Lyana's POV
"Fyyyyyy."
"Hey, moshi-moshi. How's Japan ?"
"I miss you." setelah aku menghabiskan bait-bait percakapan aku, air mataku mengalir keluar dari kelopak mata.
"Kenapa ni sayang ?"
"I miss you so much." Aku tak sanggup nak bercakap sehingga aku meletakkan gagang telefon dan membiarkan Fyy ditalian seoarang diri.
Fyy's POV
"Let's go karaoke, Fyy." ajak Fatin, kawan aku rapat jugaklah, ni lah kawan aku berjimba, RA tak tahu berjimba.
"It's your birhtday after all." kata Alin pula.
"Migraine. Cannot go. I need to hang up now."
"Alaaa. You wanna let your day gone just like that ?" tanya Alin.
"Seriously. I can't even lift my head up. I'm so sorry, guys."
Yeah, hari ini birthday aku. Aku migraine sebab, ntah lah, mungkin kerana cuaca. Semalam pagi panas, tengahari hujan then petang panas balik, malam hujan. Lyana pulak tak ada. Dah tiga hari Lyana pergi Jepun. Aku dah mula rindukan dia. Masa birthday aku, dua benda yang aku tak suka jadi, iaitu migraine dan tak dapat celebrate dengan partner, sekarang my partner is Lyana. Sekarang, perut aku berbunyi, lapar. Tapi aku tak larat nak angkat kepala, macam mana nak masak. Lapar hingga mengalirkan air mata.
*kringg kringgg *incoming call [laling]
"Fyy, I miss you."
"I miss you too."
"You sihat Fyy? Mana tahu you demam rindukan I."
"I sihat jea. Takde makna I nak demam untuk you."
"Hmm. Kayy. I got suprise for you."
"What is that ?"
"Bukan suprise lah kalau I bagi tahu you."
"Ahhh, kayy."
"Bye sayanggg. I love you , Fyy."
"I love you too."
Apa suprise yang Lyana nak bagi, hmm, ntah yang pastinya lambat lagi Lyana nak balik. Dia kata hari tu, dia nak pergi dua minggu. Lama kan aku kena menanggung rindu ni. Rindu aku kepada dirinya tertahan didada. Lalu, aku memandang ke syilling putih dan terlena dengan ingatan dan rindu kepadanya.
"Sayangggggg." aku terjaga kerana terdengar suara Lyana. Aku bermimpi kah?
"Sayangg, badan you panas ni. You kata you sihat, you panas ni. You makan belum ?"
"Lyana ?"
"Yahhhh, it's me. Lyana. Haippp. You makan belum ?"
"Kenapa you balik cepat sangat ni ?"
"Suprise."
"I migraine, kepala I sakit sangat." aku cuba bangun tapi kepala aku berdenyut-denyut sambil melayang-layang. Aku tak tahan lalu aku rebah. Nasib baik aku jatuh atas katil juga, kalau tidak mati Lyana nak angkat aku.
"Tido lah, I buatkan porridge dekat you and orang juice ofcourse. Ke you nak subway ?"
"I nak semua boleh ? Kali ni I nak chicken slice and terayaki kayy. I love you." ada orang offer aku subway, takkan nak tolak. haha. Migraine, migraine lah, subway jangan ditolak.
YOU ARE READING
Hanya Kamu (gxg) (Bahasa Melayu) ( TeacherxStudent)
Teen FictionFyy seorang pelajar kejuruteraan tahun akhir telah jatuh cinta dengan pensyarahnya yang sudah berkahwin. Ikuti perkembangan cinta Fyy disini.