Kapitel 1

604 16 3
                                    

Jag gick in i den stora skolbyggnaden. De ljusblåa skåpen står längs de kräm vita väggarna. Korridorerna är kaotiska och högljudda. Jag tränger mig fram i försök att komma till mitt skåp. När jag äntligen har kommit till mitt skåp ringer klockan. Alla börjar snabbt ta sig till sina lektioner. 'Fan, jag kommer sent' tänkte jag samtidigt jag låste upp skåpet. Jag kastade in min väska och tog fram min spanska mapp. Jag skyndar mig igenom korridoren till spanska salen. Som tur är har inte läraren kommit. Jag går fram och sätter mig på den främre raden bredvid mina vänner Sasha och Alex.

"Vad du ser fancy ut idag då" säger Sasha med ett snällt flin på läpparna. Hennes blonda hår faller ner perfekt på hennes rygg och hon är ett pro när det gäller att lägga eyeliner.

"Vadå? Skolans populäraste tjej får inte ha på sig kläder från hm??" Skrattar jag. Jag har på mig en vit crop top och en svart högmidjad kjol som går ned till knäna. Jag har plattat mitt mellan långa bruna hår. 

"Du ser fantastisk ut!" Säger Alex ler.

"Kolla på dig själv!" Säger jag. "Du ser enormt bra ut i den där pastell rosa hårfärgen!" Alex ler som ett tack och gör en snabb sidofläta. Hon har midjelångt hår i en fin pastell färg. Rötterna har en ombre effekt från rosa till hennes naturliga mörkbruna hår.

När våran lärare Ms. Gomez kom, gick lektionen snabbt. Hon gör allt roligare.

När klockan väl ringde var det kaos igen. Alla skyndade till sina skåp för att hinna till sin nästa lektion. Som i mitt fall är NO. Jag hatar NO.

Jag små sprang till lektionen och kom precis i tid. Mr. James sitter vid sitt skrivbord och skriver. Ja satte mig längst fram närmast fönstret och öppnade min antecknings bok. Några sekunder senare hade alla elever strömmat in i salen. Men ovanligt nog fanns det en ledig plats. Bredvid mig. Jag tittade runt i klassrummet och några tjejer längre bak i klassrummet viskade om nåt. De viskade och fnissade. Pratade de om någon??

Det knackade på dörren och det fick mr. James uppmärksamhet. Han reste sig upp och kliade sig på huvudet det inte finns ett ända hårstrå på. Förutom de gråa buskiga ögonbrynen och det tjocka 'tomte skägget' som jag kallar det. Fint.

Han gick sakta mot dörren och öppnade den. In stiger det en lång kille med ljusbruna ögon och ganska mörkt brunt kortklippt hår. Han ser ganska bra ut må jag säga. Han små viskar någonting med mr. James.

"Okej klassen, idag har vi fått en ny student till denna No klass" sa han med sin djupa rossliga röst. "Du kan väl berätta lite om dig själv?" Föreslog han.

"Erm.. Jag heter Parker Hudson och jag kommer från London" sa han med dem där perfekta engelska accenten. Jag hörde hur de fnissande tjejerna  slutade. Jag sneglade bak på dem och såg bara hur de satt och stirrade.

"Okej mr. Hudson du kan gå och sätta dig nu så kan vi börja lektionen."

Jag såg hur Parker tittade runt i klassrummet. Hans blick stannade på platsen bredvid mig.

Han gick med snabba steg emot mig. Eller ja, emot sin plats. Den platsen som en dag tillhörde Maia Love, som tråkigt nog dog icancer för ett par dagar sedan. Hon var faktiskt min bästa vän. Men, men alla visste att denna dagen skulle komma.

"Okej klassen, idag ska vi prata om vad världen är uppbyggd av..." Började mr. James.  "Blah, Blah, Blah" är det ända jag kan höra. Jag kan allt det där. Tror jag.. Men jaja, han tjafsar om det där varje lektion.

"Hej" sa någon från ingen stans. Eller ja denna någon var Parker.

"Hej" sa jag och antecknade lite i min bok.

"Så du kommer inte säga vad du heter?" Frågar han och får det där retsamma flinet på läpparna.

"Jag heter Madison, och jag är skolans populäraste tjej" sa jag glatt och tittade på honom.

"Aha" okej, sa han och började ta del av lektionen. Han verkar gilla NO för han kan allt. Alla termer alla svar på frågorna och nästan varje namn på varje atom vi har pratat om.

Han ser verkligen inte ut som en plugghäst må jag säga.

__________

Okej, så nu var det första kapitlet klart! Så vad tycker du?

Jag vet att det inte var det längsta men aja, vad gör det? Iallafall om kapitlet blev lite konstigt beror det på att det är mitt i natten. Så det kanske är lite konstigt på vissa ställen.

Kapitlet har jag inte läst igenom!! Så det kan ju bidra till att det kan vara lite konstigt här och var.

~ Danzarn 💃

Blood ~Swedish~ (Pausad) Où les histoires vivent. Découvrez maintenant