Bahagian Lima

7.5K 104 1
                                    

Lyana's POV

"Puan, kita orang balik dengan puan eh ?" tanya RA dengan membuat muka comel.

"Kenapa dengan kamu hari ni ? Nak mintak izin pulak ni ? Selalunya datang masuk dalam kereta jea."

"Saja lahhh. HAHAHHA." kata Fyy sambil ketawa besar.

"Hmm, okayy."

"Puan, makan dah ? Jom pergi lunch." kata Fyy.

"Hmm, Jom. Tapi saya teringin nak makan Cheesecake lah. Hmmmm."

"I can make one for you." kata Fyy sambil tengok kearah aku. "If you want. Tapi you kena sediakan bahan and tempat nak buat, perhaps your house."

"Haa, bolehlah, nanti kita pergi Jusco beli barang, lepas office hour nanti. Then, you guys datanglah rumah saya yang tak macam rumah tu."

"Hmmm. But..." Fyy berhenti berkata-kata tanpa menghabiskan ayatnya.

"Kenapa Fyy ?"

"Your husband. Sorry to say, but saya tak selesa sikit lah since then."

"I understand. But, he's not here. He flies back to Japan hari Ahad haritu."

"Tapi today is Friday, dia tak balik sini balik ke ?"

"Nope."

"Boleh saya tahu apa yang terjadi disini ? Haha. Tapi saya tak boleh join, saya ada hal." kata RA

"RA, esok is Saturday lah. Jom lah." kata aku memujuk.

"Tak apa lah kalau dia tak mahu ikut." kata Fyy.


Aku terjaga dari lena yang panjang, celik jea mata, nampak gambar bungan mawar yang tergantung didinding rumah aku yang dibeli oleh Mr. Huby suatu ketika dahulu dari Jepun. Macam lama sangat kan. Aku tertidur semasa meneman Fyy buat kek tadi, sambil tengok tv. Sekarang aku tertidur dan diselimuti oleh comforter bercorak leopard aku ni. Aku hanya tersenyum sendiri, agaknya Mr. Huby dah balik. Lalu, aku tercari-cari handphoneku dibawah badan. No new message. Hmm, kalau Mr. Huby dah balik, Fyy macam mana ? Haishh. Tapi kalau Mr. Huby balik mesti dia text dulu. Aku bangun dari pembaringan, meletakkan kaki diatas carpet, tetapi terasa macam aku letak kaki atas perut orang atau peha orang ?.

"Ya Allah, Fyy. Hei, bangun lah Fyy. Kenapa kamu tidur atas lantai ni ?"

"Mana ada atas lanatai ? Ada carpet kann ?" dia bangun untuk menjawab persoalan aku, dan dia jawab dengan mamai lalu kembali tidur.

"Fyy, bangunlah." kata aku.

"Hmmmm." Okay, dia just hmmm dekat aku. Haishh dia ni.

"Fyyyyy."

"Hmmmm." Isy, budak ni. Aku cuba angkat dia, yeah, kau tahu aku ni kecil, tapi dia tu takde lah besar sangat and I realize wah, lengan dia solid, bermuscle lagi. Wow. Mr. Huby pun tak macam ni. Then, aku try selak singlet dia, nak tengok perut, kot-kot ada six packs. Fuhh, nasib baik takda, kalau tak mungkin aku terjatuh cinta pulak dengan si Fyy ni.

"Puannnn." panggilan Fyy membuat aku terkejut, yelah aku kan tengah menyelak badan dia. Hahaha.

"Yeee Fyy."

"I love you." dia mengangkat kepalanya dan terus mencium aku di sebelah bibir aku setelah aku menoleh kearahnya. Muka aku bukan main merah lagi aku rasa, then, jantung aku berdegup kencang, tak tahu perasaan apa kah yang sedang aku alami ini.

"Hey, Fyy. Bangunlah." kata aku sambil berdiri dan memijak betisnya. Terus dia bangun terpacak setelah kena pijak.

"Heyy, you niii." setelah habis berkata-kata, kepalanya lentok diatas sofa pula. Isy, nak bermanja-manja pula. So, aku fikir nak buat dajal sikit kat Fyy, then, aku angkat kepala dia, then aku tampar dia. Dia hanya tersenyum. Pelik pulak aku tengok budak ni. Then, setelah lama dia tersenyum dekat aku, dia pulak pegang kepalaku and unexpectedly, dia dekat muka aku dan dia, lalu dia cium aku.

Hanya Kamu (gxg) (Bahasa Melayu) ( TeacherxStudent)Where stories live. Discover now