dvanásť

178 28 0
                                    

"Mali by sme vylúpiť banku."
Harry sa pozrel na hodiny s ospalými očami a prehovoril do telefónu, "sú dve hodiny ráno, Emelia. "
"Mohli by sme počúvať 'Robbers', názov sedí."
"Čo je 'Robbers'? " Harry vyliezol z postele s vedomím, že Emelia chcela ísť na dobrodružstvo o druhej ráno, bol na to zvyknutý.
"Je to pieseň od The 1975, môj bože, mal by si si ju vypočuť."
"Emelia, aký je skutočný dôvod, že si mi zavolala?"
"Kvôli dobrodružstvu, Harry."
"A aké dobrodružstvo chceš robiť o druhej ráno."
"Chcem sa dostať von z tohto domu, je tu príliš dusno."
"Prečo?"
"To nie je dôležité, prídeš ma vyzdvihnúť?"
"Nie som tvoj osobný vodič."
"Harry."
"Povieš mi, čo sa deje?"
"Nič sa nedeje," znela rovnako, ale neznelo to ako ona.
Harry si povzdychol, "uvidíme sa za desať minút."
"Vďaka Bohu."
Emelia neverila v takéto veci. Harry vybehol z auta a zamieril k nej pred dom.
Zastavil na príjazdovej ceste tak potichu, ako len mohol. Zavolal Emelii a ona vybehla z domu celá v čiernom – no, v červenom tope a čiernych úzkych džínsoch spolu s čiernymi topánkami a žiarivým úsmevom.
"Nevykradneme banku," povedal Harry prísne, keď sa pozrel na jej oblečenie.
"Takto sa obliekam vždy," Emelia sa usmiala. "A vypočul si si pieseň?"
"Nie, bol som príliš zaneprázdnený sústredením sa na premýšľanie o dobrodružstve, ktoré bude skutočne bezpečné."
Keď sa Harry vrátil z Anglicka, sľúbil Emelii, že ju vezme na dobrodružstvo a teraz tento sľub plne využívala.
"Tak poďme na kopec alebo do parku," povedala Emelia, zatvárajúc oči.
"Si ospalá?" Spýtal sa Harry ustarostene.
"Nie, len ma trochu bolí hlava," povedala Emelia, trúc si spánky.
"Prečo?" Harry zabočil doľava k ospalému parku.
"Mamino pečenie nešlo tak dobre," povedala Emelia zovierajúc si hlavu.

Harry prikývol a otvoril priehradku v aute. Prehrabal sa papiermi a starými predpismi, až našiel fľaštičku Advilu.
"Tu, zlato, vezmi si to," časť, kde ju nazval zlato, nemala vykĺznuť, ale boli dve hodiny ráno a obaja boli tak mimo, že by nemalo byť prekvapujúce, ak by skončili uprostred ničoho bozkávajúc sa.
Emelia ju vzala bez váhania, "voda?"
Harry mal fľašu s vodou na zadnom sedadle svojho auta v prípade mimoriadnej núdze a toto bola núdza.
Claire bola emocionálnou kuchárkou. Ak sa jej niečo nepodarí upiecť, zrúti sa. Raz Claire piekla koláčiky a jeden, z nejakého bizarného dôvodu, zhorel a Claire bola tak rozrušená, že začala plakať. Samozrejme, Emelia mala v tej dobe päť a vzala si zhorený koláčik, Claire zalapala po dychu a vzala jej ho z ruky, našťastie potom už Emelia tie koláčiky nechcela. 
"Čo sa pokazilo?" Spýtal sa Harry.
Emelia pevne zavrela oči, "všetko."
Harry sa jej neodvážil na nič opýtať, namiesto toho jej pomohol von z auta a obaja sa posadili na nejaké opustené hojdačky. A dokonca aj s nimi dvoma tam, bol park stále smutný, ako vždy. Na oblohe nebolo veľa hviezd; bola tam len čierna tma s mesiacom v plameňoch.
Harry sledoval Emeliu, ako sa pomaly hojdá. Toto boli tie skoré rána, kedy Harry nazrel do jej mysle a videl svet skrz jej búrlivé oči.
"Harry, popíš lásku," povedala Emelia, pozerajúc sa na neho.
"Čože?"
"Všetci stále hovoria o láske a ja chcem vedieť, čo si o tom myslíš ty. "
Čo je láska? Harry sa na ňu pozrel, naozaj sa na ňu pozrel. Pozrel sa na jej chaotické vlasy a jej tvár a jej držanie tela, vyzerala tak drobno. Bola to ona. V skurvenom zmysle, bola to ona.
"Existujú rôzne druhy lásky," povedal Harry a pozrel sa na svoje nohy.
"Povedz mi ich," zašepkala, jej hlas sa zlomil.
"No, je tu jedna, kde si zamilovaný len do myšlienky niekoho milovať. Táto osoba nemusí byť to, čo miluješ, ale pokiaľ si posadnutý láskou, vytvoríš si niečo aj z ničoho. Nemiluješ tú osobu – nie, to nie je ono, miluješ len tú myšlienku. Miluješ myšlienku vídať ich ráno; obzvlášť miluješ myšlienku, že si milovaný. Pretože aj tak, nič neprekoná pocit byť milovaný," Harry bol nesúvislý; s ničím sa nezastavil.
"Aký druh lásky si želáš?" Spýtala sa Emelia.
Akýkoľvek druh mu ponúkne. "Taký druh, ktorý ťa núti hádať, čo sa tá druhá osoba chystá urobiť. Taký druh, kde sa ráno zobudíš úplne bezradný nad tým, čo má osoba, ktorú miluješ pre teba prichystané."
Emelia prikývla, "čo si myslíš o srdciach?"
Harry sa usmial. "Veľa ľudí má rôzne srdce, sú tu papierové srdcia, na ktoré treba dávať pozor. Papierové srdcia môžu spôsobiť škodu, môžu zanechať prekliaty rozruch. Zarezávajú sa plytko, áno, ale tieto sú tie, ktoré sú najviac zranené."
Emelia zavrela oči, ako by ju niečo bolelo. Ruky mala v pästiach.
Vyzerala tak bezbranne proti veľkému zlému svetu.
"Papierové srdcia nekrvácajú – nútia iných krvácať za nich."


//

ďakujeme za votes na predchádzajúcej časti ♥

french braids // harry styles // POZASTAVENÉDonde viven las historias. Descúbrelo ahora