Jag öppnade dörren som ledde ut från klassrummet med Sarah bredvid mig och Jasmine och Maja bakom oss.
Som vanligt var korridoren fylld med tonåringar.Vi fick några blickar lite här och vissa som viskades.Jag brydde mig inget vidare.Jag gick fram till mitt skåp öppnade det och slängde sedan in böckerna och låste om för att sedan gå till matsalen.Jag väntade in tjejerna och tillsammans går vi till matsalen.- Har ni sett Lukes muskler,dem är dubbelt så stora som förra året,säger Maja och fnittrar.
- Ja,han har också fått solbränna.Och när man trodde han inte skulle kunna bli snyggare,instämmer Jasmine.
Sedan börjar dem en diskussion om vad som är snyggt på killar.
Jag lyssnar halvt och vet knappt vad det är jag ska säga.Killar och män är inte precis det jag tänker på.Tillslut kommer vi till matsalen och tar lite allt av maten.Vi går längre in i matsalen och ska just sätta oss innan jag blir medveten om vart.Konversationen hade gått till mode som hade hela min uppmärksamhet att jag knappt märkte att vi satte oss bredvid Johannes,Luke Kevin och Simon.Jag borde vara lättad över att det är några jag "känner" men det är jag inte.
Det är två ihopsatta bord med 8 stolar.Jasmine sätter sig bredvid Kevin på andra sidan av bordet,Maja bredvid Luke mittemot Kevin och Jasmine.Bredvid Luke sitter Johannes,och bredvid Johannes sitter Simon.
Snabbt sätter sig Sarah bredvid Simon.
Då är det bara att sätta sig bredvid Johannes.
- Hej Simoooon,säger Sarah och ler.
Sedan gör hon något som förvånar mig.Hon pussar honom på kinden.Bara en kortvarig liten puss men ändå förvånar det mig.Jag kollar om på borde men ser ingen reaktionen.Istället börjar dom prata om vilka häftiga saker de gjort under sommaren.Simon sneglar bara på henne.Muttrar något och försöker torka bort någonting på kinden som blivit lite rosa av Sarahs många lager röda läppstift.
- Hur har du haft deeeet?frågar Sarah och smackar med tuggummit i munnen medan hon lutar sig mot Simon och blinkar med ögonen.
- Det var bra,innan du kom,muttrar han och ignorerar henne och börjar samtala med dem andra.
Sarahs målade ögonbryn åker ner åt innan hon skakar på huvudet och hänger också på.
Jag lyssnar noggrant på deras samtal och äter på min lunch.Efter en stund är min lunch som bara bestod av grönsaker och pasta slut.
- Jag ska hämta mer mat,säger jag och reser mig upp.
Alla svarar med ett mm och ett okej innan jag vänder mig om.
- Jag följer med,säger Simon.
Jag vänder mig återigen mot dom andra i bordet.Alla sitter knäpptysta och jag ser i ögonvrån hur allas blickar är mot Simon.
-Jag måste ändå slänga maten.
Han börjar gå några steg innan han vänder sig om mot mig.
-Kommer du eller?
Jag ruskar på huvudet innan jag börjar små springa mot honom.Sida vid sida går vi till andra sidan matsalen där man tar mat.
- Varför är du med dom?börjar Simon.
- Varför inte?Svarar jag utan att se på honom.
- Det vill du inte veta.
Jag kollar upp på honom.Hans blick är rakt fram.
- Håll dig bara bort från dom om du inte vill vara i trubbel,säger han.
Jag rynkar ögonbrynen.
YOU ARE READING
Good girl gone bad (SWEDISH)
Teen FictionMöt Daisy. Den väluppfostrade och bortskämdba flickan som är dotter till en av Europas bästa affärsman.Efter att ha vuxit upp och blivit hem lärd i England,ska hon flytta till en stad i Sverige och börja i en ny skola.Allt förändras.Inget är likt si...