Lyana's POV
"Fyy ? Fyy yang student FYP aku tu ? Mata sepet tapi kulit tak berapa cerah tu ?"
"Yeah, Fyy." kata Dila kepada aku. "Aku pernah ajar dia last semester, masa tu dia free hair lagi. And dia jenis melawan."
"Melawan?"
"No, no I mean melayan."
"Seriously ?" tanya Ida.
"Yeahh. A lot of students like her actually and dia memang melayan all the girls. You guys should try her ?" kata Dila dengan muka yang sangat gatal.
"I'm not into girls." kata Ida.
"Me either."
"Hey, what's wrong trying ?"
"Why don't you try ?" kata aku kepasa Dila.
"I'm not teaching her anymore, so it's hard for me to meet her regularly, Lyana."
"Are you sure that she is a lesbian ?" tanya Ida.
"Yeah. Try her on. She's a gentleman person."
"I know. Last week, I went shopping with her, and she carry all my things." kata aku sambil tersenyum-senyum.
"How did you know, Dila ? Kau pernah keluar dengan dia ke?" tanya Ida lagi.
"My students told me. Dia orang kata, Fyy ni gentlemen, caring, baik sangat, pandai masak, baking, semualah. Plus, kalau dia dress up, memang nampak K-pop yang hemsem, sebab mata dia sepet, hidung mancung, just kulit takde seputih Korea kann. And last sem, dia selalu jugak dress-up Kpop datang kelas, so stunning." kata Dila sambil tergelak besar.
"Hey, RA." sapa aku setelah terserempak dengan RA di ruang legar universiti.
"Hi Puan. Dari mana ?"
"Saya baru habis kelas. Teruklah kelas tu. Haishh." kata aku sambil membuat muka annoying. "Btw, where's Fyy ? Bukan you guys tak boleh pisah ke ?"
"Dia terus balik bilik tadi after habis kelas, katanya nak keluar. Ada date."
"Date ? Dengan siapa ?"
"Hishh, kenapa puan excited sangat ni ? Saya tak tahu lah pulak. Dia bukan nak cerita dengan saya."
"Oh okay." kata aku dengan muka hampa.
"Okaylah puan, saya nak balik bilik. Penatlah."
"Okay okay."
Wah, Fyy ada date hari ini. Dengan siapa lah agaknya. Hishh, kenapa aku nak ambil kisah pulak ni. Eh, mestilah kisah, aku anggap dia adik aku dah. Hmmm. Fyy, dengan siapa date kamu haaa ? Hmm, biarlah.
*beep-beep* One new message.
'I ada dekat KLIA dah ni. Love you, sayang.'
'Alhamdulillah, nak I masak ke ?'
'Nahhh, kita makan luar. Sushi King ?'
'Love it. Okai.'
Mr. Huby dah sampai Malaysia. Yeay. Rindu dihati tidak terkira, Mr. Huby diperantauan selama dua minggu atas urusan kerja, kini telah kembali. Jam menunjukkan tepat jam 4 petang. Kira-kira empat jam lagi sampai lah ke Penang.
*beep-beep* One new message.
'You pergi dulu Sunway Carnival dulu eh. Nanti I datang.'
'Now ?'
'Yeah. Why?'
'Cepatnya sampai Penang.'
YOU ARE READING
Hanya Kamu (gxg) (Bahasa Melayu) ( TeacherxStudent)
Teen FictionFyy seorang pelajar kejuruteraan tahun akhir telah jatuh cinta dengan pensyarahnya yang sudah berkahwin. Ikuti perkembangan cinta Fyy disini.