part 1

474 14 0
                                    

Aku menarik nafas panjang apabila sampai di depan pagar sekolah.Sebaik sahaja kakiku melangkah masuk sekolah,aku mendengar beberapa pelajar bergosip tentangku.

"wuuu...ice stone princess datang...haha"

"sombong gila muka dia!"

"cantik tapi syang,pantang diusik walau sedikit.."

Huh!!aku mengeluh.....sibuk betul pelajar sekolah ni..suka jaga tepi kain orang..hatiku berdetak geram.

Aku melangkah selamba ke arah lokerku di mana buku teks dan alatan lain disimpan.Aku menayangkan muka stone habis kepada pelajar lelaki yg menyapa kepdaku.apatah lagi dgn senyuman...memang x laa..payah betul aku rasakan utk senyum ni...haihh.... aku mengeluh lagi.

"hei guys...our ice stone princess is coming!"

"wow great!! hhahaha..."

Dari jauh aku boleh mendengar suara classmate ku ketawa.Ni lagi kelas yg aku x suka.Bising dan pelajarnya usah dikata...nakal mengalahkan beruk di hutan.

"hye keyra..."

Sesampainya aku di kelas,aku ditegur.Aku nemberikan jelingan maut kepada Dave yg sdng tersengih.Begitu juga dgn rakannya yg lain..

"whoaaaa...sombong gilerr!!"

mereka ketawa dgn kuat.padahal ianya x lawak pun.Aku membiarkan mereka kerana aku sdh biasa apabila berhadapan dgn situasi seperti ini.Rasa nak marah tapi ntahlaa...aku tidak tau siapa yg aku nak luahkan rasa marahku ni..

Akhirnya aku hanya duduk diam sambil mendengar lagu melalui headphone di telinga.Mataku hanya terarah keluar tingkap memandang sekumpulan manusia bergurau senda di bawah pondok sambil berfikir alangkah seronoknya kalau aku dapat seperti mereka.hmmmmm....aku mengeluh lagi ntah ke berapa kali.
***********

"perhatian semua...hari ini kita ada pelajar baru .."

Cikgu Nana mengumumkan sebaik sahaja dia masuk sebentar tadi.Kemudian,kelihatan satu susuk tubuh jejaka tinggi melangkah masuk dgn auranya yg membuatkan semua pelajar perempuan di kelas itu meroyan,terjerit jerit seperti orang gila.

"hello...my name is ken voo.Im from australia and just came here with my family yesterday.happy to know you all.."

Ken tersenyum manis sambil matanya meliar ke seluruh kelas hinggalaa....zapp..Matanya digam utk terus memandang ke arah seorang pelajar perempuan yg asyik memandang ke luar tingkap.

"ok ken...u can sit at the...."

"I Would like to sit beside that girl.."

Ken memintas perckapan Cikgu Nana dgn pantas.cikgu Nana mengaggukkan kepala.

Suasana kelas mula bising apabila Ken memilih utk duduk di sebelah keyra..Ken hairan tapi tetap menunjukkan muka bergayanya....

"oh mayyy goddd!!"

"dia mahu duduk dgn puteri ais beku?? habislaa dia...."

"huh!! kenapalaa dia x duduk dgn sy...bertuah betul budk sombong tu duduk dgn budk hensom...."

pelbagai rungutan dan rasa tidak percaya pelajar di kelas yg Ken dengar...dia mahu bertnya tapi keadaan tidak mengizinkan apabila Cikgu Nana meminta pelajar memulakan sesi pembelajaran.
**********

Kringgggg!!

Masa rehat telah tiba dan semua pelajar mula berpusu-pusu keluar dari kelas menuju ke kantin.

"Hai...awak x nak makan ke?"

Aku menoleh ke arah sebelahku.Lelaki itu tersenyum manis memandangku tapi aku hanya diam tidak memberi reaksi.

Perlahan-lahan aku bangun daripada kerusi.Ken juga turut bangun lalu menyaingi langkahku yg ingin ke kantin.sesampai di koridor sekolah aku berhenti melangkah.

"kau ni x boleh jalan sendirian ke smpai nak ikut aku!"

Aku memandang ken dgn cold face.
kulihat ia hanya tersengih.langsung x terkesan ka lelaki ini dgn kata2 ku??

" boleh tu memang...tapi saja nak ikut kw..rasanya x da mslh kn?"

Eh dia ni...aku menjelingnya dgn ekor mata dan terus brjln ke hdpan menuju ke kntin...sesampai saja di kntin,bnyk mata yg memandang membuatkn aku rasa hndak mnjerit tapi suara trskat d kerongkong..

" mak cik...bgi sy mee goreng dgn air milo satu..."

aku memesan mkanan kgemaranku.

" ya dikk...tunggu kjap yee...adik ni pla mau apa?"

mak cik yg mlyan aku brtnya kpada ken yg berdiri d seblahku.

" owh...bagi menu sama dgn dia tapi air bgi air sirap mango ja la..."

ken tersenyum ramah.ceh...aku mencebik dlm hati...maybe...sbb jelos kli sbb aku kn mana pndai snyum sjak terjadi peristiwa hitam dlm hidupku...huh...

SKIP

" wei..geng...korang nmpk x apa yg ku nmpk?"

chen berkata kpada rkn sekutunya.

" yalaa...giler ehh bdak baru tu...snang betul dia potong line kw chen..."

" ceh...memangnya bdk baru tu mau kena ehh..."

chen mendesah tidak puas hti...mtanya tajam memandang keyra dan ken yg sdg mkn semeja di hujung kntin.

" so,apa plan kw??"

soalan dripada rakanya hnya d blas dgn senyuman sinis oleh chen membuatkn gengnya hairan dan pnuh tanda tanya.



The romantic guyWhere stories live. Discover now