Bahagian Lapan

7K 109 0
                                    

Fyy's POV

Yeah, that's how we start. One after another. Maybe she was lonely and she starts flirting on me. I do not know, I don't even realize when the first time she called me sayang. It's just happen. It's the truth that I like her from the beginning, but It was her, it was her, in the first place who called me sayang, and now, now, she's totally breaks my heart into pieces. I don't know if I can trust her any longer. I don't know if I can be with her, sleep with her, eat with her, do everything with her after hearing every single word that came out from her mouth. I just don't know.


Lyana's POV

"Lyana. Busy ke ?"

"Hey, Zee. Baru habis gossiping dengan Fiza tadi. Dia dah keluar tadi, ada kelas katanya."

"Yeah, I saw her just now."

"So ?"

"Hmmm, ni ada budak kasi dekat you."

"Apa ni?"

"I don't know. You bukalah."

"Hmmm, my favourite. You nak ?" kata aku sambil menguyah cheesecake yang sedap ni. "Siapa yang kasi ni Zee ?"

"Ntah, I tak tahu nama dia. Tapi muka dia boleh tahan lah."

"Maybe it's Fyy."

"Hmm. I nak bincang dengan you fasal Family Day kita ni." kata Zee meneruskan percakapannya.

"One more thing. I don't know why, she's crying."

"Siapa ?"

"Budak yang bagi kek tu." kata Zee dan terus meniggalkan bilik aku.

Crying ? Kenapa dia nak menangis pula ? Hmm. I think I've done nothing wrong towards her. Hmm. Maybe bukan dia yang bagi cheesecake ni. Maybe student lain. Tapi kalau student lain, siapa ? dan kenapa menangis. Argh. Biarlah. Yang penting nanti malam pergi shopping dengan Fyy. I'm so happy. Hihihi. Better call her, it's 4.55pm already. Selalunya dia dah sampai ni.

"The number you have dialled is currently unavailable." Isy, kenapa off phone pulak Fyy ni. Kata nak teman pergi Gurney Plaza, tapi sekarang jam lima tak nampak batang hidung lagi ni. Better pergi bilik dia lah.

"Ehh, puan. Puan buat apa datang rumah saya ni ?" tanya seorang student aku. Rupa-rupanya dia satu bilik dengan Fyy. Fyy tak pernah cerita pun.

"Saya nak jumpa Fyy. Dia ada dalam bilik ?" tanya aku.

"Ohh, saya tak tahu lah puan , puan tengok sendiri lah dalam bilik dia." kata student aku tu, muka dia terus berubah selepas aku tanya tentang Fyy.

"Okayyy."

"Fyy. Isy, tidur pulak dia ni. Hey, lepas asar mana boleh tidur. Bangun Fyy." kata aku sambil mencubit dia dia tangan kirinya. Lalu, dia menepis tangan aku. Aku mulai pelik apabila aku terdengar Fyy teresak-esak.

"Leave me alone." kata Fyy.

"Hey, what's wrong ? Kata nak teman I shopping."

"I taknak pergi. You pergi lah sorang."

"Jom lah. Okayyy, kita makan subway. You nak makan banyak mana pun boleh."

"Hmm."

"Jom lah. Next week I takde."

"You pergi mana?" Fyy bingkas bangun lalu menampakkan mukanya yang sembap dan matanya semakin sepet dek menangis terlalu banyak.

"Husband I ajak pergi Jepun. Dahlah, jangan nangis. I tak suka tengok you nangis."

"Ohh, but please don't go."

"Nahh, I have too. Sorry."


Fyy's POV


Lyana memang ada kuasa memujuk. Nope, aku ni yang senang dipujuk. Adakah nilai harga diri aku semurah dua ketul Subway ? Tak. Semestinya tidak. Ini semuanya kerana aku mulai sayangkan Lyana dengan sepenuh hati aku. Aku tak tahu. Aku cintakan dia. Aku tak pernah rasa sebegini rupa. Walau dengan ex-ex aku yang terdahulu, aku tak pernah rasa perasaan sebegini. Tetapi, kata-kata Lyana petang tadi semestinya tidak akan aku lupakan yang aku sebenarnya hanyalah toy bagi dia. Yeah, I am broken into pieces yet I still follow her and teman dia pergi shopping. Aku teman dia, anku angkat barang dia yang banyak, shopping mengalahkan diva.


"Sayang. Kenapa you diam jea ni ?" tanya Lyana sambil memegang tangan aku.

"Its nothing"

"Tell me why are you crying!"

"I told you already. It's nothing. Nothing!" jerit aku sambil melepaskan genggaman dia, lalu tangannya terkena di stereng.

"Ohh, sekarang you nak gaduh dengan I ?" Lyana memang nak kasi aku marah sangat-sangat. Daripada aku mood okay, just sedih sikit. Sekarang aku marah sangat. Tak boleh ke dia biar jea aku, aku nak nangis ke, aku nak apa ke, suka hati lah, lagipun, I cried because of her after all. Tak boleh ke dia faham.

"Hey, kenapa you senyap sangat ni !?" kata Lyana sambil mencubit lengan aku. serius sakit. Dia ni memang nak cari gaduh ke apa ?

"You marah I sebab I senyap ? You tahu tak kenapa I menangis ? You tahu tak ? Cuba you teka." kata aku dengan nada yang slow. Air mata aku menitis sekali lagi. Aku tak dapat menahan sebak didada.

"Mana I nak tahu you nangis sebab apa. You didn't tell me. You expect I sixth sense lah boleh tahu you macam ni sebab apa ?"

"I taknak gaduh, please." kata aku perlahan. Menahan air mata dari terus mengalir menyembah bumi.

Aku keluar dari rumah setelah aku memastikan Lyana tidur dengan nyenyak dan aku terus menyelinap keluar tanpa pengetahuan dirinya. Terus berjalan tanpa arah tujuan. Sesekali aku terdengar bunyi anjing menyalak. Takut. Tapi aku malas nak kembali ke rumah Lyana, tidur disebelah dia, sedangkan aku tahu bahawa aku ni tiada apa-apa untuk dia. Sesekali aku terfikir, kenapa aku menyukai dia sejak pertama kali bertentang mata. Sedangkan, dia sentiasa menyarung baju kurung dia yang ntah apa-apa dan tudung Indon dia tu. Tapi, hati aku tetap tertarik pada dia. Cinta pandang pertama, mungkin takkan jadi untuk cinta sejenis, tapi ia berlaku pada aku. Mata bertentang mata, lalu turun kejiwa. Tetapi jiwa aku sekarang kosong dek kata-kata Lyana yang menembusi dinding hati ini.


Hujan rintik beransur lebat secara perlahan membahasi bumi ciptaanNya. Terus aku berlari untuk mencari tempat berteduh, aku berlari berterusan hingga sampai di satu bar di tempat yang langsung aku tidak kenali. Hati yang lara menangis tak terkata sama sahaja seperti bumi yang seang mengeluarkan air matanya lalu membasahi pohon-pohon kehijauan dibumi ini. Hatiku yang kosong , begitu juga dengan jiwaku telah membawa aku ke suatu tempat yang penuh dengan aura kegelapan yang tidak aku tahu dimana.


"Hey, seorang jea ?" sapa seseorang yang aku tak kenali, berambut blonde, kerinting panjang sehingga ke pinggang, semestinya tatse aku.

"Yeah." jawab aku perlahan tanda tidak mahu layan.

"Lemme buy you a drink."

"I don't drink. Sorry."

"Seriously ?"

"Yeah."

"Nahhh. Give it a shot."

"Nope. I might be gay, but I don't drink."

"If you don't try then you don't know."


Hanya Kamu (gxg) (Bahasa Melayu) ( TeacherxStudent)Where stories live. Discover now