part 9

99 6 0
                                    

" tengok perempuan tu...fuhh..so,arrogant..!"

" ya...huh..agaknya orang kaya memang bersikap begini ke..taula kaya...sekolah ni pun mak bapak dia punya...x payahlaa sombong sngat..."

" alaa...biarlaa dia..korang x sedar ke..dia x pernah ada kwn dari first smpai skarang...sbb dia sombong laa...dia always lonely..."

Ken yang kebetulan lalu berdekatan dgn 2 orang gadis yng mengumpat seseorang berhenti.Dia tertarik utk ingin tahu siapa yg mereka msudkn.Kaya?sombong?sekolah ni mak bapak dia pnya?Always lonely?

"hye girls.."

Kedua-dua gadis di depannya terkejut.mereka melopong melihat ken.aku tahulaa,aku hensom..x pyah kut mau melopong smpai begitu sekali.ken berkata dalam hati..cehh!!angkat bakul sendiri nampak..hahaxD

"err..hye.."

dua gadis itu memandang ken tidak percaya.hensomm gilaa...cair gadis itu melihat senyuman menggoda ken..

" i heard u said just now..may i know who are you girls talking to?"

" hmm..u know keyra? that girls.that are we talking just now..why??"

" owhh..okayy..thankss"

Selepas mengatakan itu ken terus berlalu membuatkan gadis tadi mengerutkan dahi kehairanan.

jadi,keyra ada datang hari ini..owh yeahh...ken senyum dalam hati.Tapi kata2 pelajar tadi membuatkan dia lebih bersemangat utk mengetahui pasal keyra.bagus,maklumat pertama sdh ada dalam genggaman.nmpknya ciri2 kanak2 yg bernama keyra yg dia ingati hampir serupa dengan ciri2 keyra yg sekarang...apalagi mata mereka.tetap bersinar walaupun ada sesuatu yg hilang membuatkan kedua dua watak keyra dulu dan sekarang samar2 utk disamakan.

                    ***************

keadaan dalam kelas bising seperti biasa.pelajar sibuk bergosip entah apa.ada juga yg sibuk mengacau pelajar perempuan.Dan ada juga yg asyik membaca buku kerana kelas diumumkan bahawa guru subjek mereka iaitu maths,tidak hadir pada pagi itu kerana meeting.

Aku hanya melentokkan kepala atas meja lalu memejamkan mata.Aku memang tidak peduli akan keadaan sekeliling as long as they not disturb me.Aku kmbali memikirkan pasal semalam.Aku senyum sedikit kerana gembira dengan  kehadiran insan yg ku sayangi wlpun hanya keluarga angkat kerana merekalaa yg menjadi keluarga angkatku setelah bertahun
tahun lamanya.Lara dalam hatiku sedikit terubat dengan celoteh merka terutamanya abang Gu.Aku tahu abng Gu berusaha utk menggembirakan aku dan hasilnya ada menunjukkan kesan.buktinya aku dpt tersenyum sedikit pada hari ini.Arhh..x sabarnya mahu pulang bertemu lagi dgn mereka walaupun rumah itu aku benci kerna mengingatkan aku pasal kisah pahit yg menimpa keluargaku.sbb itu papa menghukumku utk tinggal di sana seorang membiarkan aku mengingati apa yg telah terjadi.papa tidak akan membiarkan aku melupakan apa yg berlaku pada hari itu.sanggupnya papa...mama hanya mengiakan kerana kedua dua orang tuaku pada masa itu bagai benci dgn aku,walaupun aku ialah ank mereka.yg selalu disayangi dan menjadi penyeri hidup mereka sebelum ini.

Sanggupnya mereka meningglkan aku terkontang kanting sendiri.Mereka pergi tanpa memberitahu aku ke mana mereka akan pergi dengan beg besar yg berada dalam tangan.Apalaa juga daya yg ada pada budak 10 tahun.ya,masa itu aku masih terlalu kecil dan mentah utk ditinggalkan tanpa diurus oleh ibu bapa sendiri.
Tidakkah mereka tahu betapa terkilannya aku pada layanan mereka pada aku..seolah olah aku bukan ank kandung mereka.

                      ************

" ma,pa!"

Aku menjerit dari atas tangga tingkat kedua memanggil ibu bapaku yg berada di ruang tamu sambil memegang dua bagasi besar .Aku hairan.ke mana mereka nak pergi?
aku semakin laju menuruni ank tangga.

" ma,pa... kmu nak ke mana?"

Soalanku tidak berjawab.mereka hanya memandangku sekilas lalu berkata dgn pembantu rumah kesayangan dan mereka percayai.

" zai...nanti kalau ada apa2.. call kmi saja.pastikan semuanya dalam keadaan baik2.jagalaa dia seperti ank kmu sendiri sbgai ganti kmi.jangan risau..duit gaji akan dinaikkan lagi."

Apakah yg mereka katakan?aku bingung.perasaan ku tidak sedap hati.aku dapat merasakan yg mereka akan tinggalkan aku.

"ma,pa! jangan tinggalkan keyra! keyra nak ikut!"

aku menjerit apabila menyedari tekaanku betul.aku melihat ibu bapaku mula berjalan keluar ke pintu utama rumah.Namun jeritanku mereka x endahkan malah makin laju meninggalkan aku menuju ke kereta bmw yg diparking di halaman rumah.

pembantu rumah yg aku panggil mama zai memelukku erat cuba menahanku utk pergi ke arah mama dan papa.Aku meronta ingin melepaskan diri tapi pelukan mama zai sngat erat.

" mama zai...mana mereka nak pergi? kenapa mama zai halang keyra..kenapa keyra ditinggalkan?"

aku meraung menangis.seluruh ruang rumah 3 tinggkat itu pecah dgn raungan dan tangisanku yang kuat.pertanyaanku tidak dijawab malah mama zai juga turut menangis sambil memelukku.pembantu rumah yg lain hanya memandangku simpati.

Aku semakin kuat menangis melihat reaksi mereka.betapa terkilannya aku dgn sikap mereka.apalagi sikap mama dan papa yg langsung tidak memandangku sebelum pergi dari pandangan mataku.

                        ************

Aku terkejut apabila mendengar kerusi ditarik.Aku mencelikkan mata dan cepat2 menyapu airmataku.Tetapi aku tidak mengangkat kepalaku utk melihat siapa yg menarik kerusi tersebut.Aku tahu ianya ken jadi aku hanya membiarkan.

Ken mengerling ke sebelah mejanya dengan ekor mata.Dia ingin berbicara dan menatap mata keyra tapi ditahannya kerana menyangka keyra tidur lebih2 lagi muka gadis itu menghadap ke arah luar tingkap.

Tiba2 hp ken bergetar menandakan ada sms masuk.ken mengeluarkan hp dalam poketnya.

"tuan mikhail hendak jumpa.Di tempat biasa."

ken mengukir senyuman nipisnya.Haha..nampknya lelaki tua itu harus mengakui kehebatannya dalam menjalankan tugas.Hp disimpan semula ke dalam poket selepas membalas sms tadi.

sorry guys klau tdk best...agak boring kan..haha..apapun keep reading...thankss..:)

The romantic guyWhere stories live. Discover now