13

167 5 0
                                    

Simon hade sagt åt mig vad jag skulle göra. Just nu står jag och kollar mig på spegeln. Försöker gråta. Det funkar ganska bra. Min maskara har runnit lite men det behövs mer. Det behöver nästan vara som att jag har gråtit floder. Jag har redan messat tjejerna och sagt att vi ska träffas i toaletten. Egentligen var det inte jag, det var Simon som hade messat från min mobil.

- Det duger inte med det. Du måste vara förkrossad, hade han sagt.

Jag öppnar kranen och skvätter vatten på ansiktet.

I "toaletten" så finns det två toaletter och två stycken hand fat utanför dem.

Någon knackar på den låsta dörren och här får jag väll låtsas som att jag gråter och improvisera mig fram.

Just som jag förväntade mig står Sarah,Jasmine och Maja utanför.

Så fort Sarah ser mitt förstörda smink höjer hon det ena ögonbrynet.

- Vad har hänt?

Det är Maja som säger det.

- Jag...Jag..någon....

Jag tar ett djupt andetag innan jag säger det.

- Det var någon som spred ett rykte om mig.

Dem verkar tro på mig och flämtar till. Dåliga skådespelare kan jag bara säga.

- Va? sa Jasmine

- Vem kan vara så himla taskig som gör sånt? Säger Maja

Uppenbarligen ni.

Jag nickar bara och försöker fälla en till tår.

***

Tjejerna erbjöd smink som jag kunde låna efter att jag torkat mig på mitt ansiktet.

- Så vad gjorde du på lektionen då?

Jag ryker på axlarna. Och säger det Simon sa till mig att göra.

- Hånglade upp någon kille från 3:an.

- Varför? Frågar Maja.

- Som tröst antar jag. Orkade bara inte tänka på ryktet.

Sedan så flöt hela dagen förbi. Tjejerna misstänkte inget. Dem trodde nog bara att jag var den blondaste blonden som färgat håret brunt antagligen. För det är ganska uppenbart vem som gjort vad. Jag är ganska förvånad att det gick så lätt...

Sarahs perspektiv

Var för hänger hon med oss fortfarande? Kan hon inte vara gå iväg och gråta sönder sig någonstans så jag kan skatta mitt onda skratt,rakt framför ansiktet på henne . Jag ville bara ha lite kul med den nya tjejen. Jag får la vänta tills jag känner henne mer så att jag bara kan krossa henne. Då kommer hon säkert inte ens våga möta min blick.

Jag ler elakt mot tanken. Det är exakt det jag ska göra.

------

Hej! Förlåt att det kom så sent. Fick lite hinder o.s.v....Ska börja på nästa kapitel nu! Så det kommer väldigt snart :)

Rösta & kommentera

Hej

Good girl gone bad (SWEDISH)Donde viven las historias. Descúbrelo ahora