11

193 5 0
                                    

Jag sitter på min säng med en bok i handen och försöker lyssna på mina föräldrars gräl.Jag kan bara säga att dom är ganska upprörda.Speciellt pappa.

Allt blev så rörigt efter att jag och mamma tränade nere i vardagsrummet.Pappa kunde inte undgå och börja gräla med henne själv.Tjejerna var helt förvirrade så jag fick säga hej då till dem och sedan gick dom.Och det var allt mitt fel!

Jag kunde väntat tills dom gick.

Det var ju inte direkt mitt fel att hon var otrogen och gjorde som hon gjorde!

Det var i alla fall sitt fel att Sarah,Jasmine och Maja hörde!

Jag suckar och fortsätter att läsa.Jag försöker i alla fall.

***

Någon timme senare slutade dem att gräla och den hade lugnat sig.

Någon knackar lätt på min dörr och Marys huvud sticker ut.

-Dinner time!

Jag nickar bara lätt till svars och går upp från sängen.

Väl nere i köket sittandes på min stol inser jag att det är ganska stelt.
Alla tuggar på maten och säger inget till varandra.

Jag suckar högt och får deras uppmärksamhet.

-Sorry,säger jag.

-I am so sorry that I started to talk about it infront of everyone.I didn't mean it!

Jag kollar ner på laxen som är förresten jätte god och går en tuffa av det.

Ingen pratar sedan på hela middagen.Jag ville fråga pappa hur resan var,och jag ville dom skulle fråga mig hur det gick i skolan och hur det var.Men jag antar att det inte är rätt tillfälle.

***

Jag öppnar dörren till skolan och börjar gå.Idag mår jag lite bättre.Jag har på mig en skinnjacka,kjolen som jag köpte igår och en svart t-shirt utan något tryckt på som jag tog in under kjolen.Till det har jag klackar och självklart en väska.

Jag börjar gå till mitt skåp. Jag känner hur flera blivkar riktade mot mi och det känns som jag står i centrum. Du vet på filmer typ och huvudkaraktären är i skolan och hen går i mitten av korridoren och hur alla börjar viska? Exakt så känns det just nu.

Jag kollar osäkert runt mig nedan jag går. Och alla möjliga tänkar börjar forsa i mitt huvud.

Är det mina kläder?

Kanske mitt smink?

Finns det någon lapp på min rygg?

Går jag konstigt?

Oh herregud säg inte jag har mens och det var droppat i hela korridoren.

Sticker något pinsamt ut från min väska?

Dom min ljud blåa nalle?

Nej då.....den är hemma.

Men vad är det då? Det är inget av det jag sa. Så det behöver vara något som jag inte vet om.

Jag börjar höra några viskningar.

-Jag har hört att...

-Visste du att hon....

-Det sägs att hon...

Jag suckar högt.

Äntligen kommer jag fram till mitt skåp men det är två personer som hånglar.....grovt.

-Ursäkta,klämmer jag fram.

Den aktar inte på dig så jag harklar mig. Högt.

Ännu ett misslyckad försök.

Till sist knackar jag på killens ryggtavla och som tur avbryter den deras hångel.

-Nä men ser man på,slampan som ville ha sin egen farsa,tjejen kisar med ögonen och flinar kaxigt.

Vänta va?

-Vah?

-Ja du sa ju att din morsa var otrogen bara så du kan ta han själv!

Jag börjar andas kraftigt.

Var det därför...

Men...

Jag kollar snabbt på killen som hånglade tjejen.

Det är Luke.

Luke?

Den Luke.

Han bara tittar på mig, säger inget.

M-men...det är ju inte...sant!

-----

Så ja!

Fick göra om den sista delen av kapitlet för det hände något me den eller nåt!

Men nu är det klart.Förlåt jag kunde uppdatera tidigare skolan har börjat o massa skit.Jag redan va dom kommer hänga i nästa kapitel så den kommer nog snabbt :)

Förresten om det är helt konstiga stavfel så är det pågrund av min autto-correct!

Rösta o kommentera!

Hej

Good girl gone bad (SWEDISH)Dove le storie prendono vita. Scoprilo ora