Fyy's POV
Puan Lyana buka cerita apa ntah kat lappy dia yang dah connect ke tv, cerita hantu Thailand. Hmmm. Dah lah aku penakut sikit. Haippp. Okayy, aku tipu, bukan sikit, tapi banyak. Pernah sekali aku tengok cerita hantu dengan girlfriend aku (dah ex-girlfriend lah sekarang ni), then aku menjerit dan dia kata, terkeluar habis suara wanita aku. Perghh, malulah aku kalau depan puan nanti. Lepas puan habis set up and on cerita tu, dia padam lampu dan duduk sebelah aku diatas sofa. Jam dah menunjukkan jam 12 tengah malam, okayy, takdelah muda sangat. Hahaha. Aku sebenarnya dah mengantuk ni, tapi itulah pasal, disebabkan nak teman puan tengok cerita hantu ni, aku pun gigih taknak kasik mengantuk, hatta menguap pun aku tahan, taknak kasi Puan dengar yang aku menguap. Dah lama, cerita tu dalam 45 minit macam tu, aku dah menjerit, puan dah menjerit, tiba-tiba aku rasa macam kepala puan dah ada dekat bahu aku, so , aku tolehlah ke kanan aku, aku tengok puan dah tido, aku panggil puan, tak bangun-bangun, so aku assume, memang dia dah tidur sangat dah ni. Dengan hati-hati aku letak kepala dia kat kebawah, aku bangun secara perlahan-lahan dan mengangkat dia masuk kedalam bilik tidur. Aku meletakkan dia diatas katil, selimutkan dia dan memberi ciuman selamat malam kepada dia. "Goodnight puan, I Love You."
"I've made you breakfast." kata aku setelah puan keluar dari bilik tidurnya sambil menggosok-gosok matanya.
"Kamu angkat saya masuk dalam bilik ?"
"Yes. Why ?"
"Tanya jea. Thanks." "Hmmm, semalam saya mimpi, awak cium dahi saya and you said 'goodnight, I love you, puan.' something like that."
"Ahhh, seriously ?" habislah aku. Kantoi. "Tapi memang saya sayang puan pun." sambung aku lagi.
"I love you too, Fyy." "But, only as Sister-sister, student-lecturer. Not more than that."
"Yeah sure. Cik Suzy saya nak baling mana, kalau saya dengan puan." kata aku sambil mengecilkan mata dan memandang puann dengan mata yang sangat kecil.
"I rasa nak pergi swimminglah this morning. Jom swimming." kata Puan Lyana.
"I don't swim. Hmmm. I can't swim."
"Nevermind, I can teach you."
"Hmmm, kayyy." kata aku sambil tersenyum. Okayy, persetankan polisi aku tu, yang 'jangan kacau bini orang tu.' Haippp, kalau dia flirt on me, I will flirt on her too. Kihkihkih.
YOU ARE READING
Hanya Kamu (gxg) (Bahasa Melayu) ( TeacherxStudent)
Teen FictionFyy seorang pelajar kejuruteraan tahun akhir telah jatuh cinta dengan pensyarahnya yang sudah berkahwin. Ikuti perkembangan cinta Fyy disini.