Emmas perspektiv~
Vi satt där bara jag och Oscar på klippan och kolla på dem vackra solnedgången.
"Du Oscar?" Sa jag med en mjuk röst
"Aa vad är det Emma?"
"Varför hänger du med mig? När det finns tusen miljoner andra tjejer att va med?"
"För att du är unik! Du är inte som alla andra"
"Men varför just jag? När det finns mycket snyggare och bättre än jag?"
"Det spelar ingen roll! Varför just jag?"
"Men Oscar...snälla förklara bara"
"Jag gillar tjejer som är unika,tjejer som inte är som alla andra,utan tjejer som är sig själva och inte försöker vara nån annan" Jag orkar inte hålla emot. Tårarna rinner längs sidan.
"Varför gråter du hjärtat?"
"För att du är den enda killen som älskar mig och gillar mig för den jag är, och jag tänker till baka på allt som hänt i mitt liv" snyftade jag.
"Vill du berätta nåt?"
"Egentligen skulle jag inte finnas...mamma fick missfall...men sen den 4 oktober 2001 fick dem mig.
4 oktober 2010 skulle jag fått en kusin vid namn Martin. Men det föddes en död bebis. Navelsträngen hade fastnat runt halsen och han hade strypt sig själv i magen. På våren 2014 när jag gick i 6:an blev jag mobbad. Alla var emot just mig. Jag blir fortfarande utfryst men inte lika mycket och allvarligt. Under 2014 var min farfar sjuk och fått åkt in med ambulans många gånger. Jag hälsade på honom så ofta jag kunde. På julafton åkte min familj till morfar o mormor för att fira jul. Den 25 december ringde farmor och sa att farfar fått åka in med ambulans igen. Och att han va riktigt dålig. Vi åkte hem sammadag och pappa följde med farmor och hans ena bror till sjukhuset. På annandag(26 december) följde jag med in för att hälsa på farfar. När vi skulle åka kramade jag om farfar och han krama mig hårt. Och ville inte släppa min hand. På morgonen den 27 december satt vi samlade vid bordet för att äta frukost ihop. Eller aa jag mamma och min bror. Pappa va ute och skotta snö och skrapa rutorna för min bror skulle spela fotbolls cup. "Nu är det så att farmor fick ett samtal från sjukhuset inatt om att farfar har somnade in och inte finns hos oss mer. Torsdagen 17 januari 2015 hade vi begravning för farfar. 2014 fick vi även reda på att min mormor fått en tumör. (Hon är frisk idag och mår bra) Jag var foder värd på en underbar fjording vid namnet Uscha. Det va I slutet av februari 2015 som jag fick ett sms av ägaren av stallet. Hon berättade att Uscha fått Kolik. Jag va i stallet så ofta jag kunde. Morgonen den 18 mars fick mamma ett samtal från stallet att Urscha inte finns hos oss längre. Mamma sa inget för än jag kom hem från skolan. Tårarna rann men vi åkte ner till stallet så jag fick säga hejdå till henne. Jag tänker hela tiden på hur jag ser ut. Att jag är tjock,ful,jobbig, att jag lika hjärna kan dö för att ingen skulle sakna mig ändå""Oj! Jag visste inte att du haft det så här jobbigt i ditt liv, jag tycker du har en fin kropp! Du har kurvor och det ska man ha. Du ska vara den du är och folk inte älskar dig för sen du är så är det dem som ska dö inte du. För du är en underbar tjej som jag älskar! Har du inte hänt nåt bra i ditt liv?"
"Jo...jag har varit på flera Lars Winnerbäck konserter,2014 o 2015 var jag på One Direction sverige konserten som varit i Friends arena och Ullevi. Jag va oxå på eran konsert i September och sen har jag träffat Greg Hancock,Fredrik Engman och Anton Rosen som kör speedway. Men sen träffa jag oxå dig" Oscar svarade inte nåt mer. Vi satt bara på klippan och höll om varandra och njöt av utsikten.
~Nästa dag~
Nicoles perspektiv~
"Upp och hoppa nu sömn tuta vi ska snart åka" just dä idag skulle jag,Emma och killarna i The Fooo Conspiracy åka och hitta på nåt kul som skulle få bort alla tankar ur Emma som hade en jobbig dag i går. Emma vet inget så det är därför hon är så sprallig.
"Ja,jag kommer..."
~1 timme senare~
"Dem är här nu Nicole" ropade Emma från hallen som stått i hallen säker en halvtimme i väntan på att dem ska komma.
"Nå kan ni säga vart vi är på väg nu?" Frågade Emma hetsigt
"Vi ska till ett hotell nu och sen ska vi iväg till Lisevrtg. Men vi ska även iväg i morrn men vart får du veta i morron bitti" svarade Oscar och pussade Emma på kinden. Aa Emma och Oscar har snart vart i hop i en månad.
(jag hoppas inte kapitlet blev förlängt eller tråkigt eller tjatigt. Allt jag berättat om farfar,mobbning,Uscha,mormor,speedway är sant om ni undrar eller vill veta. Som vanligt kan ni nå mig på snap:moooaeriks och kik:mooaerik
Följ mig gärna på insta där jag heter:mooaeriks och på ask där jag heter:moaerikssoon:) Ha en bra dag nu och sköt om er så hörs vi! Puss❤)