Bahagian Tujuh

7.2K 105 0
                                    

Tiga bulan kemudian

Fyy's POV

"Fyy, you free tak ? You tak ada kelas kan malam nanti ?" tanya Lyana through fon.

"Why ? Nak keluar ke ?"

"Teman I pergi Gurney Plaza, boleh ?"

"Fyy ? Are you there ?"

"Haaa ?" tanya aku apabila terjaga dari lamunan seketika. Haippp, nak ajak keluar pulak. Haishh, assignment dah lah berlambak. Assignment dia pun aku tak siap lagi ni. Ajak aku teman keluar pulak.

"Are you there ?"

"Ya ya."

"So ? Teman I ?"

"Hmmm."

"Pleaseeee sayang, teman I." "Pleaseeeee." Don't Lyanaaaaa. Melt dah aku bila dia kata pleaseeee dengan suara dia yang paling manja tu. Dah sekarang aku tak da option lain selain ikut dia pergi shopping. Haishhh.

"Okay okay."

"You macam tak ikhlas jea ?"

"Ye sayangku Lyana, intan payung permata zamrud."

"Thanks. I love you, Fyy."

"Hmmm, I love you too, Lyana."

"Datang bilik I after five kayy. Love you."

Hmm, nak keluar dengan Lyana, baik aku pergi bilik dia jap, kasi suprise then boleh hantar chessecake sekali. Then, pergi hantar assignment jap. Sekarang pun dah 3.50 pm. Tak lama jea lagi nak jam lima. Lagipun dia bukan ada kelas sekarang.


"Eh, aku tengok bukan main lagi kau dengan Fyy, Lyana." kata Miss Fiza.

"Haipp. Aku dengan dia takde apa-apa lah. Dia toy aku jea. Nak shopping senang, nak makan senang, masa sakit senang." kata Lyana. Aku terdengar perbualan mereka, aku sekarang berada di hadapan bilik Lyana, nak hantar Cheesecake yang aku baru buat semalam kat rumah sebab hari tu dia kata dia teringin nak makan cheesecake aku, tapi masa tu aku busy sangat jadi aku tak sempat nak layan kerenah dia, tapi aku still teman dia pergi shooping, teman dia tidur, teman dia makan, teman dia pergi mana sahaja, buat apa sahaja, bila-bila masa. Aku ikut cakap dia, aku buat segalanya untuk dia, apa sahaja yang aku tak kasi ? Okay fine we don't make out. Tapi kita orang ada buat ringan-ringan, dah tidur sekali kan, mesti ada ringan-ringan punya. Aku buat segalanya, aku ikut cakap dia, akuuu........ hmm, ini balasan yang dia bagi, aku ni toy jea. Aku terduduk lemah, kaku dan tak bermaya, lalu air mataku jatuh kebumi, berderai. Tak aku sangka selama ini aku hanya memperbodohkan diriku, menghambakan diri pada dia sedangkan dia tak punya perasaan terhadapku. Tak mengapalah, lalu aku pergi dari bilik. Tiba-tiba.

"Hey you." my god, please. Siapa pulak tegur aku dikala air mata bergenang dikelopakku. Aku menyeka air mataku lalu mengangkat muka.

"Hey puan." yeahh, my lecturer. The hottest one. Puan Zee, yeahhahahah, Zilaaaaa Bakarin. Hahaha, hot macam Zila Bakarin. Tapi Puan aku ni Zila Bakar jea. Huhu . Dia tengok jea aku, yeah, maybe sebab aku free-hair dan dia tak pernah tengok aku free-hair. Dia baru ajar aku semester ni, so maybe sem-sem lepas dia tak perasan aku lah kot.

"Kenapa mata you merah ni ?" tanya Puan Zee. Aku rasa nama aku pun mesti dia tak ingat, sebab dia memang jenis tak ingat nama student.

"Nothing."

"No, It's not nothing."

"It's really nothing. I really am okay."

"Hmm, okayy."

Hanya Kamu (gxg) (Bahasa Melayu) ( TeacherxStudent)Where stories live. Discover now