part 13

85 7 0
                                    

Aku keluar dari dalam kereta dengan perasaan yg bercampur baur.Aku gelisah dan cemas untuk berdepan dngan orang tuaku yg dah lama tak berjumpa.

Dari jauh aku dapat melihat rumah banglo nenek meriah dengan suara saudara mara ditambah lagi dngan hiasan lampu yg bergermelapan indah dan ceria.

Aku mengerling muka happy abng Gu dan mama zai dari sisi.Riak mereka hanya tenang tanpa sebarang ragu.tapi...aku masih berbelah bahagi sama ada ingin meneruskan niat utk masuk ke dalam atau tidak...kakiku melangkah perlahan...Huh! kalau beginilah perasaanku dari awal,bagus aku stay lebih lama di rumah ken..Eh!! kenapa aku mention nama mamat sewel itu??! Aku menggeleng kepala laju tanpa menyedari segala perlakuanku diperhati oleh kedua2 anak beranak di depanku.

" kenapa keyra? ada sesuatu yg tak kena ke?"

Aku tersedar dengan kelakuanku apabila ditegur oleh mama zai.

" eh..tak ada apa2 la mama zai...keyra okay je...hehe"

Aku tersengih..

" baguslah kalau begitu..jalan tu laju sikit la dik! kalah kura2 berjalan..nenek dan yang lain dah lama tunggu kat dalam tu.."

Aku menjeling abng Gu dngan mata tajam..Lelaki itu hanya tersengih menayangkan giginya yg putih.Hmm..abng Gu memang pentingkan kebersihan dan kekemasan.maklumlah lawyer terhormat.Sejuk hati mama zai melihat anak2 ny berjaya.

"Hei...menungkan apa lagi tu..cepatla jalan..kang keyra kna culik abng juga yg susah!sekitar sini banyak penculik tau!"

Abng Gu bercakap dengan bersungguh membuatkan aku berasa seram lalu berjalan laju menyaingi langkah mereka.

" jangan risaula nak..cubala bersabar dan control diri kamu supya tidak kelihatan takut.."

Aku mengangguk dengan kata2 semangat mama zai lalu menarik nafasku dengan perlahan tapi pnjang.Huh! aku tak akan tonjolkan diriku yg lemah depan mereka terutamanya kedua orang tuaku.Aku memang sdh biasa muka beku tanpa ekspresi namun keadaan sekarang lain membuatkan aku gelisah x bertempat.

Beberapa langkah lagi kami bertiga akan memasuki rumah nenek.Go keyra! kau boleh lakukannya.Kau cuma bertenang dan semuanya akan okey..Aku mengenggam beg tanganku erat....

The romantic guyWhere stories live. Discover now