part 15

99 7 0
                                    

Aku meredah kepekatan malam seorang diri selepas aku keluar daripada rumah nenek.meninggalkan memori yg masih berbekas di hati.Aku berjalan tanpa arah tujuan kerana kepala aku serabut memikirkan pertengkaran tadi.

Aku menyusuri lorong pejalan kaki di tepi jalan raya tanpa peduli akan hal sekeliling.kereta yg lalu lalang juga agak kurang menyebabkan jalan semakin sunyi.Dan bahaya mungkin akan berlaku bagi gadis remaja seperti aku.Tapi apa aku peduli! kadang kadang ego aku melebihi kehendak hati.

************

" wei2... cuba korang tengok gadis tu!"

Seorang lelaki berambut punk menunjukkan jarinya ke arah gadis yg memakai gaun merah hati berjalan tanpa arah tujuan.Matanya tidak lepas memandang ke arah gadis cantik yang berambut panjang paras pinggang itu.kawannya yg lain mengangukkan kepala.

" wow...cantik la bro! bagus sebagai 'hadiah' bos kita yg ulat bulu tu! nanti kita dapat upah..kita bolehlaa enjoy sepuasnyaaa!!!"''

" yeahhh!! mangsa yg bagus!"

" apa lagi! jomlah jalankan misi!"

Kesemua mereka berpandangan sesama sendiri lalu tersenyum penuh makna!

************

Author pov

keyra berjalan di sepanjang jalan pejlan kaki tanpa menghiraukan keadaan sekeliling.sesekali kakinya yg disaluti kasut tumit tinggi hitam menyepak batu kecil yg ada di depannya.

setelah hampir dengan tempat perhentian bas,keyra terdengar bunyi kereta lalu berdekatan dengannya.keyra menjeling geram dan terus sahaja bejalan ke arah bus stop tanpa berfikir akan bahaya yg bakal menimpanya.

Tiba2 kereta tadi berhenti betul2 di depan bus stop membuatkan gadis remaja itu hairan.Muncul beberapa orang lelaki dalam kereta vios hitam itu lalu mendekatiny.jantung keyra mula berdegup kencang.Baru disedarinya akan bahaya di depannya lalu berdiri.Dengan pantas dia beredar tetapi mlang salah seorang daripada lelaki itu menggengam lengannya erat sambil tersengih.

" woii!! kw sepa..lepaskan akulaa!!"

keyra berkata keras walaupun daam ketakutan.

" wow gadis yg ganas! Bos pasti suka..apalagi bertindak la sbelum ada yg nampak!!"

Sebaik sahaja arahan daripada ketua mereka kesemua lelaki yg mengepung keyra terus menarik keyra ke dalam kereta visa berwarna Hitam mereka.
keyra meronta ronta untuk melepaskan dirinya tetapi apalah daya seorang perempuan lemah sepertinya.lelaki yg menculiknya ini bukan sekadar samseng biasa sampai berkereta bagai.selepas itu kereta mula memecah kesunyian malam dengan deruan kereta vios yang laju membelah kepekatan malam di lebuh raya yg besar itu.

The romantic guyWhere stories live. Discover now