Lyana's POV
"I'm home sayang." jerit aku setibanya di pintu hadapan. Aku naik ke billik tidur, ternyata Fyy sedang tidur. Semua langsir ditutupnya, suasana didalam bilik suram dan sejuk.
"Fyy darling, bangun lah. I beli you subway, mcd chicken poridge and your favourite, Seriously Orange."
"Hmmm." rengek Fyy sambil bangun dan mencapai ubat dimeja sebelah.
"Ubat apa tu ?"
"Excredin, i guess. Haha. I ingat taknak makan, but since you balik ni, I makan lah. Boleh layan you nanti."
"Ahhh, very sweet of you."
"Hmm, sayang, kenapa you balik awal sangat ni ?"
"Suprise. Happy birthday. Sorry I lupa your birthday. Sampai sana baru teringat."
"Nevermind. I don't mind."
"Actually, it's about my husband."
"Why ?"
Imbas kembali dua hari lalu.
"Abang!" jerit aku apabila aku ternampak Reza sedang bermesra-mesra dengan seorang wanita Jepun diruang tamu.
"Eh, sayang. Bukan you datang esok ke ?"
"Saja nak bagi suprise. Sekali I yang suprise kan."
"I can explain."
"Yeah, sure you can. Kalau alasan you sebab I mandul, you kahwin lah dengan dia, I don't mind."
"Really ?"
"But before you ever did that, ceraikan I dulu." kata aku lalu menampar muka Reza dan terus ambil luggage dan keluar dari ruang tamu lalu keluar dari rumah itu.
"Lynn, wait."
"What ?"
"Okay, I'll divorce you."
"You berlagak baik, berlagak alim, tegur sana, tegur sini, tapi diri you macam haram, nak tegur orang lain kali perbaiki diri itu dulu!"
"Fyy, I tahu I tak boleh bagi apa yang dia nak. I tak kisah la dia nak curang ke apa, well, kita orang kahwin pun bukan sebab suka sama suka, family arrangement. Tapi masa I kata ceraikan I, he just said okay. Tak berfikir sedikit pun. I sedih. Kalau dia tahu I dengan you, I tak tahu lah, maybe dia akan cakap kat satu dunia. Mungkin. He's a homophobic. Hmm." kata aku sambil air mata aku jatuh mencurah-curah.
"Sayang, don't cry. You have me by your side. I tak suka tengok orang yang I sayang, yang cinta menangis. Please."
"You promise, always be by my side ?"
"Yeah, until one day you ada orang lain, you nak kahwin, I akan lepaskan you, but make sure you happy masa tu."
"Fyy, I love you. Only you."
"Yeah, only you."
tammat.
YOU ARE READING
Hanya Kamu (gxg) (Bahasa Melayu) ( TeacherxStudent)
Teen FictionFyy seorang pelajar kejuruteraan tahun akhir telah jatuh cinta dengan pensyarahnya yang sudah berkahwin. Ikuti perkembangan cinta Fyy disini.