.

"VI ska gå nu" sa han långt och jag lä de hans ande tag busa lätt i mitt ansikte. Fan jag tror jag blivit kär.

(Hoppas ni gilla kapitlet:) jag ligger vi stranden nu så ha det bra puss)

En mardröm som blev sannDonde viven las historias. Descúbrelo ahora